آموزش سئو مبتدی

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است و فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای دریافت ترافیک ارگانیک و بدون پرداخت از صفحه نتایج موتورهای جستجو است.
اگر صاحب یک وب سایت یا کسب و کاری هستید که به صورت آنلاین فعالیت می کند، اکنون احتمالاً سئو را جدی می گیرید یا حداقل آماده هستید تا یاد بگیرید که چگونه سئو کار می کند و چگونه می توانید اصول اولیه سئو (سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال) را در وب سایت خود اعمال کنید.
این راهنما، فصل به فصل، یک درس آموزشی بی‌معنی و بی‌معنی را پوشش می‌دهد تا بتوانید درک سئو مبتدی و نحوه اعمال آن را در وب‌سایت خود بیاموزید.

 

سئو چیست؟

سئو عمل بهینه سازی وب سایت و صفحات وب شما برای بالا رفتن از نتایج موتورهای جستجو (SERP) است. هدف این است که نه تنها ترافیک را از نظر کمی، بلکه از نظر کیفیت نیز افزایش دهیم.
رتبه‌بندی بالا در SERP به کسب‌وکارها و برندها این امکان را می‌دهد تا ترافیک هدفمندی را با توجه به محصولات و خدمات خود جلب کنند. ترافیک هدفمند بیشتر به معنای نرخ کلیک (CTR) بالاتر است. افزایش قرار گرفتن به این معنی است که شما توجه بیشتری را از مشتریان احتمالی به خود جلب خواهید کرد.
حتی می توانید مشتریان را مستقیماً به صفحات خاصی در وب سایت خود با ارائه پاسخ های دقیق به سؤالاتی که آنها جستجو می کنند هدایت کنید. به کارگیری اصول اولیه سئو به شما این امکان را می دهد که ترافیک جستجوی دعوت شده هدفمند را به سمت زیر هدایت کنید.
1.صفحه اصلی شما
2.صفحات محصول شما
3.محتوای وبلاگ شما

 

چرا سئو مهم است؟

در ابتدا، نگاهی به این خواهیم داشت که چرا سئو برای هر کسب و کاری با حضور آنلاین مهم می باشد و زمان نتیجه دهی بهینه سازی سایت چگونه است؟
امروزه تقریبا 90 درصد از مشتریان از موتورهای جستجو برای تحقیق در مورد خرید جدید استفاده می کنند. موتورهای جستجو، یافتن سریع اطلاعات مورد نیاز خود را برای مصرف کنندگان سریع و آسان می کنند.
از بین این کاربران، 75٪ هرگز به صفحه اول یک موتور جستجو نگاه نمی کنند و حدود 30٪ از کل ترافیک موتورهای جستجو به اولین نتیجه ارگانیک (یعنی اولین نتیجه که یک تبلیغ پولی نیست) می رود. 15 درصد دیگر از ترافیک به سمت دوم و حدود 10 درصد به سمت سوم کشیده می شود.
نتایج جستجو برای بهترین گوشی های جدید در گوگل

 

همه ما در مسیر کمترین مقاومت قدم می گذاریم، درست است؟

کاربران محصول/خدمات/سوالی را که نیاز به پاسخ دارند جستجو می‌کنند و موتورهای جستجو نتایج را برای پاسخ سریع و جامع به سؤالاتشان بازمی‌گردانند.
به همین دلیل است که رقابت برای کسب رتبه های برتر موتورهای جستجو همچنان در حال رشد است.
واضح است که یک وب سایت برای تعامل با مشتریان احتمالی باید در نتایج جستجو رتبه بالایی کسب کند. اگر مشتریان خود را درک نکنید، وب سایت شما رتبه خوبی نخواهد داشت. برای اینکه بتوانید رتبه خوبی در SERP ها کسب کنید، باید خواسته ها، نیازها و رفتار خرید آنها را درک کنید. درک دقیق مشتریان بالقوه شما شانس رسیدن به آن صفحه اول را افزایش می دهد!


درک رفتارهای جستجو (Micro-Moments)


کلید جذب مشتریان جدید این است که «در مکان مناسب در زمان مناسب» قرار بگیرید. برای انجام این کار، باید لحظات خرد مشتری خود را درک کنید.

Micro-Moments  لحظات غنی از هدف هستند که در آن کاربر موتور جستجو به طور غریزی به دستگاه های خود می رسد.
اگر آنها می خواهند چیزی یاد بگیرند، چیزی بخرند یا جایی بروند، فرصتی ایجاد می کند تا آنها را با محتوای مفید و مرتبط درگیر کنند.
ریز لحظات رایج عبارتند از:
لحظات "می خواهم بروم".
لحظات "من می خواهم انجام دهم".
لحظات "می خواهم بخرم".
ارائه صفحات فرود با کیفیت بالا و بسیار مرتبط می تواند شما را به عنوان پاسخی برای مشکلات کاربران قرار دهد.
بنابراین، این لحظات خرد برای مشتریان شما چگونه به نظر می رسد؟ اگر در زمینه سئو تازه کار هستید، یکی از بهترین راه ها برای کشف این موضوع از طریق تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. ما بعداً در این مقاله در مورد نحوه انجام اصول سئو بحث خواهیم کرد.

 

سئوی محلی، ملی یا بین المللی؟

سئو مانند هر جنبه دیگری از بازاریابی است. به یک رویکرد استراتژیک و پیشگیرانه نیاز دارد که متناسب با نیازهای بازار شما باشد. به این ترتیب، بسته به اینکه می‌خواهید چشم‌اندازهای محلی، ملی یا بین‌المللی را هدف قرار دهید، رویکرد شما کمی متفاوت خواهد بود. بیایید نگاهی مختصر به تفاوت کمی بازی بسته به بازار هدف شما بیندازیم.

 

سئو محلی

تقریبا 50 درصد از جستجوهای گوگل برای مشاغل محلی است. اگر یک کافه، رستوران، یا مغازه بوتیک خیابانی دارید، باید رویکردی محلی برای سئو داشته باشید
یکی از موثرترین کارهایی که می‌توانید برای بهبود استراتژی سئوی محلی خود انجام دهید، ساده‌ترین آن است. فقط مطمئن شوید که داده‌های NAP کسب‌وکارتان (نام، آدرس و شماره تلفن) در صفحه Google برای کسب‌وکار من و همچنین فهرست‌های محلی که ممکن است کسب‌وکار شما در آن فهرست شده باشد، به‌روز نگه داشته شوند.