معماری سایت

 

اصطلاح معماری سایت، برای اهداف این راهنما، به ترتیب جنبه های کاربردی و بصری وب سایت شما اشاره دارد. اساساً این سلسله مراتب صفحات درون سایت شما و سلسله مراتب محتوای درون هر صفحه است که در حیطه سئو تکنیکال قرار می گیرد.

یک صفحه احتصاصی برای هر ماهیت کلیدی

کاملاً محتمل است که هر صفحه برای عبارات بسیار بیشتری نسبت به کلمه کلیدی مورد نظر شما رتبه بندی شود، اما خوب است که صفحات خود را روی یک یا حداکثر تعداد انگشت شماری از اصطلاحات متمرکز کنید تا سئو وب سایت شما استراتژیک تر باشد.
اگر هنوز وب‌سایتی ندارید، تطبیق ماهیت‌های کلید واژه با صفحات در واقع بسیار آسان‌تر است! به سادگی یک صفحه برای هر موضوع کلیدواژه برجسته ایجاد کنید و آن را با محتوای مرتبط پر کنید.
اگر از قبل یک وب سایت دارید، ابتدا می‌توانید لیست کاملی از تمام صفحات سایت خود را تهیه کنید. در مرحله بعد، صفحات موجود را با مرتبط‌ترین موضوع کلید واژه آنها مطابقت خواهید داد. اگر موضوعات‌ برجسته‌ای وجود دارد که در یک صفحه موجود خانه ندارند، باید برای هر یک از این موضوعات صفحه جدیدی ایجاد کنید.
در اینجا نمونه ای از آنچه در Google Sheet معمولی من به نظر می رسد آمده است:

ماهیت کلمه کلیدی
 

برای ستون آخر در بخش بهینه سازی محتوا به این شیت باز خواهیم گشت.

پیشنهاد میکنم مقاله سئو داخلی را مطالعه کنید.

ناوبری را پاک کنید

پیمایش شما باید دارای هر یک از برجسته ترین موضوعات والدین شما و همچنین لینکی به صفحه تماس شما باشد.
پس از تهیه فهرست کامل صفحات، موضوعات مرتبط را با هم گروه بندی کنید. به عنوان مثال، صفحه «مبل‌ها» و صفحه «صندلی‌های راحتی» شما ممکن است در قسمت «مبلمان اتاق نشیمن» قرار گیرند، که ممکن است خود در قسمت «مبلمان‌های اتاق» قرار بگیرند. این احتمالاً یک گزینه ناوبری اولیه خوب است.
از توصیفگرهای غنی از کلمات کلیدی برای برچسب های ناوبری استفاده کنید. به‌عنوان مثال، «قهوه بر اساس نوع» یا «انواع قهوه» را به جای «انواع» انتخاب کنید.
این واقعیت که یک صفحه در پیمایش اصلی شما لینک داده شده است، یک سیگنال قوی برای گوگل است که صفحه مهمی است. صفحاتی که در پیمایش اصلی شما پیوند داده شده اند، با وجود همه موارد دیگر، بهترین شانس را برای رتبه بندی در گوگل خواهند داشت.
آنها همچنین به توزیع توانایی رتبه بندی در صفحات زیر آنها کمک می کنند. هر صفحه ای که امیدوارید در گوگل رتبه بندی کنید، نباید بیش از یک کلیک با صفحه ای که در پیمایش اصلی شما لینک داده شده است فاصله داشته باشد (به عبارت دیگر، دو کلیک از صفحه اصلی شما).این مواردی که گفته می‌شود را جدی بگیرید.
اگر متوجه شدید که تم های بسیار زیادی دارید که اهمیت یکسانی دارند، یا در نگه داشتن منوی پیمایش در تعداد معقولی از 6 تا 8 گزینه مشکل دارید، ممکن است بخواهید در نحوه سازماندهی محصولات یا خدمات خود تجدید نظر کنید تا مطمئن شوید که خطوط کلیدی (معمولاً سودآورترین) کسب و کار شما برای گوگل و بازدیدکنندگان وب سایت شما فوراً آشکار است.
با این حال، نیازی نیست و نباید محتوای سایت خود را به پیمایش اصلی محدود کنید. منوهای کشویی در زیر هر گزینه اصلی در همه سایت‌ها با اندازه‌های مختلف به یک روش معمول تبدیل شده‌اند . به جز چند استثنا، گوگل در تشخیص ساختار این منوها مشکل کمی دارد و برای بازدیدکنندگان وب‌سایت شما عالی هستند.

پیشنهاد می کنم مقاله تعرفه سئو را هم مطالعه کنید.
 

منوی آبشاری

 

صفحات مرتبط را متقابل لینک دهید

لینک دادن صفحات مرتبط به مشتریان شما کمک می کند محصولات یا خدمات دیگری را که ممکن است به آنها علاقه مند باشند بیابند و از نقطه نظر سئو به گوگل کمک می کند تا "بوی" بخش های مختلف وب سایت شما را تشخیص دهد.

 

معماری سایت

 

لینک متقابل (تقریبا) تنها راهی است که گوگل می‌تواند محصولات یا خدمات ویژه‌ای را پیدا کند که جایی در مسیریابی شما وجود ندارند. بنابراین برای محصولاتی که عبارات بسیار خاص را هدف قرار می دهند، مانند "قهوه گواتمالا" یا "مبل های اسکاندیناوی" در دو مثال بالا، بسیار مهم است. شما می خواهید که این صفحات با صفحات مرتبط مانند "قهوه آمریکای لاتین" یا "مبل های مدرن" پیوند متقابل داشته باشند.
احتمالاً همه ما از ویکی‌پدیا استفاده کرده‌ایم، یکی از بارزترین نمونه‌های سایتی که کار فوق‌العاده‌ای در پیوند متقابل صفحات مرتبط انجام می‌دهد.
به عنوان مثال پاراگراف های ابتدایی ورودی آن را در مورد "کسب و کار کوچک" بررسی کنید.

 

نحوه لینکسازی ویکی پدیا

 

این خیلی پیوند متقابل است! این 22 پیوند به محتوای مرتبط در 2 پاراگراف است. در واقع تعداد زیادی برای یک وب سایت کسب و کار کوچک معمولی وجود دارد، اما امیدوارم به اندازه کافی این موضوع را به خوبی نشان دهد.
دلایل زیادی وجود دارد که می‌بینید ویکی‌پدیا رتبه‌بندی خوبی در گوگل برای جستجوهای زیاد دارد، اما یکی از عوامل مؤثر این است که ویراستاران آن چقدر صفحات مرتبط را به یکدیگر پیوند می‌دهند.

 

اطلاعات تماس برجسته

شما باید اطلاعات تماس اولیه خود را در هدر (معمولاً در سمت راست بالا) و پاورقی هر صفحه از وب سایت خود قرار دهید.
شما برای جذب مشتری به وب سایت خود واقعاً سخت کار کرده اید! این کار را تا حد امکان برای آنها آسان کنید، صرف نظر از اینکه ابتدا چه صفحه ای را وارد می کنند، برای کسب اطلاعات بیشتر یا انجام معامله با شما تماس بگیرند.
همچنین ایده خوبی است که یک صفحه اختصاصی «تماس با ما» با اطلاعات دقیق تر در مورد کسب و کار خود داشته باشید (و اگر یک کسب و کار چند مکان هستید، یک صفحه در هر مکان). مطمئن شوید که از صفحه اصلی خود به این صفحه و همچنین از منوی پیمایش اصلی خود پیوند داده اید.

پیشنهاد می کنم مقاله سئو خارجی را هم مطالعه کنید.