سئو داخلی یا آن پیج (on page seo)

حتما شما می دانید که سئو چیست و در واقع یک بخشی از آن سئو داخلی است.سئوی داخلی یا آن پیج چیزی بیش از چک لیستی از عواملی است که شما نیاز به بهینه سازی و حفظ آنها دارید. این دروازه ای برای ارائه محتوای شما در مقابل کاربران، رشد برند شما و حفظ پایگاه مشتری وفادار است.
در این پست وبلاگ، بعد از این که مقاله ای درباره معماری سایت نوشتم تصمیم گرفتم توضیح دهم که سئو داخلی چیست، چرا ضروری است، و فاکتورهایی را که باید در هنگام بهینه‌سازی سئو درون صفحه یا سئو داخلی در نظر بگیریم، شرح می دهم.


سئو داخلی یا آن پیج چیست؟

سئوی داخلی عمل بهینه سازی محتوای وب سایت برای افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک است. با این حال، ایده "سئوی درون صفحه" می تواند برای افراد مختلف معانی مختلفی داشته باشد.
برای کسانی که ممکن است در سئو جدید باشند، این اصطلاح ممکن است فنی به نظر برسد. و در حالی که استراتژی سئو داخلی  تا حدودی یک فرمول است، در هسته آن، رویکرد بسیار کاربر محور است. هدف نهایی هر استراتژی سئو داخلی، همسویی با انتظارات کاربر و ارائه محتوای با کیفیت است.پس حتما ضروری است که در جلسات مشاوره سئو خود سئو داخلی را بسیار ضروری بدانید.
 

چرا سئو داخلی  مهم است؟

سئوی داخلی بسیار مهم است زیرا به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای وب سایت را بخوانند و تفسیر کنند. در حالی که برای ساختن یک استراتژی سئوی درون صفحه علم وجود دارد، مهم است که توجه داشته باشید که بهینه‌سازی سئوی درون صفحه با کیفیت، بیشتر از افزودن کلمات کلیدی به برچسب‌های عنوان و توضیحات متا است (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهم داد).
این بدان معنا نیست که تگ‌های عنوان و توضیحات متا بخش‌های ضروری استراتژی بهینه‌سازی صفحه شما نیستند. با این حال، شما باید فراتر از آنچه در نتایج جستجو خوب به نظر می رسد فکر کنید. وب سایت خود را به عنوان یک کتاب در نظر بگیرید. اگر جلد فوق العاده به نظر می رسد اما بقیه صفحات متوسط هستند، زمان زیادی طول نمی کشد تا خوانندگان شما به رمانی که توسط رقیب شما تهیه شده است روی بیاورند. هنگامی که صفحات بهینه نمی شوند، منجر به نرخ پرش بالا می شوند که بر سئو تاثیر منفی می گذارد.

پیشنهاد می کنم مقاله سئو خارجی را هم مطالعه کنید.


11 فاکتور رتبه بندی سئو داخلی

اکنون که متوجه شدید سئو داخلی چیست و چرا اهمیت دارد، بیایید نگاهی به 11 فاکتور رتبه‌بندی ضروری بیندازیم که به صفحات فرود یا لندینگ کمک می‌کند تا به بالای نتایج جستجوی ارگانیک صعود کنند.

 

1. کیورد تارگتینگ یا کیورد مپینگ

همیشه چک لیست های سئوی داخلی صفحات خود را با مپینگ کلمات کلیدی شروع کنید. اگر نمی‌دانید چه کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهید، بهینه‌سازی صفحه فرود برای سئو هیچ فایده‌ای ندارد. شانس خوبی وجود دارد که موضوعی که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید از چند طریق قابل بررسی باشد. به همین دلیل مهم است که کلمات کلیدی را با حجم جستجوی بالا هدف قرار دهید. اگر کلمات کلیدی دارای ترافیک باشند، کاربران از قبل به دنبال آنها هستند.
مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ برای اطمینان از واضح بودن موضوع صفحه، 3 تا 5 کلمه کلیدی را که می خواهید هدف قرار دهید (از جمله لانگ تیل) انتخاب کنید.
به عنوان مثال، در این پست وبلاگ، من قصد دارم کلمات کلیدی زیر را هدف قرار دهم:
. سئوی داخلی
. چک لیست سئو داخلی
. سئوی داخلی  چیست
اگر به بالا بروید و سرفصل‌های این پست وبلاگ را اسکن کنید، کلمات کلیدی که در بالا توضیح دادم آشکار می‌شوند. در ادامه بخوانید تا بدانید چرا این مهم است.
 

2. هدف جستجو

به این فکر کنید که کاربران چگونه محتوای شما را پیدا خواهند کرد. سپس همان جستجو را انجام دهید و محتوای خود را بر اساس آنچه در نتایج جستجو برای شما پیش می آید بهینه کنید.
به ویژگی هایی که می بینید بسیار توجه کنید. تصاویر، قطعه های غنی، نمودار دانش، افراد همچنین می پرسند، ویدیوها، تبلیغات حمایت شده و غیره.گوگل  به طور مداوم نتایج جستجوی خود را بر اساس رفتار کاربر آزمایش و بهینه می کند. بر اساس آنچه در زمان جستجوی شما نشان داده می شود، می توانید چیزهای زیادی در مورد آنچه کاربر انتظار دارد پیدا کند، بیاموزید.
هدف جستجو همچنان مهم است، به همین دلیل است که من آن را به بهترین روش‌های سئو برای سال 2022 اضافه کردم.
 

3. محتوای تکراری

قبل از نوشتن این پست وبلاگ، بررسی کردم که آیا با همین عنوان مطلبی دیگر داخل وبلاگ منتشر کرده یا نه.باید به این نکته توجه کنید که محتویا تکراری ننویسید.
و در حالی که در گذشته به این موضوع پرداخته‌  باشم، پست وبلاگی منتشر نمیکنم  یا بررسی می‌کنم که توی چه عمقی در آن محتوا به سئو داخلی پرداخته ام.با این حال، اگر اینطور نبود و من قبلاً در مورد موضوع نوشته بودم، پست وبلاگ من ممکن است با پستی که قبلاً در وب سایت ما وجود دارد رقابت کند. که باعث هدر دادن تلاش های ما می شود.
پیشنهاد می کنم مقاله هزینه سئو را هم طالعه کنید.

4. عنوان (<h1>)

عنوان صفحه که به عنوان تگ <h1> نیز شناخته می شود، مهم ترین عنوان در یک صفحه است و حتی یک عامل رتبه بندی جزئی در نظر گرفته می شود. با این حال، مهم‌ترین دلیل مهم بودن آن این است که یکی از اولین قسمت‌هایی از محتوای درون صفحه است که بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو معمولاً هنگام مشاهده یک صفحه می‌بینند. یک <h1> خوب می تواند معیارهای تعامل مانند زمان در صفحه و نرخ پرش را بهبود بخشد.
هنگام نوشتن عناوین برای وب سایت خود، مطمئن شوید که کلمات کلیدی مورد نظر را در نظر بگیرید و عنوان را به اندازه کافی توصیف کنید.
 

5. عناوین فرعی (<h2> - <h6>)

مانند عنوان  صفحه که در بالا توضیح داده شد، عنوان های فرعی باید شامل کلمات کلیدی مورد نظر باشند و زمانی که به تنهایی خوانده شوند معنی پیدا کنند. سرصفحه های خود را به عنوان فهرست مطالب در نظر بگیرید. آنها به کاربران کمک می کنند تا بفهمند صفحه فرود در مورد چیست، اطلاعات را به راحتی اسکن و مکان یابی کند، و یک تجربه کلی مثبت برای کاربر ارائه می دهد.
هنگام نوشتن عناوین فرعی، مطمئن شوید که آنها را بر اساس اهمیت مرتب کنید. سربرگ <h2> مهمترین البته بعد از <h1>و <h6>  کمترین اهمیت را دارد.
به یاد داشته باشید که هرگز از زیرعنوان برای یک ظاهر طراحی استفاده نکنید! به دسترسی به وب سایت، تجربه کاربری و همچنین سئو آسیب می رساند. اگر ظاهر عناوین فرعی خود را دوست ندارید، با توسعه دهندگان خود برای حل این مشکل همکاری کنید، آن را زیر فرش نکنید!

پیشنهاد می‌کنم مقاله من را درباره سئو تکنیکال بخونید.
 

6. خوانایی

احتمال داره اکثر مخاطبان شما در سطح کلاس های مدرسه سواد داشته باشند. این بدان معناست که برای جذب مخاطبان وسیع‌تر، محتوا باید قابل اسکن و فهم آسان باشد. هنگام بهینه سازی محتوای خود برای "خوانایی"، موارد زیر را انجام می دهم:
1.از جملات کوتاه تر و ساده تر استفاده کنید.
2.از لیست‌های شماره‌دار و گلوله‌دار استفاده کنید - مانند آنچه در اینجا می‌بینید :)
3.اصطلاحات، کلمات اختصاری و کلماتی را که برای مخاطبان عمومی کاربرد ندارند کاهش دهید.
4.بلوک‌های محتوای سنگین را به پاراگراف‌های کوتاه‌تر تقسیم کنید که با عنوان‌های فرعی تشریحی از هم جدا شوند.
5.از صدای منفعل خودداری کنید.

برای اطمینان از اینکه محتوای ما با استانداردهای خوانایی مطابقت دارد، به برنامه‌هایی مانند Hemingway و Grammarly تکیه می‌کنیم تا به کیفیت محتوای خود امتیاز دهیم. به عنوان مثال، همانطور که در تصویر زیر می بینید، برنامه Hemingway به شما درجه خوانایی می دهد.اما خوب این در زبان فارسی قابل استفاده نیست و شما می‌توانید برای محتواهای انگلیسی خود از آن ها استفاده کنید.

خوانایی مقالات

7. ویژگی های ALT  تصاویر

ویژگی ALT تصویر که به آن متن ALT نیز گفته می شود، به کاربران دارای صفحه خوان اجازه می دهد تا توضیحات تصویری را که برایشان خوانده می شود با صدای بلند بشنوند. ویژگی  ALT های تصویری هنوز هم عامل مهمی در دسترسی به وب سایت هستند.
اما آنها همچنین برای SEO مهم هستند. موتورهای جستجو هنوز نمی توانند تصاویر را به خوبی "دیدن" یا درک کنند، بنابراین آنها به ویژگی ALT یک تصویر در HTML برای سرنخ هایی از محتوای آن نگاه می کنند.
محتوای ویژگی ALT تصویر می‌تواند با سایر عوامل سئوی داخلی برای بهبود شانس رتبه‌بندی آن صفحه و در نتیجه بهبود بازدیدها و تبدیل‌ها کار کند.
هنگام نوشتن ویژگی های Image ALT، مطمئن شوید که:
1.یک توضیح دقیق و مختصر از تصویر بنویسید (به نام تصاویر فکر کنید).
2.شرح خود را تا 140 کاراکتر حفظ کنید .تقریباً طول یک توییت.
3.در صورت امکان از کلمات کلیدی مرتبط برای تقویت ارتباط صفحه استفاده کنید.
4.از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید!
 

8.  لینک های داخلی و خارجی

پیوندهای داخلی می توانند به انتقال ارزش لینک به سایر صفحات وب سایت شما کمک کنند. از آنجایی که مقالات وبلاگ احتمال بیشتری برای ایجاد لینک های خارجی دارند، پیوند دادن آنها به صفحات محصول یا خدمات شما بسیار مفید است.
از طرف دیگر، پیوندهای خارجی باید به میزان کم استفاده شوند، معتبر باشند و همیشه در یک پنجره جدید باز شوند.
هنگام پیوند دادن یک صفحه به صفحه دیگر، از انکر تکست استفاده کنید که صفحه ای را که به آن پیوند می دهید توصیف می کند. برای اهداف دسترسی، مطمئن شوید که از توصیفات کلی انکر تکست (به عنوان مثال، «همانطور که در اینجا ذکر شد»، «در این نمودار ببینید»، «این لینک») اجتناب کنید.
 

9. برچسب های عنوان

تگ عنوان یکی از مهمترین عناصر سئو داخلی است. این یک عامل مستقیم رتبه‌بندی کلمه کلیدی است و به عنوان پیوند آبی در نتایج جستجو عمل می‌کند که بازدیدکنندگان روی آن کلیک می‌کنند تا به سایت شما برسند.
طول ایده آل تگ عنوان صفحه تقریباً 50-60 کاراکتر است. هرچه بیشتر شود، گوگل آن را کوتاه می‌کند یا به تنهایی می‌نویسد، هر چه کوتاه‌تر باشد، و شما صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) را از دست می‌دهید.
هنگام نوشتن تگ عنوان، دقت کنید:
1.طول برچسب عنوان را 50-60 کاراکتر (545-560 پیکسل) نگه دارید.
2.برای تمام صفحات فهرست شده تگ های عنوان منحصربفرد ایجاد کنید.
3.همیشه شامل کلمه های کلیدی هدف، ترجیحاً در ابتدای تگ عنوان باشد.
4.با هدف جستجوگر بنویسید (آن را به اندازه کافی توصیفی کنید تا کاربر بخواهد روی آن کلیک کند).
5.برچسب های عنوان را با نام برند پایان دهید.
 

10. توضیحات متا

توضیحات متا مستقیماً بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد، اما بر نرخ کلیک تأثیر می گذارد و آن را به یک ابزار قدرتمند سئو تبدیل می کند. وقتی توضیحات متا به طور موثر نوشته شود، می‌تواند پیام‌های واضح و مختصری را در نتیجه جستجوی شما ارائه دهد که می‌تواند بازدیدکنندگان بالقوه را به سمت سایت شما هدایت کند.
طول کاراکتر بهینه‌نشده می‌تواند باعث شود که گوگل توضیحات متا شما را کوتاه کند، بازنویسی کند یا به سادگی آن را نادیده بگیرد.
هنگام نوشتن توضیحات متا، دقت کنید:
1.توضیحات متا را کمتر از 160 کاراکتر برای صفحات بدون تاریخ و 130 تا 145 کاراکتر برای صفحات دارای تاریخ نگه دارید (مانند پست های وبلاگ، مقالات خبری و غیره).
2.توضیحات متا منحصر به فرد را برای تمام صفحات ایندکس شده ایجاد کنید.
3.توضیحات متا را با CTA اولیه یا هدف بالای صفحه فرود بنویسید (به این فکر کنید که "این صفحه در تلاش است تا کاربر را بعد از ورود به آنجا چه کاری انجام دهد؟").
گوگل  می‌تواند گزیده‌هایی از متن سایت شما را بر روی توضیحات متا دست ساز شما انتخاب کند.
11. آدرس ها
به سیستم مدیریت محتوای شما (CMS) اجازه ندهید از طرف شما URL بنویسد.. دلیل آن این است که یک CMS، مانند وردپرس، عنوان صفحه فرود تعیین شده را می گیرد و آن را به یک URL Slug تبدیل می کند.
مشکل این URL این است که گوگل احتمالاً آدرس های کوتاه تر را بیشتر می پسندد.
هنگام نوشتن URL، مطمئن شوید که:
1.آدرس ها را مختصر نگه دارید
2.برای جدا کردن کلمات از خط فاصله استفاده کنید. استفاده از هر چیزی غیر از خط تیره اشتباه است.
3.از حروف کوچک استفاده کنید.
4.کلمات کلیدی هدف را ترکیب کنید.
هشدار: اگر تصمیم دارید URL ها را به صورت ماسبق به روز کنید، به یاد داشته باشید که تغییر مسیرهای مناسب را تنظیم کنید!
اگر می‌خواهید بررسی کنید و ببینید که چگونه تگ‌های عنوان، توضیحات متا و URLها در SERP ها قبل از افزودن به سایت خود ظاهر می‌شوند، ابزار پیش‌نمایش  SERP Portent  را بررسی کنید.
 

جمع بندی سئو داخلی

اکنون که می دانید برای حفظ بهترین شکل سئو سایت خود چه چیزی لازم است، آماده گزارش و چک لیست محتوای خود هستید! من اطلاعات این پست را در یک چک لیست مرجع سریع در زیر ارائه کرده ام تا به شما در شروع بهینه سازی صفحات فرود خود کمک کند.

چک لیست سئو داخلی

از فهرست زیر به عنوان نقطه شروع برای ارزیابی فاکتورهای ضروری سئوی داخلی صفحه در صفحات فرود خود استفاده کنید.

1.کیورد تارگتینگ برای  صفحه 3-5 کلمه کلیدی را هدف قرار می دهد، از مترادف استفاده می کند، روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز می کند و از پر کردن کلمات کلیدی اجتناب می کند.
2.هدف جستجو صفحه تمرکز و اهداف مشخصی دارد. محتوا با ویژگی‌های جستجوی گوگل (مثلاً، تصاویر، افراد نیز سؤال می‌کنند و غیره) همسو می‌شود.
3.محتوای تکراری صفحه با سایر صفحات فرود در وب سایت تکمیل نمی شود.
4.عنوان <h1> صفحه از یک تگ <h1> استفاده می کند که شامل کلمات کلیدی هدف می شود.
5.عناوین فرعی <h2> - <h6> صفحه از تگ‌های <h2> – <h6> برای جدا کردن ایده‌های موضوعی و شکستن نسخه‌های سنگین استفاده می‌کند. تگ های سرصفحه زمانی که به تنهایی خوانده می شوند به خوبی جریان پیدا می کنند و شامل کلمات کلیدی هدف می شوند.
6.خوانایی کپی صفحه تست‌های خوانایی را پشت سر می‌گذارد، از جملات ساده استفاده می‌کند و از اصطلاحات تخصصی، کلمات اختصاری اجتناب می‌کند و از صدای فعال استفاده می‌کند.
7.ویژگی های جایگزین تصویر تصاویر موجود در صفحه حاوی ویژگی های alt هستند و زمانی که به تنهایی خوانده شوند به اندازه کافی توصیفی هستند.
8.لینک های داخلی و خارجی همه پیوندها از انکر تکست توصیفی استفاده می کنند. لینک های خارجی کیفیت بالایی دارند و در یک پنجره جدید باز می شوند.
9.برچسب های عنوان از محدودیت 60 کاراکتر تجاوز نکند، شامل کلمات کلیدی هدف می شود و با نام تجاری پایان می یابد.
10توضیحات متا از محدودیت 160 کاراکتر تجاوز نمی کند و برای هر قسمت از محتوا منحصر به فرد است.
11. URL ها کوتاه و مرتبط با مقاله هستند. از خط تیره، حروف کوچک و کلمات کلیدی هدف استفاده کنید.

 

https://nabzemarketing.com/سئو-سایت/