سئو خارجی یا سئو آف پیج
بعد از اینکه درباره سئو داخلی مقاله ای منتشر کردم نوبت به سئو خارجی رسید.پیشنهاد می کنم مقاله سئو داخلی هم بخونید.نام های زیادی برای سئو خارجی یا آف پیج وجود دارد مانند روابط عمومی دیجیتال، لینک بیلدینگ، تماس با ما غیره. هدف نهایی یکی است. به دست آوردن بک لینک های مرتبط و رتبه بندی های ارگانیک برای هدایت ترافیک و معرفی مشتریان بالقوه به کسب و کار شما است. در حالی که کار تکنیکال و داخلی بر بهبود ویژگی های وب سایت شما برای جستجو متمرکز است، سئوی خارجی بر ارتقای نام تجاری شما در سایر دامنه های معتبر با هدف به دست آوردن شهرت از طریق ذکر شدن و لینک هایی که به سایت شما اشاره می کنند تمرکز دارد. این استراتژی ها شامل لینک سازی، ارتقای محتوا و بازاریابی تأثیرگذار است. هیچ استراتژی سئو بدون همکاری سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی برای به دست آوردن نتایج کامل نیست.
چرا سئو خارجی؟
بک لینک ها مهم هستند.بک لینک از وب سایت های مرتبط اهمیت زیادی دارد. مطالعات نشان میدهد که وقتی صحبت از الگوریتمهای جستجوی ارگانیک میشود، بیش از نیمی از فاکتورهای رتبهبندی که برای تعیین رتبهبندی ارگانیک استفاده میشوند، مستقیماً تحت تأثیر عوامل سئوی خارج از صفحه هستند.اگر شما آنالیز سئو سایت خود و رقبایتان را برای بررسی بک لینک ها انجام دهید موارد زیادی دستگیرتان خواهد شد.
یک پروفایل بک لینک قوی برای موفقیت سئو ضروری است. بک لینک ها نشان دهنده اعتماد، قدرت و ارتباط با برند شما هستند. همانطور که اعتماد، اقتدار و ارتباط برای برند و وب سایت شما افزایش می یابد، رتبه بندی سئو شما و به نوبه خود ترافیک سایت شما افزایش می یابد.
هنگامی که به درستی انجام شود، یک استراتژی سئوی خارج از صفحه مناسب فقط منجر به رشد رتبه بندی ارگانیک نمی شود. ترافیک مستقیم و ارجاعی مشتریان بالقوه واجد شرایط نیز افزایش می یابد.خیلی باید دقت داشته باشید اگر شما از شرکتی خدمات سئو دریافت میکنید،حتما بپرسید که استراتژی سئو خارجی آن ها چیست.در ادامه درباره بعضی از این استراتژی ها بیشتر صحبت میکنیم.
استراتژی های سئو خارج از صفحه
راه های زیادی برای نزدیک شدن به کار سئوی خارجی وجود دارد. در اینجا نحوه کمک به مشتریان خود برای رشد پروفایل های بک لینک و رتبه بندی جستجوی ارگانیک آورده شده است:
تجزیه و تحلیل رقابتی سئو خارجی
چگونه می توانید در یک منظره ارگانیک رقابت کنید وقتی نمی دانید رقبای شما چه می کنند؟ ما با شما همکاری خواهیم کرد تا رقبای برتر شما را شناسایی کنیم، سپس در حفره خرگوش قدم برداریم تا آنچه را که آنها در فضای روابط عمومی دیجیتال و سئو انجام می دهند، کشف کنیم. ارتقای محتوا؟ پست مهمان؟ ما در سطح بالایی ترسیم خواهیم کرد که نمایه بک لینک آنها در مقایسه با شما چگونه به نظر می رسد، و سپس چگونگی دستیابی آنها به آن را بررسی می کنیم.
ارتقای محتوا
محتوای عالی ستون فقرات هر استراتژی قوی سئوی خارج از صفحه است، و شما باید محتوای خود را تبلیغ کنید تا نام تجاری خود را به دست آورید. ما در تولید، ارائه و ترویج محتوای جذاب و قابل اشتراک گذاری که در وب سایت شما وجود دارد، پیشرو خواهیم بود. تیم ما متشکل از استراتژیستهای سئوی خارجی که به خوبی متصل هستند، میدانند چگونه محتوای شما را به طور مؤثر به وبلاگنویسان، روزنامهنگاران و رسانههای خبری مرتبط در سراسر کشور برسانند.
پیشنهاد می کنم مقاله هزینه سئو را هم مطالعه کنید
پرس و جوهای HARO
Help a Reporter Out (HARO) انجمنی است که در آن روزنامه نگاران می توانند در مورد موضوعات مختلف نقل قول درخواست کنند. در بیشتر موارد، هنگامی که شخصی به HARO پاسخ می دهد، در ازای آن پیوندی به سایت یا سازمان آن شخص اضافه می شود. در حالی که این تکنیک به ندرت ترافیک ارجاع به ارمغان می آورد، می تواند اعتبار را افزایش دهد و آگاهی از برند را افزایش دهد.
اصلاح لینک
در حالی که لینک های شکسته لزوماً به عملکرد لطمه نمی زند، از دست دادن ارزش لینک از آنها یک فرصت از دست رفته را ایجاد می کند. یک لینک شکسته هیچ مجوزی ندارد و برخی از صاحبان سایت ممکن است هزاران مورد را بدون اطلاع از آن داشته باشند. علاوه بر این، وقتی به سادگی این صفحات شکسته را تغییر مسیر دهید، سایت شما ارزش لینک را از دست می دهد.
آنها را حذف کنید، پیوندهای جایگزین را شناسایی میکنید و با صاحبان سایت تماس میگیرد تا درخواست بهروزرسانی لینک را بدهد.
پیشنهاد می کنم مقاله معماری سایت را هم بخوانید.
اینفلوئنسر مارکتینگ یوتیوب و اینستاگرام
یوتیوب و اینستاگرام به یکی از قدرتمندترین زمینه های تبلیغات در اینترنت تبدیل شده است. شناسایی و مشارکت با اینفلوئنسرهای مرتبط در پلتفرم میتواند بخش مؤثری از استراتژی سئوی خارج از صفحه شما باشد.
Co-Citation & Co-Occurrence
هماستناد و همروندی فاکتورهای حیاتی برای سئوی خارجی هستند. هنگامی که دو منبع مختلف از یک وب سایت یا برند یکسان نام می برند، به آن استناد مشترک می گویند.
همزمانی به نزدیکی، حضور و فراوانی کلمات کلیدی مرتبط توسط وب سایت های مختلف اشاره دارد. همزمانی شامل کلمات کلیدی مشابه و مرتبط است اما ممکن است دقیقا مطابقت نداشته باشد.
به زبان ساده، همروی روی وجود محتوای مشابه در وبسایتهای مختلف تمرکز میکند. از سوی دیگر، استناد مشترک به نحوه اتصال وب سایت های مختلف می پردازد.
با استفاده از ترکیبی از این دو استراتژی، می توانید یک پروفایل بک لینک غنی بسازید. این استراتژیها میتوانند به شما کمک کنند تا با افزایش اعتماد و تعامل، برند خود را بسازید.
پروفایل بک لینک
اکثر جریمه هایی که گوگل به وب سایت ها می دهد بر اساس پروفایل پیوند آنهاست. اگر به یک وب سایت اسپم لینک دهید، ممکن است شهرت خود را به خطر بیندازید.
چگونه می توانید از آن اجتناب کنید؟
برای حفظ نمایه لینک خود، باید به طور فعالانه به دنبال فرصت های پیوندسازی خوب باشید. قبل از شروع، درک کنید که همه پیوندها به یک اندازه ارزشمند نیستند. برخی از پیوندها بیشتر از سایرین بر موتورهای جستجو تأثیر می گذارند.
در اینجا عواملی وجود دارد که باید هنگام ارزیابی یک فرصت پیوند در نظر بگیرید:
Domain Authority :وب سایت هایی با Domain Authority بالاتر به شما بک لینک های ارزشمندتری می دهند.
ارتباط محتوا: پیوندها به وبسایتهایی که با برند، محصول یا صنعت شما مرتبط هستند، ارزش بیشتری را ارائه میکنند.
Anchor Text :انکر تکست مرتبط با محتوا، محصول یا برند شما ارزش بالاتری را ارائه می دهد.
نمایه بک لینک وب سایت شریک: پیوندهایی از وب سایت هایی که نمایه بک لینک قابل توجهی دارند به شما ارزش بیشتری می دهد.
اشتراک گذاری اجتماعی
یکی دیگر از تاکتیکهای سئو سایت که هرگز نمیخواهید آن را دست کم بگیرید، میزان توجهی است که در رسانههای اجتماعی به خود جلب میکنید. نه تنها حضور شما در رسانه های اجتماعی نقش مهمی در نحوه دید عمومی شما دارد، بلکه راهی عالی برای افزایش ترافیک وب سایت شما (و در نتیجه رتبه شما در گوگل) است. همانطور که میدانید، سایتهای رسانههای اجتماعی زیادی وجود دارند، بنابراین از این راهنما برای تعیین اینکه کدام یک برای شرکت شما بهترین هستند استفاده کنید و تلاش خود را در آنجا متمرکز کنید.
بررسی ها
در نهایت، ما باید در مورد بررسی ها صحبت کنیم. میزان و کیفیت بررسی هایی که به صورت آنلاین دارید مطمئناً اخیراً به یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی سئوی خارج از صفحه تبدیل شده است. اگر نظرات مثبتی دارید، به گوگل میگوید که میتوانید به جستجوگران آنها پیشنهاد شوید، بنابراین سعی کنید تا جایی که میتوانید نظرات خود را دریافت کنید (نکتههای ما را در مورد نحوه انجام این کار در اینجا بخوانید). اما مهم نیست که چه می شود، هرگز برای بررسی ها هزینه نکنید یا موارد جعلی را قرار ندهید.
با استفاده از این فاکتورهای رتبهبندی سئوی خارج از صفحه، میتوانید حضور آنلاین خود را بهبود بخشید، آگاهی از برند را افزایش دهید و صعود خود را به SERP تسریع کنید.
دامنه های ارجاع بیشتر
تعداد دامنه های ارجاعی که وب سایت شما دارد به گوگل نشان می دهد که افراد بیشتری در مورد کسب و کار شما صحبت می کنند. همچنین ترافیک ارگانیک بیشتری را در طولانی مدت ایجاد می کند. علاوه بر این، از منابع مختلفی مانند رسانه های اجتماعی، انجمن ها، سایت های پرسش و پاسخ و موارد دیگر ترافیک دریافت خواهید کرد.