تاثیر اسکیما در سئو

اگر یک تلاش برای سئو وجود دارد که باید در سال 2022 روی آن تمرکز کنید، باید اجرای داده های ساختاریافته را در تا حد امکان در محتوای خود مقیاس بندی کنید تا دید بالقوه محتوای خود را در موتورهای جستجو به حداکثر برسانید. امروزه استفاده از اسکیما (Schema Markup) در سایت و نحوه درست استفاده آن اهمیت می دهند.

داده های ساختاریافته (اسکیما) چیست؟

اسکیماها یکی دیگر از موارد است که به ما کمک می کند از مزایای سئو بهره مند شویم. داده های ساختاریافته یک قالب استاندارد شده برای ارائه و طبقه بندی اطلاعات در مورد محتوای صفحه وب است. نمونه‌های متداول شامل طرحی برای ویدیوها، بررسی‌ها، سازمان‌ها، پرسش‌های متداول و بسیاری موارد دیگر است. پیاده‌سازی نشانه‌گذاری اسکیما برای ایجاد داده‌های ساختاریافته که محتوای شما را در سئو داخلی توصیف می‌کند به گوگل این امکان را می‌دهد که محتوای شما را بهتر درک کند و در بسیاری از موارد منجر به رتبه‌بندی قوی‌تر و نمایه‌سازی کارآمدتر و مکرر می‌شود. داده‌های ساختار‌یافته همچنین می‌توانند نتایج جستجوی غنی را فعال کنند، که می‌تواند فرصت بیشتری برای مشاهده در نتایج جستجو فراهم کند.

از چه نوع اسکیمایی برای وب سایت خود استفاده کنم؟

شما باید همه نشانه گذاری اسکیمایی را که به محتوای شما مرتبط است پیاده سازی کنید. بدیهی است که در کنار سئو خارجی می خواهید بر اساس سهولت اجرا و تأثیر بالقوه بر نتایج کسب و کار اولویت بندی کنید. اما از نظر تئوری، برای افزایش مقیاس به جلو تا حد امکان موثر، هر داده ساختاری که می تواند به طور مقرون به صرفه در مقیاس پیاده سازی شود، باید باشد.
لازم به ذکر است که به معنای واقعی کلمه صدها فرصت بالقوه نشانه گذاری Schema وجود دارد، اما گوگل در حال حاضر تنها از زیرمجموعه بسیار کوچکتری از آنها برای افزایش نتایج جستجو استفاده می کند. همانطور که گفته شد، فهرست پیشرفت‌ها با سرعت زیادی در حال رشد است و قطعاً ارزیابی همه فرصت‌های اسکیما و پیاده‌سازی هر طرح مناسبی با فرض اینکه مقیاس آن مقرون به صرفه نباشد، صرف نظر از اینکه در حال حاضر توسط گوگل استفاده می‌شود، منطقی است.
در حال حاضر برای اضافه کردن اسکیما به سایت، محبوب ترین گونه هایی که باید در لیست کوتاه شما برای پیاده سازی فوری باشند عبارتند از:

 

  • مقالات :برای اخبار و پست های وبلاگ.
  • Broadcrumb Navigation: اطمینان حاصل کنید که بردکرامپ در SERP ها نمایش داده می شود.
  • پرسش‌های متداول :فرمت پرسش و پاسخ، به رتبه‌بندی قطعه‌های برجسته کمک می‌کند.
  • How To  :برای دستورالعمل ها، به رتبه بندی برای قطعه های برجسته کمک می کند.
  • کسب و کار محلی : گنجاندن در تمام نتایج جستجوی جهانی محلی را به حداکثر برسانید.
  • لوگو : کنترل می کند که کدام تصویر در پانل دانش گنجانده شده است.
  • سازمان: اطلاعات شرکت را در پانل دانش کنترل می کند.
  • محصول :برای هر محصولی که به صورت آنلاین فروخته می شود.
  • نظرات - نظرات شخص ثالث شما را در SERP ها نمایش می دهد
  • پیوندهای سایت :کادر جستجوی داخلی را در SERP ها نمایش دهید
  • ویدیوها :رتبه بندی بر اساس محتوای ویدیویی، نمایش تصاویر کوچک در SERP


این فرصت‌های اسکیما شایستگی تمرکز اولیه شما را دارند، زیرا برای اکثر کسب‌وکارها بیشترین تأثیر را دارند، اما باید همه فرصت‌هایی را که برای کسب‌وکار و محتوای شما قابل اجرا هستند ارزیابی کنید و بر اساس اهداف تجاری اولویت‌بندی کنید.
خبر خوب این است که وقتی این اسکیماها را پیاده‌سازی کردید، می‌توانید از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید تا ببینید آیا Schema را به درستی پیاده‌سازی کرده‌اید یا خیر و همچنین می‌توانید عملکرد نشانه‌گذاری اسکیما را نیز ببینید.


بهترین راه برای پیاده سازی Schema Markup برای داده های ساختاریافته چیست؟
دو روش اصلی برای ایجاد نشانه‌گذاری اسکیما، اول کدنویسی دستی ترجیحاً با استفاده از JSON-LD یا استفاده از ابزار برجسته‌کننده داده‌های ساختاریافته است که به نوعی جزو سئو تکنیکال به حساب می آید. هر کدام بسته به مهارت شما در کدنویسی و آنچه می خواهید علامت گذاری کنید، انتخاب خوبی است.
به خاطر داشته باشید که فقط روی داده های زیر کار می کند:

 

  • برجسته کننده داده ها: مقالات
  • برجسته‌کننده داده: نقد کتاب
  • برجسته‌کننده داده: رویدادها
  • برجسته‌کننده داده: کسب‌وکارهای محلی
  • برجسته کننده داده ها: فیلم ها
  • برجسته کننده داده ها: محصولات
  • برجسته کننده داده ها: رستوران ها
  • برجسته کننده داده ها: نرم افزارهای کاربردی
  • برجسته‌کننده داده: قسمت‌های تلویزیون

اگر می‌خواهید داده‌ها را فراتر از آن فهرست هدف قرار دهید، باید آن را با دست کدنویسی کنید. اگر به صورت دستی کد می نویسید، گوگل توصیه می کند که تمام نشانه گذاری Schema خود را در JSON-LD در مقابل گزینه های بالقوه کدنویسی کنید.
همه نمونه‌های Schema فهرست شده در بالا به صفحاتی که کد نمونه دارند پیوند دارند.
اگر به دنبال منبعی خارج از آن صفحات راهنمای Google هستید، باید از Schema.org  با Microdata آگاه باشید.
با این حال، آن سایت می تواند گیج کننده باشد، به خصوص برای کسانی که تازه وارد Schema Markup شده اند. سایر صفحات راهنمای Google احتمالاً ساده ترین منبع برای یادگیری هستند.
ابزار تست داده‌های ساختاریافته قبل از اجرا به فرآیند QA شما افزوده می‌شود و به شما در رفع اشکال خطاها کمک می‌کند.

بهترین روش ها برای استفاده از نشانه گذاری اسکیما برای داده های ساختاریافته چیست؟

در اینجا فهرست خلاصه‌ای از بهترین روش‌هایی است که باید هنگام ایجاد و پیاده‌سازی Schema Markup برای داده‌های ساختاریافته استفاده کنید:

بهترین روش های داده های ساختاریافته.
محتوای نشانه گذاری که فقط برای کاربران در صفحه قابل مشاهده است.
در صورت امکان ویژگی های توصیه شده اضافی را تعریف کنید.
از فرمت نشانه گذاری JSON-LD استفاده کنید.
برای راحتی می توانید از افزونه های اسکیما وردپرس استفاده کنید.
قبل از پیاده سازی wi، هر نشانه گذاری اسکیما را اعتبار سنجی کنید.
ابزار تست داده های ساختاریافته گوگل
اسکیما را طبق دستورالعمل های موجود در انتهای این مقاله پیاده سازی کنید
حداقل، نشانه گذاری سازمان را در صفحه اصلی پیاده سازی کنید
چند روز پس از پیاده‌سازی یا به محض اینکه Google دوباره ایندکس کرد و نشانه‌گذاری اسکیما جدید شما را پردازش کرد، کنسول جستجوی گوگل را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ خطایی وجود ندارد و تأثیر این طرح بر عملکرد سئو سایت تان را درک کنید.
هر چند وقت یکبار که اطلاعات و صفحات تغییر می کنند، نشانه گذاری خود را به روز کنید.
برای درک بهتر فرصت‌های بالقوه برای بهبود، عملکرد خود را در کنسول جستجوی گوگل  و همچنین رتبه‌بندی‌های خود را برای مواردی مانند نام‌های تجاری، قطعه‌های برجسته و مکان‌های ویدیویی نظارت کنید.
در حالی که استفاده از داده های ساختاریافته امکان وجود ویژگی ها را فراهم می کند، ویژگی نتایج غنی را تضمین نمی کند. الگوریتم گوگل نتایج جستجو را بر اساس آنچه احساس می‌کند قوی‌ترین تجربه کاربری را ارائه می‌کند، تنظیم می‌کند. نوع دستگاه، تاریخچه جستجو و مکان از جمله عوامل دیگری هستند که در الگوریتم نقش دارند. با ارجاع به دستورالعمل‌های داده‌های ساختاریافته گوگل قبل از به‌روزرسانی، بهترین شانس را برای تضمین ویژگی نتایج جستجو خواهید داشت.
از نظر اجرای واقعی، در اینجا یک رویکرد 5 مرحله ای قوی برای نتایج خوب وجود دارد:

5 گام برای استراتژی پیاده سازی داده های ساخت یافته

اسکیما در سراسر سایت را تعیین کنید که می تواند در تمام صفحات به عنوان مثال نام، URL، توضیحات پیاده سازی شود.
بخش هایی از سایت را تعیین کنید که از نشانه گذاری اسکیما سود می برند. صفحات محصول، رویداد و خدمات، همه انواع صفحاتی که معمولاً استفاده می شوند. برای ایده ها، سلسله مراتب اسکیما کامل را مرور کنید.
از واژگان اسکیما برای اجرای مشخصات آیتم‌کوپ، آیتم‌پراپ و نوع آیتم استفاده کنید. تمام ویژگی های مورد نیاز و تا حد امکان توصیه شده را تعریف کنید.
از ابزار تست داده های ساخت یافته برای تأیید اجرای صحیح استفاده کنید.
تعداد انگشت شماری از صفحات را منتشر کنید. برای نظارت بر نتایج، به گزارش کارت‌های غنی یا داده‌های ساختاریافته در کنسول جستجو مراجعه کنید. اگر در داده‌های ساختاریافته خود خطاهایی پیدا کردید، در Fetch as Google دوباره آزمایش کنید. پس از شناسایی و رفع همه خطاها، بقیه صفحات خود را راه اندازی کنید و این روند را تکرار کنید.
گرایش به سمت استفاده و استفاده مجدد از داده های ساختاریافته واضح است و با گذشت زمان از نظر فرصت برای دید و موقعیت رقابتی اهمیت بیشتری پیدا می کند. زمان آن است که یک برنامه خوب برای پیاده سازی نشانه گذاری اسکیما برای تمام داده های ساختاری احتمالی در سایت خود داشته باشید. مطمئن شوید که سیستمی ایجاد کنید که به‌طور دوره‌ای تغییرات و به ‌روزرسانی‌های نحوه استفاده موتورهای جستجو و سایرین از Schema را دوباره ارزیابی کند تا بتوانید در استراتژی داده‌های ساختاریافته خود فعال باشید.