انواع سئو چیست؟

احتمالاً اصطلاح سئو را در ده ها زمینه مختلف شنیده اید. شاید شخصی در شرکت بگوید "ما به یک استراتژی سئو بهتر نیاز داریم" یا "ما باید یک آژانس سئو استخدام کنیم". حتی ممکن است شنیده باشید که شخصی به "سئوی خوب" و "سئو بد" اشاره کرده است.
اما واقعا منظور مردم از سئو چیست؟ آیا همه آنها به یک موضوع اشاره می کنند؟ همانطور که در پست ما متوجه خواهید شد، سئو یک اصطلاح گسترده است و به موارد زیادی در یک زمان اشاره دارد.
در زیر، انواع مختلفی از سئو را که باید بدانید را توضیح می‌دهیم تا بتوانید در هر زمان مشخص، منظور بازاریابان را بدانید.


ابتدا، تعریف اولیه  سئو چیست؟

سئو، در ابتدایی ترین سطح خود، به سادگی به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. این اصطلاح به فرآیند ایجاد ترافیک «رایگان»، «طبیعی» یا «ارگانیک» در یک موتور جستجو اشاره دارد.
صدها روش وجود دارد که مشتری می تواند رتبه آنلاین خود را به صورت ارگانیک افزایش دهد. برخی از محبوب ترین روش ها عبارتند از:

ایجاد نمایه بک لینک

 تعداد وب سایت های معتبر و معتبری که به محتوای شما لینک می دهند

بهینه‌سازی موبایل

  اطمینان از نمایش تمیز و کارآمد صفحات شما در یک دستگاه تلفن همراه مانند تلفن یا تبلت

سرعت و عملکرد 

ابزاری برای بارگذاری وب سایت خود در سریع ترین زمان ممکن

ساختار سایت 

 اطمینان از سازماندهی صفحات بر اساس بهترین شیوه ها
از آنجایی که گوگل و سایر موتورهای جستجو هرگز دقیقاً نحوه عملکرد الگوریتم های موتور جستجوی خود را فاش نمی کنند، بازاریابان دائماً در حال آزمایش این هستند که چگونه وب سایت های خود را در رتبه بالاتری قرار دهند. این ماهیت سئو است.
بنابراین، این تعریف اولیه سئو را توضیح می دهد، اما در مورد انواع سئو چطور؟ ابتدا، اجازه دهید سئو را به دو دسته تقسیم کنیم: بر اساس مرحله، و بر اساس فلسفه.

دو مرحله سئو : On-Page و Off-Page

تمام تلاش های سئو را می توان به دو دسته On-Page و Off-Page تقسیم کرد.

سئو داخلی

سئوی داخلی به تاکتیک هایی اشاره دارد که صفحه ای را که قرار است بخشی از وب سایت باشد بهبود می بخشد. اینها شامل تلاش های زیر است، اما محدود به آنها نیست:
1.تحقیق کلمات کلیدی
2.پیوند داخلی
3.توضیحات متا
4.تگ های Alt
5.سرصفحه ها
6.ساختار URL

سئو خارجی

در مقابل، سئوی خارج از صفحه تمام تلاش‌هایی است که پس از انتشار یک صفحه انجام می‌شود، از جمله:
1.بررسی صفحه
2.اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی
3.نشانه گذاری اجتماعی
4.بک لینک ها
این دو نوع سئو را به عنوان مراحل مختلف سئو در حین ایجاد صفحه (On-Page) و بعد از ایجاد صفحه (Off-Page) در نظر بگیرید.

سه فلسفه سئو: کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری

دومین نوع سئو که ما آن را "فلسفه" می نامیم، که با سه رنگ مختلف مشخص می شود: کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری. آنها صرفاً ذهنیت های متفاوتی از نزدیک شدن به یک هدف دارند.

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید به تاکتیک های ایمن و سازگار با هدف افزایش رتبه یک برند در موتورهای جستجو اشاره دارد. تاکتیک‌هایی که تحت سئو کلاه سفید استفاده می‌شوند، همگی بر اساس دستورالعمل‌های گوگل (و سایر موتورهای جستجو) قانونی هستند.
تاکتیک های سئو کلاه سفید عبارتند از:
1.انتشار محتوای با کیفیت بالا و مرتبط (مانند پست های وبلاگ، مقالات، کتاب های الکترونیکی، اینفوگرافیک ها، راهنماها)
2.بهینه سازی صفحه هدر H2، تگ های alt، توضیحات متا
3.بک لینک از وب سایت های واقعی و قابل اعتماد
در حالی که تاکتیک‌های سئو کلاه سفید ممکن است چندین ماه طول بکشد تا نتایج حاصل شود، تأثیرات آن بسیار تأثیرگذارتر و طولانی‌تر از سئو کلاه سیاه است.

 

سئو کلاه سیاه

اگر سئو کلاه سفید تماماً در مورد تاکتیک های سئو مشروع است، سئو کلاه سیاه برعکس است. سئو کلاه سیاه حول محور بهره برداری از حفره های موجود در موتور جستجو می چرخد. این کم سودترین راه برای انجام سئو است.
تاکتیک های سئو کلاه سیاه عبارتند از:
1.لینک ها و متن های مخفی
2.مزارع پیوند، شبکه های پیوند، چرخ های پیوند
3.خرید لینک
4.پر کردن کلمات کلیدی
5.گزارش آنالیز رقبا
6.محتوای تکراری، فریبنده یا هرزنامه
سئو کلاه سیاه می تواند سریع اجرا شود و تعداد زیادی ترافیک اولیه ایجاد کند، اما این ریسک به سادگی ارزش آن را ندارد. اگر گوگل شما را با استفاده از هر یک از این تاکتیک ها دستگیر کند، ممکن است در لیست سیاه قرار بگیرید. زمانی که این اتفاق بیفتد، هر بار که کاربر از صفحات شما بازدید می کند، گوگل یک صفحه هشدار نمایش می دهد.

سئو کلاه خاکستری

همانطور که از نام آن پیداست، سئو کلاه خاکستری ترکیبی از سئو کلاه سیاه و کلاه سفید است. برخی از آژانس ها یا بازاریابان ممکن است تاکتیک هایی را برای به دست آوردن نتایجی که وعده داده اند ترکیب کنند. با این حال، این رویکرد ترکیبی، استفاده از تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه مانند سئو کلاه سیاه را از نظر گوگل قابل قبول‌تر نمی‌کند.

انتخاب رویکرد مناسب

بازاریابان و آژانس های مختلف ممکن است نظر خود را در مورد آنچه شما باید در انواع سئو انجام دهید ارائه دهند، اما بسیاری موافق هستند که سئو کلاه سفید به طور کلی رویکرد بهتری نسبت به سئو کلاه سیاه است.
در حالی که سئو کلاه سفید ممکن است مستلزم زمان و کار بیشتری باشد، نتایج نهایی موثرتر و ماندگارتر هستند. شما هرگز نمی خواهید کل دامنه را برای ترافیک سریع و آسان به خطر بیندازید. آهسته و پیوسته، حداقل در سئو، همیشه یک رویکرد قابل اعتماد تر است.