سئو تکنیکال چیست؟

اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، سرتان شلوغ است. شما امور مالی، کارکنان و مدیریت، برنامه ریزی و استراتژی را مدیریت می کنید و وقت برای عملیت روزانه سئو تکنیکال ندارید.به فکر این هستید که چطور با انجام خدمات سئو سایت خود دست و پنجه نرم کنید؟
بنابراین، وقتی موضوع بهینه‌سازی وب‌سایت شما از نظر سئو تکنیکال و غیر تکنیکال برای افزایش ترافیک و بازدید مطرح می‌شود، کاملاً قابل درک است که چرا در انجام یک کار دیگر تردید دارید . به خصوص اگر فکر نمی‌کنید که تخصص فنی لازم برای انجام آن را دارید!
و با این حال، مزایای سئو برای موفقیت آنلاین را نمی توان دست کم گرفت. در واقع می توان آن را ستون فقرات هر طرح بازاریابی دیجیتال در نظر گرفت. در حال حاضر نیز بسیاری از نرم افزارهای آژانس سئو عالی در بازار وجود دارد. علاوه بر این، استراتژی‌های بازاریابی مانند بازاریابی ایمیلی، تبلیغات PPC یا بازاریابی محتوا بعید است که نتایج دلخواه را به دست آورند، مگر اینکه سئوی شما درست باشد.
بنابراین بیایید به این موضوع بپردازیم که چگونه صاحبان مشاغل کوچک می توانند به طور موثر از سئو استفاده کنند، حتی اگر زمان زیادی برای آنها تنگ شده باشد یا متخصص سئو نباشند. اما ابتدا، بیایید نگاهی گذرا به نحوه طبقه بندی سئو و اینکه سئو تکنیکال به چه چیزی اشاره دارد، بیاندازیم.

پیشنهاد می کنم مقاله تعرفه سئو را هم مطالعه کنید.
 

جنبه های مختلف بهینه سازی موتورهای جستجو

سئو یک اصطلاح گسترده است که به اقدامات مختلفی اشاره دارد که در جهت افزایش کیفیت و کمیت ترافیک در یک وب سایت از طریق نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک طراحی شده اند. از نظر فنی می توان آن را به دو دسته زیر دسته بندی کرد:

 

سئو خارجی

سئوی خارجی شامل استفاده از تکنیک ها و استراتژی هایی است که می تواند به رتبه وب سایت در صفحات نتایج موتور جستجو (SEPRs) کمک کند. این شامل استراتژی‌های لینک ‌سازی از جمله رسانه‌های اجتماعی، پست‌های مهمان، بازاریابی محتوا، وبلاگ‌ها، و نظرات فروم و سایر موارد است.
به طور خلاصه، سئوی خارج از صفحه به موتورهای جستجو می گوید که مردم در مورد وب سایت شما چه فکر می کنند. هرچه تعداد لینک های ارزشمند وب سایت شما بیشتر باشد، وب سایت شما از نظر گوگل معتبرتر و قابل اعتمادتر خواهد بود و رتبه آن بالاتر می رود!
پیشنهاد می‌کنم مقاله ام را درباره سئو خارجی مطالعه کنید.

سئو داخلی

سئوی درون صفحه داستانی کاملا متفاوت است. همه چیز در مورد بهینه سازی وب سایت واقعی، از جمله محتوا و همچنین کد منبع HTMLیک صفحه وب است. سئو داخلی را می توان به سئوی غیرتکنیکالی و سئو تکنیکالی تقسیم کرد.
جنبه غیر تکنیکالی سئو داخلی  شامل بهینه سازی محتوا، انتخاب و قرار دادن کلمات کلیدی، طراحی و چیدمان صفحه وب است. این به کاربران کمک می کند تا ببینند صفحه درباره چیست و چگونه در آن حرکت کنند.
از طرف دیگر، سئو فنی برای خزنده های وب است. خزنده های وب ربات هایی هستند که اطلاعات را از میلیاردها صفحه وب جمع آوری می کنند و آن را به طور مناسب در فهرست جستجو سازماندهی می کنند.
سئو تکنیکالی شما به این خزنده‌ها کمک می‌کند تا محتوای وب‌سایت شما را تفسیر کنند و محتوای شما را فهرست‌بندی کنند تا موتور جستجو به سرعت صفحه را به مخاطبان مناسب نشان دهد.
سئو تکنیکال برای موفقیت کسب و کار بسیار مهم است. بر خلاف سئو داخلی صفحه یا غیر فنی ،سئوی فنی به محض شروع ساخت وب سایت خود شروع می شود.
اما سئوی تکنیکال دقیقاً چیست و چگونه می توانید از آن نهایت استفاده را ببرید؟
 

یک سایت بهینه شده برای موتورهای جستجو فنی چگونه است؟

سئوی تکنیکال را می توان فرآیندی توصیف کرد که تضمین می کند یک وب سایت با الزامات فنی موتورهای جستجوی مدرن مطابقت دارد. هرچه سایت شما از نظر فنی بهتر بهینه شود، توسط موتورهای جستجو مانند گوگل مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت.
به عبارت دیگر، شما می توانید بهترین وب سایت را داشته باشید، اما اگر سئوی فنی شما در حد مطلوب نباشد، وب سایت شما در رتبه بندی شکست خواهد خورد.
بنابراین، درک عناصر مختلف سئوی فنی و چگونگی تاثیر آنها بر رتبه بندی SERP ضروری است. اگر می‌خواهید رتبه‌های SERP را بالا ببرید، سایت شما باید چگونه باشد.
 

سایت هایی که برای سئوی تکنیکال بهینه شده اند قابل خزیدن و نمایه سازی هستند

خزیدن و نمایه‌سازی دو مورد از مهم‌ترین عواملی هستند که بر رتبه بندی و سئو سایت شما تأثیر می‌گذارند.
خزیدن به توانایی موتورهای جستجو برای دسترسی و خزیدن به محتوای وب سایت شما اشاره دارد. مشکلات خزیدن، مانند بن بست ها و لینک های شکسته، می تواند موتورهای جستجو را از دسترسی به محتوای خاصی در وب سایت شما باز دارد.
Indexability  هدف اولیه سئو فنی است. می توان آن را توانایی موتورهای جستجو برای تجزیه و تحلیل محتوای وب سایت شما و افزودن صفحه به فهرست آن توصیف کرد.
ساختار ضعیف وب سایت، تغییر مسیرهای صفحه شکسته، خطاهای سرور و سایر مشکلات از این قبیل می تواند منجر به مشکلات فهرست بندی شود. در نتیجه، حتی اگر خزنده‌ها بتوانند به صفحه وب دسترسی پیدا کنند، صفحه ایندکس نمی‌شود، به این معنی که هنگام جستجوی یک پرس و جو مربوطه، در SERP ظاهر نمی‌شود.
در اینجا دو مشکل رایج وجود دارد که می‌توانند فهرست‌پذیری وب‌سایت شما را مختل کنند.
 

تگ های متا نو ایندکس

 افزودن یک متا تگ نو ایندکس، خزنده ها را از فهرست کردن یک صفحه باز می دارد. این یک گزینه عالی برای صفحاتی است که نمی خواهید ایندکس کنید، مانند دسته بندی یا آرشیو. با این حال، اگر وب سایت شما رتبه بندی نمی شود، صفحات وب اصلی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که متا تگ های نو ایندکس ندارند.

برچسب‌های کنونیکال

افزودن تگ های کنونیکال به موتور جستجو امکان می‌دهد معتبرترین نسخه صفحه را نمایش دهد. با این حال، گاهی اوقات، این تگ ها می توانند خزنده ها را به سمت صفحاتی که وجود ندارند هدایت کنند. و به این ترتیب خطای 404 دریافت می کنید. بنابراین تگ‌های کنونیکال را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای صفحاتی استفاده می‌شوند که نسخه‌های معتبر (200) صفحه را برمی‌گردانند.
اگر همه اینها از نظر فنی برای شما کمی پیشرفته به نظر می رسید، نگران نباشید! مراحلی وجود دارد که هر فرد غیرمجاز می تواند انجام دهد تا مطمئن شود وب سایتش قابل خزیدن و فهرست بندی است. به عنوان مثال، شما می توانید:

از سرچ کنسول گوگل استفاده کنید

 این ابزار رایگان به صاحبان وب سایت اجازه می دهد تا وضعیت ایدکس یک صفحه وب را بررسی کنند، عملکرد وب سایت را پیگیری کنند، مشکلات تکنیکال سئو را برطرف کنند و موارد دیگر. می‌توانید در کنسول جستجوی گوگل ثبت‌نام کنید تا متوجه شوید که گوگل  چگونه وب‌سایت شما را مشاهده می‌کند و اقدامات لازم را برای افزایش رتبه‌بندی خود انجام دهید.

گزارش سایت Ahrefs را در نظر بگیرید. گزارش سایت Ahrefs به شما نگاهی اجمالی به عملکرد سئوی وب سایت شما می دهد تا بتوانید ببینید چه چیزی شما را از رتبه بندی باز می دارد. همچنین می تواند به شما کمک کند تا خزنده سئوی خود را راه اندازی کنید، که مانند گوگل از طریق وب سایت می گذرد، بنابراین می توانید ساختار وب سایت خود و تنظیمات سئو فعلی را درک کنید. ابزارهای تحلیلگر SEO مانند Beam Us Up نیز همین هدف را انجام می دهند.

وب سایت های فنی بهینه شده سریع هستند

سرعت سایت

هیچ کس یک وب سایت کند را دوست ندارد، حداقل از همه گوگل فقط سه ثانیه اضافی برای بارگذاری باعث می‌شود بازدیدکنندگان از وب‌سایت شما دور شوند، و می‌توانید شرط‌بندی کنید که گوگل به آن توجه داشته باشد. بنابراین، اگر می خواهید وب سایت شما رتبه و فروش شما را افزایش دهد، برای بهینه سازی سرعت بارگذاری وب سایت اقدام کنید. عوامل متعددی می تواند از بارگذاری سریع صفحات وب جلوگیری کند.
توصیه می شود تست سرعت وب سایت گوگل را اجرا کنید. اگر جایی برای بهبود وجود دارد، نکات زیر را در مورد افزایش عملکرد سرعت سایت از طریق SEO فنی در نظر بگیرید.

کد خود را بهینه کنید

می توانید کدهای CSS، جاوا اسکریپت و HTML خود را با حذف همه کاراکترهای غیر ضروری از جمله فاصله و کاما به حداقل برسانید. فراموش نکنید که کدهای استفاده نشده و نظرات کد را حذف کنید.

فشرده سازی فایل ها

 یکی دیگر از راه‌های کاهش حجم کد، استفاده از نرم‌افزار فشرده‌سازی فایل است. Gzip یا هر نرم افزار دیگری را که انتخاب می کنید برای فشرده سازی فایل های کد بزرگتر از 150 بایت امتحان کنید.

ریدایرکت های خود را کاهش دهید

 تغییر مسیرها می توانند زمان زیادی را به خود اختصاص دهند. اساساً، تغییر مسیر زمانی را افزایش می دهد که مرورگر به نسخه صحیح صفحه وب شما برسد. بنابراین، همیشه ایده خوبی است که برای افزایش سرعت وب سایت خود، ریدایرکت ها را کاهش دهید. Screaming Frog ابزار خوبی برای یافتن 301 دایرکت است.

ترک بک و پینگ بک را خاموش کنید

ترک بک و پینگ بک روش هایی برای هشدار دادن به وبلاگ هایی هستند که به آنها پیوند داده اید. آنها اغلب به صورت پیش فرض در وردپرس فعال می شوند. گاهی اوقات آنها می توانند پایگاه داده شما را مسدود کنند و تعداد درخواست های ارائه شده را افزایش دهند. این به نوبه خود زمان بارگذاری را افزایش می دهد. یک راه حل آسان این است که هم ترک بک و هم پینگ بک را در وردپرس خاموش کنید.

سایت هایی که برای سئوی فنی بهینه شده اند، تصاویر و ویدیوهای بهینه شده ای دارند

محتوای بصری نه تنها به جذابیت کلی زیبایی شناختی وب سایت شما می افزاید، بلکه بخشی جدایی ناپذیر از سئو تکنیکال است. یک اشتباه ساده در این زمینه می تواند شما را از رتبه بندی بالا در SERP ها باز دارد.
مطمئن شوید که تصاویری که در وب سایت خود استفاده می کنید خیلی بزرگ نباشند. آنها همچنین باید در قالب مناسب باشند. PNG برای گرافیک با کمتر از 16 رنگ بهترین است، در حالی که JPEG برای عکس ها کار می کند.
در اینجا برخی از رایج ترین مسائل سئو مرتبط با محتوای بصری در وب سایت شما آورده شده است:
1.فایل های فشرده نشده
2.تصاویر شکسته
3.تغییر مسیرهای تصویر
4.متن جایگزین وجود ندارد
5.تصاویر HTTP در صفحات  HTTPS
رفع این مشکلات می تواند تاثیر قابل توجهی بر رتبه بندی کلی شما داشته باشد. برای ایجاد یک تجربه کاربری عالی و همچنین افزایش احتمال ظاهر شدن محتوای شما در نتایج برتر SERP و Google Images، راهنمای بهترین تمرین Google Images را بررسی کنید.

وب‌سایت‌های بهینه شده بر پیوندهای داخلی متمرکز هستند

سئوی فنی با لینک های داخلی که همه در مورد ناوبری وب سایت هستند، مقابله می کند. اینها لینک هایی هستند که شما را از یک صفحه وب به صفحه دیگر در همان وب سایت می برند. آنها همچنین سلسله مراتب و معماری سایت را تعریف می کنند و قدرت صفحه و قدرت رتبه بندی را در صفحات وب دیکته می کنند.
پیوند داخلی خوب مسیر روشنی را برای عنکبوت های گوگل فراهم می کند. ساختار لینک داخلی ضعیف، با این حال، می تواند خزنده ها را گیج کند و آنها را از تجزیه و تحلیل و نمایه سازی صفحات شما باز دارد.
به عبارت دیگر، لینک سازی داخلی ناکافی می تواند باعث مشکلات ایندکس پذیری شود و هدف سئو فنی را از بین ببرد.
خبر خوب این است که ساختن یک ساختار پیوند داخلی محکم آنقدرها هم که تصور می کردید سخت نیست. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما در انجام این کار در وب سایت خود کمک کند:
1.تمام پیوندهای داخلی یا خارجی هدایت شده به صفحات شکسته را حذف کنید.
2.مطمئن شوید که صفحات HTTPS شما به صفحات HTTP پیوند ندارند. این می تواند منجر به خطاهای محتوای مختلط شود.
3.از انکر تکست در محتوای خود برای افزودن پیوندهای داخلی به جای پیوند دادن تصاویر استفاده کنید.
4.به برچسب ها و دسته های خود پیوند اضافه کنید. انجام این کار به شما کمک می کند محتوای خود را سازماندهی کنید و به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند محتوای شما چیست.
5.مراقب صفحاتی باشید که هیچ لینک خروجی یا لینک داخلی ندارند.
شما می توانید از ابزارهای سئوی تجارت الکترونیک مانند Ahrefs برای شناسایی بهتر لینک های داخلی وب سایت خود و همچنین تعمیر لینک های شکسته استفاده کنید.

وب سایت های سئو فنی با خطاهای صفحه داخلی مقابله می کنند

خطاهای URL صفحه داخلی می تواند بر سئوی کلی وب سایت تأثیر بگذارد. در اینجا برخی از خطاهای رایج صفحه داخلی وجود دارد که ممکن است در حین ممیزی سایت خود با آنها مواجه شوید:
خطای  :4xxاین خطا زمانی رخ می دهد که کاربر به صفحه ای هدایت شود که دیگر زنده نیست. اگر می خواهید بخشی از وب سایت خود را حذف کنید، بهتر است از کد وضعیت 404 یا 410 در صفحات استفاده کنید. به گوگل می گوید که صفحه حذف شده است. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که کد وضعیت به شما نتایج سریع‌تری بدهد. کدهای وضعیت 404 و 410 معمولاً بر رتبه وب سایت تأثیر نمی گذارد.
خطای xx5:یک صفحه وب زمانی که با خطای سرور مواجه شود، کدهای وضعیت  5xxرا برمی گرداند. در نتیجه، وب سایت حتی اگر در مرورگر نمایش داده شود، برای گوگل شکسته به نظر می رسد. خطاهای رایج  5xx شامل خطاهای داخلی (500)، خطای دروازه بد (502)، خطای در دسترس نبودن سرویس (503) و غیره است.
در برخی موارد، مشکلات خزیدن می تواند منجر به خطاهای 5xx شود. از سوی دیگر، مشکلات سرور همچنین می تواند باعث خطاهای 5xx مانند خطای 503 شود. حل مشکلات خزیدن و مشکلات سرور می تواند به غلبه بر این خطاها کمک کند.
بحث سئو تکنیکال به همه ی این موارد خلاصه نمیشود و عمیق تر هم می شود.در آینده پست های پیشرفته تری در این موضوع سئو تکنیکال منتشر می‌کنم.
 

 

https://nabzemarketing.com/سئو-سایت/