قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را می توان با اعمال تغییرات بهینه سازی موتور جستجو و سئو سازی سایت خود انجام داد. انجام این ویرایش ها که شامل تغییر محتوا یا کد سایت شما می شود، دیده شدن سایت شما را در برابر الگوریتم های پیچیده گوگل بهبود می بخشد. اگرچه نمی‌توانید تضمین کنید که سایت در صفحه اول نتایج گوگل قرار می‌گیرد، تغییرات سئو می‌تواند به افزایش رتبه شما و افزایش بازدیدکنندگان سایت شما کمک کند.شاید از مشاورین سئو شنیده باشید که می گویند تا دیر نشده برای خدمات سئو همین حالا اقدام کن! اما چرا؟در ین مقاله بیشتر در مورد آن صحبت می کنیم.


1.محتوای خود را بهینه سازی کنید

1. در سئو داخلی باید محتوای با کیفیت ایجاد کنید. بهترین کاری که می توانید برای افزایش رتبه خود در گوگل انجام دهید، اجرای یک وب سایت با کیفیت است. شما حتی می توانید یک طراح حرفه ای را برای ایجاد صفحه خود استخدام کنید (و اگر نمی توانید، فقط مطمئن شوید که آن را به روز نگه دارید و ظاهری مدرن داشته باشید). همچنین باید روی کیفیت متن تمرکز کنید.
گوگل دوست دارد متن های زیادی را با دستور زبان و املای صحیح ببیند. مطمئن شوید که محتوای شما با پیش نمایش سایت شما از صفحه جستجو مطابقت دارد. اگر خوانندگان را طعمه کنید و محتوایتان را برای کاربر تغییر دهید، در غیر این صورت فوراً آنها سایت شما را ترک می‌کنند و به دنبال چیز دیگری می‌گردند، و رتبه‌بندی‌های شما ثابت می‌ماند.
2. محتوای یونیک ایجاد کنید. شما به دلیل کپی محتوای خود در صفحات مختلف سایت خود متصل می شوید و همچنین به دلیل سرقت محتوای شخص دیگری متصل می شوید. مسئله گیر افتادن توسط یک شخص نیست، ربات های گوگل تمام کارهای سنگین را انجام می دهند. فقط روی ایجاد محتوای با کیفیت که متعلق به شماست تمرکز کنید.


2.کدتان را تغییر دهید

 

1.یک نام دامنه خوب انتخاب کنید. اگر می توانید این کار را انجام دهید، کلمه کلیدی اصلی خود را به عنوان اولین کلمه در دامنه در نام دامنه خود قرار دهید. برای افزایش رتبه‌بندی، اگر کسب‌وکار محلی دارید، می‌توانید از TLD کشور (دامنه سطح بالا، مانند .com) استفاده کنید. برای جستجو در منطقه خود پاداش دریافت خواهید کرد، اما انجام این کار به جستجوهای شما در خارج از کشور آسیب می زند. البته این مهم نیست که کسب و کار شما محلی باشد. حداقل از جایگزینی کلمات با اعداد (و سایر ترفندهای دهه 90) خودداری کنید و از استفاده از زیر دامنه خودداری کنید.
این در مورد صفحات فرعی نیز صدق می کند. برای هر صفحه از وب سایت از URL های توصیفی و معتبر استفاده کنید. به‌جای استفاده از نام‌های عمومی مانند «page1»، نام‌هایی را به صفحه‌ها بدهید که به موتورهای جستجو و کاربران می‌گویند چه هستند. در عوض، برای صفحه اجاره عروسی و پذیرایی خود کاری مانند عروسی انجام دهید.
کلمات کلیدی در زیر دامنه ها نیز به نفع شما هستند. بنابراین، برای مثال، اگر بخشی از سایت خود دارید که به صورت عمده فروشی است، از آدرسی مانند "عروسی و عمده فروشی" استفاده کنید.
2.از توضیحات استفاده کنید کد وب سایت شما به شما امکان می دهد توضیحات نامرئی برای تصاویر و صفحات اضافه کنید. از اینها استفاده کنید و سعی کنید حداقل یک کلمه کلیدی را در متن قرار دهید. داشتن آن به رتبه بندی شما کمک می کند. اگر در سئو تکنیکال نمی دانید چگونه کدهای html خود را برای این کار کنید، از طراح وب سایت خود کمک بگیرید.
3. از هدرها استفاده کنید هدرها بخش دیگری از کد وب سایت هستند که در آن می توانید متن اضافه کنید. از اینها استفاده کنید و سعی کنید حداقل یک کلمه کلیدی را در متن قرار دهید. داشتن آن هم به رتبه بندی شما کمک می کند. اگر نمی دانید چگونه کدهای html خود را برای این کار کار کنید، از طراح وب سایت خود کمک بگیرید.


3.در انجمن ها عضو شوید

1. در سئو خارجی برای ایجاد بک لینک با کیفیت کار کنید. بک لینک زمانی است که وب سایت دیگری، ترجیحاً سایتی که بازدیدهای بیشتری نسبت به شما داشته باشد، به صفحه شما لینک می دهد. وب‌سایت‌هایی را پیدا کنید که مشابه سایت شما هستند و ببینید آیا آن‌ها مایل به انجام تبلیغات متقابل هستند یا خیر. همچنین می‌توانید با وبلاگ‌های مربوطه تماس بگیرید و در مورد ارسال پست مهمان سؤال کنید و به شما فرصت دیگری می‌دهد تا به سایت خود پیوند دهید.
به یاد داشته باشید، شما می خواهید این بک لینک ها با کیفیت باشند. گوگل می تواند تفاوت را تشخیص دهد. بخش های نظرات را که سعی در ایجاد بک لینک برای خود دارند اسپم نکنید. شما به دلیل این رفتار لنگر انداخته خواهید شد.
2. سوار قطار شبکه های اجتماعی شوید. لایک و اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی این روزها از گوگل بیشتر از همیشه پاداش می گیرد، به خصوص در مورد موضوعاتی که در حال حاضر مرتبط هستند. این به این معنی است که شما باید حساب های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید و سعی کنید پایگاهی از دنبال کنندگان ایجاد کنید که صفحات شما را لایک کنند و آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. به یاد داشته باشید: ترفند این است که اسپم نباشید!
برای رسیدن به صفحه اول گوگل به تعامل آنلاین با مشتریان خود ادامه دهید تا آنها احساس ارزشمندی کنند. سعی کنید به نظرات پاسخ دهید زیرا مشتریان از آن استقبال می کنند. نظرات خوب خود را بازتوییت کنید و بازنشر کنید.
3. در جامعه آنلاین فعال باشید. وب سایت خود را به طور منظم به روز کنید. گوگل به سایت هایی که به طور منظم تعمیر و نگهداری و به روز رسانی را مشاهده می کنند، پاداش می دهد. این بدان معناست که اگر از سال 2005 وب سایت خود را نادیده گرفته اید، دچار مشکل شده اید. راه‌های کوچکی برای به‌روزرسانی آن پیدا کنید: قیمت‌گذاری جدید، پست‌های خبری هر چند ماه یکبار، عکس‌هایی از رویدادها و غیره.
برای اینکه از آخرین روندها به روز بمانید، وب سایت خود را اصلاح کنید. از ابزارهای آنلاین رایگان برای به روز رسانی وب سایت خود به طور منظم استفاده کنید.

 

4.استفاده از گوگل

برای آموزش استفاده از کلمات کلیدی قدرتمندترین ابزار، گوگل برای صاحبان وب سایت است. این ابزاری است که در وب سایت AdSense گوگل یافت می شود. به صورت رایگان، شما مجاز به جستجو و یافتن چیزی هستید که مردم بیشتر به دنبال آن هستند. به عنوان مثال، برای کارخانه شراب سازی خود، عبارت winery را جستجو کنید (استفاده از هر فیلتری که فکر می کنید مهم است). روی برگه ایده‌های کلیدواژه کلیک کنید و به شما می‌گوید چند وقت یک‌بار افراد عبارت شما را جستجو می‌کنند، رقابت چگونه است، و برخی از گزینه‌های جایگزین را پیشنهاد می‌کند که اغلب جستجو می‌شوند. به دنبال محبوب ترین کلمات کلیدی مرتبط با شما باشید و از آنها استفاده کنید.
2. یاد بگیرید از Trends استفاده کنید. Google Trends به طور خاص به شما می گوید که چگونه علاقه در یک موضوع در طول زمان تغییر می کند. عبارت خود را جستجو کنید و ماه‌ها به نمودارها نگاه کنید، زمانی که می‌توانید انتظار اوج را داشته باشید. صاحبان وب‌سایت‌های هوشمند می‌توانند حدس بزنند که چرا این افزایش وجود دارد و راهی برای برآورده کردن این نیاز و متمایز کردن خود بیابند.
3.در صورت وجود، موقعیت فیزیکی کسب و کار خود را به نقشه های گوگل اضافه کنید. زمانی که کاربر عبارت جستجوی منطقه ای را وارد می کند، کسب و کارهای فهرست شده در Google Maps ابتدا نمایش داده می شوند. اضافه کردن یک لیست آسان است. به سادگی وارد حساب کاربری گوگل شوید و فرم های آنلاین را پر کنید.