تعرفه سئو

منصفانه است که بگوییم هزینه های سئو یا بهینه سازی موتور جستجو برای صفحه اول گوگل بر اساس تعدادی از عوامل مهم بسیار متفاوت است. در این پست به شما پاسخ های واقعی درباره قیمت گذاری واقعی سئو می دهم که می توانید به آنها اعتماد کنید. هدف ما در اینجا صحبت در مورد تولید سرنخ برای وب سایت های بازاریابی محور است. در این پست، در مورد قیمت سئو  و مشاوره و آنالیز سئو برای تجارت الکترونیک شما بحث خواهیم کرد.

عوامل موثر در هزینه سئو

رقابت پذیری صنعت شما
اندازه و دامنه مخاطبان هدف شما
معماری سایت و سئوفرندلی بودن  وب سایت شما در سئو داخلی
جغرافیایی که برای آن بهینه سازی می کنید
تعداد صفحات، محصولات، خدمات یا دسته‌هایی که می‌خواهید برای آنها بهینه شوید

قیمت گذاری سئو که واقعی نیست

همه ما آگهی‌ها یا ایمیل‌هایی را دیده‌ایم که به صندوق ورودی ما رسیدن دبا عنوان: «سئوی خود را با قیمت 1 میلیون  افزایش دهید». من را شگفت زده می کند که افراد زیادی وجود دارند که چنین چیزهایی را باور می کنند که شرکت ها هنوز هم می توانند این پیام ها را به شدت تهاجمی منتشر کنند. هر شرکت قانونی سئو به شما خواهد گفت که بهینه سازی صادقانه برای موتورهای جستجو فرآیندی است که استفاده از وب سایت شما را آسان تر می کند و به افرادی که می خواهید به آنها خدمات سئو دهید مرتبط تر می شود. در چه زمینه دیگری از کسب و کار خود انتظار دارید با 1 میلیون تومان پیشرفت های حرفه ای واقعی داشته باشید؟ امیدوارم هیچ کدام. مهم نیست که کسب و کار شما چقدر کوچک، محلی یا خاص باشد، می توانم با اطمینان کامل به شما بگویم که هر سرویس سئو با قیمت میلیون ها تومان باعث اتلاف وقت و پول شما می شود.

 

برای خدمات سئو چه چیزی باید انتظار داشته باشید؟

متأسفانه، برای آن دسته از شرکت هایی که به دنبال سئو استراتژیک هستند، هیچ رویکرد یا قیمت استانداردی وجود ندارد. وقتی به شما می‌گویم، باور کنید، آرزو می‌کنم ای کاش وجود داشت، زیرا باعث صرفه‌جویی در ناامیدی، هدر رفت پول و درد هزاران شرکت می‌شد. در اینجا برخی از هزینه های کلی وجود دارد که معتقدم در سال 2022 در رابطه با قیمت گذاری سئو صادقانه و مرتبط هستند و روی خدمات سئو و بهینه سازی سایت شما تاثیر گذار است را اشاره می‌کنم.

هزینه های سئو برای مشاغل کوچک، محلی یا بسیار خاص

قیمت سئو

فرض در این اعداد این است که ما برای شرکتی با درآمد سالانه بین 2 تا 10 میلیارد تخمین می زنیم. برای شرکت هایی که به طور قابل توجهی کمتر از 2 میلیارد درآمد سالانه دارند، اغلب توجیه هزینه های استخدام یک آژانس سئو دشوار است. مثل همیشه، برای هر قانون استثناهایی وجود دارد، بنابراین اگر شرکت شما به این اندازه است، آن را رد نکنید، فقط سوالات سخت بپرسید.
فرض دیگر در این مثال‌ها این است که شرکت سئو خدمات بهینه‌سازی موتور جستجو را ارائه می‌کند که احتمالاً شامل قابلیت استفاده وب‌سایت و بهینه‌سازی تبدیل، سئوی درون صفحه، سئو خارجی، ایجاد محتوا برای اهداف آموزش بازار و تبدیل وب‌سایت شما به یک کانال رهبری فکری است.
 

سرمایه گذاری تخمینی سئو برای مشاغل کوچک باید بین 60 میلیون تا 120 میلیون تومان در سال باشد

عوامل اصلی این اعداد زمان و مهارت است. بیایید این فرض را بزاریم که هر شرکت سئوی که با آن مصاحبه می کنید، در واقع دارای تیمی متشکل از حداقل 4 تا 5 متخصص واقعی است که برای اجرای یک استراتژی سئو واقعی لازم است. با حداقل  در سال، این سرمایه گذاری احتمالاً کمتر از 100 ساعت از وقت یک حرفه ای را برای شما به ارمغان می آورد .بنابراین، دفعه بعد که هزینه‌های سئو را ارزیابی می‌کنید و هزینه‌های آن به کمتر از 1 میلیون تومان در ماه می‌رسد، این سوال را از خود بپرسید: آیا به حسابدار یا وکیلی که با 20 یا 30 هزارتومان در ساعت کار می‌کند اعتماد دارید؟ من گمان می کنم که شما بیش از حد به شرکت خود اعتقاد دارید که نمی توانید چنین ریسکی را بپذیرید.

 

قیمت گذاری سئو برای شرکت های بازار متوسط

در این سناریو، ما شرکت‌های متوسط بازار را مورد بحث قرار می‌دهیم که احتمالاً در محدوده درآمد سالانه 8 میلیارد تا 60 میلیارد هستند. می‌دانم که این طیف بسیار گسترده‌ای است، با این حال، می‌توانم به شما بگویم که طبق تجربه من در انجام این کار، نیازهای شرکت‌هایی در آن محدوده به‌طور شگفت‌آوری مشابه است. البته، تفاوت‌هایی در اندازه و مقیاس وجود دارد، اما محدوده‌های سرمایه‌گذاری یا همان قیمت سئو سایت که می‌خواهم به اشتراک بگذارم، حداقل به‌طور کلی آن را پوشش می‌دهد.

 

شرکت های بازار متوسط باید انتظار داشته باشند که بین 200 میلیون تا 400 میلیون روی خدمات سئو سالانه سرمایه گذاری کنند

من از اصطلاح "سرمایه گذاری" به دلیلی استفاده می کنم. سئو نباید فقط هزینه ای مانند خدمات فناوری اطلاعات باشد. اگر به درستی انجام شود، یک فعالیت درآمدزا است و بهترین شرکت‌های سئو از کمک به شما برای ترسیم خط مستقیم بین پول هایی که در سئو سرمایه‌گذاری می‌کنید و درآمد حاصل از آن ترسی ندارند. با قیمت گذاری سئو برای کسب و کارهای کوچک که در بالا مورد بحث قرار گرفتیم تفاوتی ندارد، به راحتی می توان زمان و انرژی لازم برای اجرای یک استراتژی سئو حرفه ای را که شانس واقعی برای موفقیت در کسب درآمد دارد، دست کم گرفت.
به عنوان مثال، وب سایت یک تولید کننده صنعتی معمولی از 500 تا 3000 صفحه تشکیل شده است. بسیاری از آن‌ها کاغذهای سفید، اسناد مهندسی، فایل‌های پی‌دی‌اف و غیره هستند. متأسفانه، این صفحات معمولاً در طی سال‌ها جمع‌آوری می‌شوند و هر زمان که کسی وقت داشته باشد به آن‌ها اضافه می‌شود. این موضوع حتی در شرکت های بزرگ نیز صادق است. معمولاً یک آشفتگی است. وقتی شروع به اضافه کردن آن می‌کنید، تصور اینکه چگونه یک استراتژی سئوی خوب با تمرکز بر استفاده از تمام آن محتوا برای رشد فروش به روشی سیستماتیک می‌تواند صد ساعت در ماه طول بکشد، دشوار نیست. سئو نیاز به کار دارد. اما پرداخت می کند.
 

قیمت گذاری سئو برای شرکت های سازمانی

برای اهداف این پست، شرکت‌های بیش از 60 میلیارد را در نظر می‌گیریم. بیایید در مورد این یکی صادق باشیم، اکثر شرکت های سازمانی آنقدر روی چیزهای دیگر متمرکز هستند که نمی توانند واقعاً روی سئو تکنیکال تمرکز کنند یا روی آن سرمایه گذاری کنند. تعداد کمی که این کار را انجام می دهند . ما فقط با تعداد انگشت شماری در این قسمت کار می کنیم .از نظر نژاد بهترین هستند. سئو برای سازمان های سازمانی برای افرادی که می خواهند آن را به درستی انجام دهند تقریباً غیرقابل حل به نظر می رسد. واقعیت این است که اکثر شرکت‌های با این اندازه وب‌سایت‌های زیادی دارند . آژانس‌های تبلیغاتی دوست دارند برای هر ایده یک وب‌سایت جدید ایجاد کنند. آنها هزاران صفحه محتوا و آشپزهای بسیار زیادی در آشپزخانه دارند. در نتیجه در تصمیم گیری کند هستند.
به دلیل این عوامل، شرکت هایی در این مقیاس که مایل به تعهد به رشد هستند باید انتظار داشته باشند که حداقل 600 میلیون در سال در سئو سرمایه گذاری کنند. البته، بسته به اهداف، رقابت و در دسترس بودن منابع داخلی، به راحتی می تواند به 1 میلیارد برسد.
 

نرخ ساعتی برای سئو

قیمت سئو

من معمولا رویکرد ساعتی را برای سئو توصیه نمی کنم. هم برای آژانس سئو و هم برای مشتری سخت است که خود را در قبال اهداف درآمدی مرتبط با ساعت پاسخگو نگه دارند. همچنین برای مشتری بسیار آسان است که هر بار که تلفن زنگ می‌زند از «راه‌اندازی تایمر» ناامید شود. با این اوصاف، من قصد دارم چند نرخ ساعتی معقول را به اشتراک بگذارم که بیشتر اعداد بالا را نشان می دهد. همه اینها بر اساس سابقه من با شرکت های سئو یا افرادی است که تجربه و تخصص واقعی در زمینه سئو دارند. در مورد ما، نرخ ساعتی که به یک مشتری اختصاص می دهیم، با افزایش سرمایه گذاری آنها در سئو کاهش می یابد. ما احساس می کنیم مشتریانی که تعهد قابل توجهی به ما دارند سزاوار تلاش و زمان بیشتری برای پول خود هستند.
فروشگاه سئوی تک نفره: 1 میلیون تا 5 میلیون  در ساعت
شرکت سئوی بوتیک (3 تا 5 نفر): 1 میلیون تا 8 میلیون در ساعت
شرکت سئو سایز متوسط (20 تا 50 نفر): 2 میلیون تا 10 میلیون در ساعت
شرکت بزرگ سئو (50 تا 200 نفر): 5 میلیون تا 15  میلیون در ساعت
 

آیا دیگر ارزش آن را دارد که میلیون ها تومان برای سئو بپردازید؟

من اخیراً پستی در مورد اینکه آیا سئو در سال 2022 ارزش آن را دارد یا خیر نوشتم. اگر کسب و کاری با فرصت رشد دارید، احتمالاً پاسخ مثبت است. بیش از هر زمان دیگری ضروری است. برخورد با گوگل آسان‌تر نمی‌شود، و مردم در این امر ناامید هستند.
ابتدا برای یافتن پاسخ به گوگل مراجعه کنید. ساده ترین راه برای پاسخ به این سوال که چقدر باید به بودجه سئوی خود اختصاص دهید، ایجاد ارزش یک مشتری جدید برای کسب و کار شما است. هنگامی که این عدد را بدانید، می توانید از طریق میانگین حاشیه، میانگین نرخ بسته شدن و نرخ تبدیل وب سایت خود به عقب برگردید. با استفاده از این معیارها، می توانید ارزش یک سرنخ جدید را تخمین بزنید.
اگر با یک شرکت سئو صحبت می کنید و آنها در مورد قیمت سئو، ترافیک و رتبه بندی به شما می گویند اما در مورد کسب و کار و سودآوری شما با شما صحبت نمی کنند، شاید لازم باشد به گوگل برگردید و یک شرکت سئوی متفاوت پیدا کنید.