چطور ویدیوهای یوتیوب را سئو کنیم؟-6 نکته سئو یوتیوب

ویدیوهای یوتیوب شما بسیار بیشتر به رتبه گیری نیاز دارد تا اینکه با ایجاد محتوای عالی ، امید به یافتن افراد مناسب داشته باشید. برای به دست آوردن نتایج، باید زمانی را برای بهینه سازی و سئو کانال و ویدیوهای یوتیوب خود برای جستجو اختصاص دهید. به این ترتیب می توانید بارها و بارها ویدیوهای خود را در رتبه اول قرار دهید  یا حداقل آنها را در صفحه اول نتایج جستجوی یوتیوب نشان دهید. اما احتمالاً قبلاً حدس زده اید که رتبه بندی ویدیوهای شما به راحتی انجام نمی شود. به همین دلیل است که ما این لیست از 6 نکته سئوی یوتیوب را جمع آوری کرده ایم که می توانید از آنها برای سرعت بخشیدن به مسیر خود به بالاترین رتبه استفاده کنید.

سئوی یوتیوب چیست؟

سئو یوتیوب فرآیند بهینه سازی کانال، ویدیوها و کانال شما برای رتبه بالاتر در نتایج جستجوی ارگانیک یوتیوب است. این می تواند شامل بهینه سازی توضیحات ویدیویی، توضیحات متا، و عناوین ویدیو و همچنین افزودن زیرنویس به ویدیوهای شما و هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب باشد. یوتیوب با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه، فرصت‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا محتوای ویدیوی خود را در مقابل مخاطبان هدف خود قرار دهید، رتبه‌بندی‌تان را افزایش دهید، وابستگی به برندتان را افزایش دهید، و مشترکین یوتیوب بیشتری به دست آورید.

سئوی یوتیوب چگونه کار می کند؟

سئوی یوتیوب مانند سئوی وب سایت شما عمل می کند. درست مانند هر موتور جستجوی دیگری، یوتیوب یک الگوریتم رتبه بندی دارد که تعیین می کند محتوای ویدیوی شما در پلتفرم چگونه رتبه بندی می شود. یوتیوب ویدیوها را بر اساس مرتبط بودن، مشارکت ویدیویی، توضیحات و توضیحات متا، تعداد ویدیوهایی که کاربران خاص در کانال یوتیوب شما تماشا کرده‌اند، سابقه تماشای کاربر، تعداد مشترکین شما، و اینکه چقدر سریع پس از انتشار ویدیوی شما، مشترکین شما آن را تماشا می‌کنند رتبه‌بندی می‌کند. چیز های دیگر. در مقاله ما در مورد این موضوع می توانید در مورد الگوریتم یوتیوب اطلاعات بیشتری کسب کنید.

از آنجایی که گوگل مالک یوتیوب است، ویدیوهای شما تقریباً به محض آپلود در گوگل ایندکس می شوند. برخلاف سئوی وب سایت شما، ربات های موتور جستجو نیازی به خزیدن ویدیوهای شما ندارند. البته این بدان معنا نیست که شما تضمینی برای رتبه بندی خوب دارید. محتوای شما همچنان باید بهینه شود.

 

چرا سئوی یوتیوب مهم است؟

ممکن است فکر کنید که فقط محتوا ایجاد می‌کنید و بدون نگرانی در مورد سئوی یوتیوب آن را ارسال می‌کنید، اما اگر می‌خواهید کانال یوتیوب شما به بخش قدرتمندی از استراتژی بازاریابی شما تبدیل شود، سئو  یوتیوب مهم است. از آنجایی که ربات‌های موتور جستجو در متن کار می‌کنند، فقط ارسال یک ویدیو به شما در رتبه‌بندی کمک نمی‌کند. شما باید عناوین، برچسب‌ها، توضیحات، زیرنویس‌ها و رونوشت‌های ویدئویی را برای بهبود شانس رتبه‌بندی خود درج کنید.

6 نکته سئوی یوتیوب


اکنون که با نحوه عملکرد سئوی یوتیوب و چرایی اهمیت آن بیشتر آشنا شده اید، بیایید به نکاتی در مورد سئو یوتیوب بپردازیم که به شما در رتبه بندی ویدیوهایتان، به دست آوردن مشترکین بیشتر و افزایش فروش کمک می کند.

1. تحقیق کلمات کلیدی یوتیوب را انجام دهید

همانطور که در سئو داخلی می دانید، همه چیز با تحقیق کلمات کلیدی شروع می شود. از آنجایی که ارتباط یک سیگنال مهم رتبه بندی یوتیوب است، باید کلمات کلیدی مناسبی را پیدا کنید تا در عنوان، توضیحات، توضیحات متا و اسکریپت ویدیوی خود قرار دهید. شما به کلمات کلیدی کوتاه و بلند نیاز دارید. کلمات کلیدی دم کوتاه به شما کمک می کنند تا مخاطبان بیشتری را هدف قرار دهید در حالی که کلمات کلیدی دم بلند مخاطبان هدفمندتری را با هدف بالاتر به ارمغان می آورند.
برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی در یوتیوب، می توانید از نوار جستجوی یوتیوب شروع کنید. یوتیوب دارای یک ویژگی تکمیل خودکار است که سایر کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی شما را که توسط بینندگان واقعی یوتیوب جستجو می شوند را نشان می دهد. بیایید برخی از کلمات کلیدی را پیدا کنیم که شاید بخواهیم اگر یک آرایشگر بودیم و سعی می‌کردیم ایده‌های کلیدواژه‌ای را برای ویدیویی که می‌خواهیم ایجاد کنیم پیدا کنیم تا به بینندگان آموزش دهیم چگونه موهای خود را به رنگ صورتی پاستلی رنگ کنند.
می‌توانیم با جستجوی "موی در حال مردن" شروع کنیم:
این چندین کلمه کلیدی را برای ما به ارمغان می آورد که برخی از آنها ممکن است برای ما مفید باشد. «صورتی موی رنگ می‌شود» و «موی رنگ می‌شود» را یادداشت می‌کنیم و دوباره جستجو می‌کنیم، این بار برای صورتی پاستلی مو می‌میرد.
اکنون ما چندین کلمه کلیدی داریم که برای ما مفید است. مواردی را که می خواهیم در اسکریپت، توضیحات و عنوان ویدیوی خود قرار دهیم، یادداشت می کنیم. علاوه بر پیشنهاد خودکار یوتیوب، ابزارهای سئوی یوتیوب دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای استفاده در محتوای ویدیوی یوتیوب خود استفاده کنید.

2. هدف جستجو را شناسایی کنید

هدف جستجو دلیلی است که کاربر به دنبال یک کلمه کلیدی خاص است و تفاوت زیادی در تماشای یا عدم تماشای ویدیوی شما توسط بیننده ایجاد می کند یا از آن رد می شود. کلمه کلیدی مورد نظر خود را در یوتیوب جستجو کنید (یکی که می خواهید ویدیوی شما برای آن رتبه بندی شود) و به پنج نتیجه برتر نگاهی بیندازید. آنها راجع به چه چیزی صحبت میکنند؟ آنها از چه نوع محتوای یوتیوب استفاده می کنند؟ با استفاده از مثال قبلی "صورتی پاستلی مو در حال مرگ"، بیایید ببینیم چند نتیجه اول چگونه به نظر می رسند:

به نظر می‌رسد که محتوا بیشتر «چگونه باید» و «بایدها و نبایدها» است، بنابراین اگر ویدیوی ما «چگونه موهایتان را صورتی پاستلی رنگ کنید» است، احتمالاً در وضعیت خوبی هستیم. اگر ویدیوی ما در مورد برندهای مختلفی بود که رنگ موی صورتی پاستلی دارند، احتمالاً با آن کلمه کلیدی آنطور که می‌خواهیم رتبه‌بندی نمی‌کردیم.

 

3. ویدیویی را منتشر کنید که بینندگان را تماشا کند

اکنون که کلمات کلیدی خود را بررسی کرده‌ایم و هدف جستجو را بررسی کرده‌ایم، زمان ایجاد محتوای ویدیویی است که بینندگان را درگیر و تماشا می‌کند. حفظ مخاطب یک عامل رتبه بندی بزرگ برای SEO یوتیوب است. منطقی است زیرا یوتیوب می‌خواهد مردم را در پلتفرم نگه دارد تا به سازندگانی که محتوایی ایجاد می‌کنند که افراد را برای مدت طولانی‌تری درگیر می‌کند، پاداش می‌دهد.
برای اینکه مردم مدت طولانی تری ویدیوی شما را تماشا کنند، از توصیه های استاد سئو برایان دین پیروی می کنیم و این قالب سه مرحله ای را دنبال می کنیم:
ویدیوی خود را با اطلاع رسانی به بینندگان شروع کنید. این مهم است زیرا 20٪ از بینندگان شما بعد از 10 ثانیه اول را ترک می کنند، بیشتر به این دلیل که بینندگان نمی دانند که آیا این ویدیو نیازهای آنها را برآورده می کند یا خیر.
مستقیماً وارد محتوا شوید. شما نیازی به معرفی طولانی ندارید. فقط کافیست به محتوا برسید.
حلقه های باز اضافه کنید. پیش نمایش چیزهایی که قرار است بعدا اتفاق بیفتد در ویدیو. این کنجکاوی را تحریک می کند و بینندگان را به تماشا نگه می دارد.


4. بهینه سازی ویدیوی یوتیوب روی صفحه را انجام دهید


بنابراین، تا به حال تحقیقات کلمات کلیدی خود را انجام داده اید و می دانید که بر هدف جستجوی مناسب تمرکز کرده اید. شما یک ویدیو با یک مقدمه کوتاه و تعداد زیادی حلقه باز ایجاد کرده اید. شما ویدیوی خود را ویرایش کرده اید تا عالی به نظر برسد. تنها چیزی که باقی مانده انتشار ویدیو است، درست است؟
نه چندان
قبل از زدن «انتشار» در ویدیوی عالی، می‌خواهید سئوی یوتیوب را روی صفحه انجام دهید تا مطمئن شوید که الگوریتم یوتیوب و مخاطبان هدف شما می‌دانند ویدیوی شما چیست. در اینجا به شما نشان خواهیم داد که چگونه عناوین، توضیحات، برچسب‌ها و تصاویر کوچک ویدیوی یوتیوب خود را بهینه کنید.

عناوین

عناوین ویدیوهای یوتیوب شما مانند سرفصل ها هستند. آنها باید کوتاه و جذاب باشند تا توجه بیننده را جلب کنند و او را وادار به کلیک کردن کنند. شما قبلاً کلمه کلیدی مورد نظر خود را می شناسید، بنابراین مکان خوبی برای شروع است. سعی کنید عنوانی ایجاد کنید که شامل کلمه کلیدی مورد نظر شما باشد و حداقل پنج کلمه (یا ~75 کاراکتر) داشته باشد. در اینجا چند نوع عنوان وجود دارد که به خوبی در یوتیوب کار می کنند:
سوالات
لیست ها
روش ها و آموزش ها
مقایسه ها

توضیحات

سازندگان یوتیوب به اندازه کافی برای نوشتن توضیحاتی که قرار است ویدیوی آنها رتبه بندی شود، وقت نمی گذارند. شرح ویدیوی یوتیوب شما فرصتی برای ارائه اطلاعات پشتیبانی مانند پیوندها و فراخوان برای اقدام است. دلیلی وجود دارد که یوتیوب به شما 5000 کاراکتر می دهد تا با آنها کار کنید. این یک راه عالی است که نه تنها هدف و کلمات کلیدی مرتبط خود را درج کنید، بلکه اطلاعات بیشتری درباره شما، نام تجاری و پیشنهادتان به اشتراک بگذارید.
برای نوشتن نوع توصیفی که قرار است مورد توجه قرار گیرد، باید:
شرح حداقل 250 کلمه را بنویسید
کلمه کلیدی مورد نظر خود را در 25 کلمه اول قرار دهید
کلمه کلیدی مورد نظر خود را 2 تا 4 بار در توضیحات خود اضافه کنید
خلاصه مختصری از ویدیوی خود را وارد کنید
به سایر ویدیوهای مرتبط در کانال یوتیوب خود پیوند دهید
جزئیات مهرهای زمانی که شامل عبارات جستجوی مرتبط هستند
به وب سایت و پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود پیوند دهید

برچسب ها

در تگ های ویدیوی خود از کلمات کلیدی و عبارات مرتبط استفاده کنید. در مثال رنگ کردن مو، ممکن است بخواهیم ویدیوی خود را با «رنگ مو»، «موی صورتی پاستلی» و «صورتی پاستلی موی رنگ کردنی» برچسب گذاری کنیم. ما همچنین توصیه می کنیم برچسب های رقیب خود را جستجو کنید و از آنها نیز استفاده کنید. این یک راه عالی برای نشان دادن ویدیوهای شما به عنوان محتوای مرتبط است.

تصاویر بندانگستی یا thumbnail 

تصویر بندانگشتی ویدیوی یوتیوب شما از نظر اینکه بینندگان واقعاً روی ویدیوی شما کلیک کنند بسیار مهم است. اگر تصویر کوچک شما زشت است، بینندگان از کنار شما عبور خواهند کرد. چندین سازنده تصاویر کوچک یوتیوب وجود دارند که به شما کمک می کنند تصاویر کوچک زیبا و چشم نوازی بسازید که توجه را جلب کرده و باعث کلیک بر روی آنها شود. در اینجا چند نکته سریع و آسان برای ایجاد ریز عکسهای حرفه ای و قابل کلیک وجود دارد:
از رنگ های چشمگیر استفاده کنید که با هم تداخل نداشته باشند
از یک لوگوی بزرگ استفاده نکنید
شامل یک شخص یا چیزی غیر متنی باشد
از ترکیبی از گرافیک، تصاویر و متن استفاده کنید


5. بهینه سازی درون ویدیویی را انجام دهید

نه تنها باید به سئوی یوتیوب روی صفحه فکر کنید، بلکه بهینه سازی درون ویدیویی نیز وجود دارد که می توانید برای ایجاد تجربه کاربری بهتر و درگیر نگه داشتن بینندگان انجام دهید. در شماره 5 در لیست نکات سئوی یوتیوب ما، چهار روش را به اشتراک می گذاریم که می توانید بهینه سازی درون ویدئویی را انجام دهید.

از زیرنویس‌های بسته با کیفیت بالا استفاده کنید

یوتیوب به طور خودکار ویدیوها را رونویسی می کند اما فقط با دقت 70 درصد. چیزی که در این مورد خنده دار است این است که گوگل، شرکت مادر یوتیوب، هرزنامه ها را جریمه می کند. بنابراین، اگر رونویسی‌های یوتیوب شما اسپم هستند، ممکن است آن برچسب بزرگ "هرزنامه" را به خود متصل کنید.
برای مبارزه با این موضوع و افزایش دسترسی، باید زیرنویس خود را به ویدیوهای یوتیوب خود اضافه کنید. می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید یا ویدیوهای خود را به یک سرویس رونویسی ویدیو بفرستید (توصیه می‌شود). رونوشت های ویدئویی مهم هستند زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل می توانند متن را بخزند حتی اگر قادر به تماشای ویدیوی شما نباشند.

کلمه کلیدی خود را بگویید

از آنجایی که از رونوشت های خود استفاده می کنید، حتما کلمه کلیدی مورد نظر خود را در ویدیوی خود بگویید تا به رونوشت تبدیل شود.

کارت های یوتیوب را اضافه کنید

کارت‌های یوتیوب یک ویژگی تعاملی عالی است که به بینندگان این فرصت را می‌دهد تا از ویدیوی یوتیوب شما اقدام کنند. آنها می توانند ویدیو یا لیست پخش دیگری را تماشا کنند، به یک هدف یا به شما به عنوان سازنده کمک مالی کنند، کانال یوتیوب دیگری را کشف کنند، به یک نظرسنجی پاسخ دهند یا از یک پیوند خارجی بازدید کنند. استفاده از کارت ها نیز آسان است. شما فقط نوع کارتی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید و آن را سفارشی کنید، سپس کد زمانی را که می خواهید در آن نشان داده شود انتخاب کنید. در آن زمان، بینندگان کارت را به داخل اسلاید می‌بینند. می‌توانید حداکثر پنج کارت را در یک ویدیو اضافه کنید، اما توصیه می‌کنیم با افزودن آن‌ها فقط زمانی که برای بیننده منطقی است، از آن‌ها استفاده هوشمندانه استفاده کنید. این می تواند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوعی باشد که به طور مختصر به آن اشاره کردید یا قبل از نکات حذفی.

از صفحات پایانی یوتیوب استفاده کنید

صفحه‌های پایانی یکی دیگر از ویژگی‌های عالی یوتیوب است. اینها شبیه کارت‌ها هستند، اما تا زمانی که ویدیو تمام نشود، نمایش داده نمی‌شوند. اینجاست که می‌توانید از بینندگان بخواهید در کانال شما مشترک شوند، به وب‌سایت شما بروند، فهرست پخش را تماشا کنند، یا هر چیز دیگری از تماس‌ها برای اقدام.

6. ویدیوی یوتیوب خود را تبلیغ کنید

شما یک ویدیوی عالی با یک کلمه کلیدی خوب ایجاد کرده اید. شما سئوی درون صفحه و درون ویدیویی را بهینه کرده اید. برای دیدن دنیا آماده است. البته، پس از انتشار ویدیوی خود، باید ویدیوی یوتیوب خود را برای حداکثر فرصت های کشف تبلیغ کنید. در شماره 6 در لیست نکات سئوی یوتیوب ما (همانند سئو خارجی)، در مورد روش هایی صحبت می کنیم که می توانید اطمینان حاصل کنید که ویدیوی شما توجهی را که شایسته آن است به خود جلب می کند.

ویدیوی خود را در زمان مناسب منتشر کنید

وقتی نوبت به یافتن بهترین زمان برای انتشار در یوتیوب می‌رسد، «یک اندازه مناسب همه» وجود ندارد. توصیه می کنیم برای جستجوی الگوهای فعالیت، نگاهی به گزارش های بیدرنگ خود بیندازید. اگر هیچ بازه زمانی مشخصی وجود ندارد، چند بار انتخاب کنید و میزان تعامل ویدیوهایتان را آزمایش کنید.

در نظرات با بینندگان درگیر شوید

برای هفته اول یا بیشتر پس از انتشار یک ویدیو، سعی کنید در قسمت نظرات آن ویدیو حضور داشته باشید و فعال باشید. به نظرات پاسخ دهید، با افرادی که نظر می دهند درگیر شوید و به نظر دهندگان اجازه دهید بدانند که برای آنها ارزش قائل هستید.

محتوای یوتیوب خود را برای مخاطبان فعلی خود تبلیغ کنید
اگر در دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی فعال هستید، خبرنامه ایمیلی دارید یا وبلاگی منتشر می‌کنید، می‌توانید از این کانال‌ها برای تبلیغ ویدیوهای جدید یوتیوب خود استفاده کنید. در حالی که احتمالاً می توانید از جاسازی ویدیوی یوتیوب خود در یک پست وبلاگ خلاص شوید، احتمالاً می خواهید به ویدیو در خبرنامه خود پیوند دهید. برای رسانه های اجتماعی، باید یک ویدیوی تیزر ایجاد کنید و سپس برای ویدیوی کامل به یوتیوب پیوند دهید.

ویدیوهای خود را به لیست های پخش اضافه کنید

لیست های پخش را برای موضوعات خاص ایجاد کنید و سپس ویدیوهای مرتبط را به آن لیست های پخش اضافه کنید. از آنجایی که فهرست‌های پخش به‌طور خودکار هر ویدیوی موجود در فهرست پخش را پخش می‌کنند، می‌توانید تعداد بازدیدهای ویدیوهای خود را بیشتر از ویدیوهای تکی داشته باشید.