سئو کلاه سفید چیست؟ (معنا، استراتژی ها و تکنیک ها)

اگر تا به حال از خود پرسیده اید که «سئو کلاه سفید (white hat seo) چیست؟»، این پست برای شما مناسب است.
در زیر، همه جنبه‌های بهینه‌سازی کلاه سفید را بررسی می‌کنیم تا بتوانید درک روشنی از این عمل سئو کسب کنید.
هدف در اینجا این است که نه تنها معنای سئو کلاه سفید را به شما ارائه دهیم، بلکه به شما کمک کنیم تا با درک قوی از استراتژی های سئو کلاه سفید کنار بروید تا بدانید چگونه سئو کلاه سفید را برای وب سایت خود انجام دهید.
در پایان، شما به خوبی از مزایای بسیاری که بهینه سازی کلاه سفید می تواند به شما بدهد و همچنین تکنیک های برتر سئو کلاه سفید که بهترین نتایج را برای رتبه بندی و ترافیک بالاتر ارائه می دهد، مطلع خواهید شد.

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید مجموعه ای از انجام خدمات سئو است که بدون نقض قوانین موتور جستجو، رتبه سایت شما را در صفحه نتایج موتور جستجو بهبود می بخشد. سئو کلاه سفید از دستورالعمل های کیفی موتورهای جستجو مانند گوگل پیروی می کند و از روش های اسپم برای دستکاری الگوریتم استفاده نمی کند.
به عبارت ساده تر، معنای سئو کلاه سفید این است که یک شکل ایمن از بهینه سازی موتور جستجو است.
این تعریف اساسی برای سئو کلاه سفید است. در مرحله بعد، یک مثال سریع از بهینه‌سازی کلاه سفید را مرور می‌کنیم، سپس به مزایایی که ارائه می‌کند قبل از ترسیم یک استراتژی خوب سئو کلاه سفید که می‌توانید دنبال کنید، می‌پردازیم.

 

نمونه ای از بهینه سازی کلاه سفید چیست؟

نمونه هایی از بهینه سازی کلاه سفید در سئو داخلی عبارتند از نوشتن محتوا برای خوانندگان انسانی، بهینه سازی عناصر روی صفحه برای سئو، استفاده از پیوند داخلی برای کلمات کلیدی هدف، تمرکز بر زمان بارگذاری سریع، بهبود سازگاری با موبایل، و ایجاد محتوای با کیفیت برای لینک سازی ارگانیک.

مزایای سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید رتبه های طولانی مدت را ارائه می دهد.


هدف هر استراتژی خوب بهینه سازی موتور جستجو کسب یکی از نقاط برتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است.
سئو کلاه سفید می تواند به شما کمک کند تا آن 10 موقعیت برتر در گوگل را به دست آورید و آنها را برای طولانی مدت حفظ کنید.
اگر با استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید به صفحه اول گوگل برسید، احتمال کمتری وجود دارد که رتبه شما در طول به روز رسانی الگوریتم نوسان کند. این به این دلیل است که گوگل همیشه در تلاش است تا بهترین نتایج ممکن را برای کاربرانی که از دستورالعمل‌های مدیر وب‌سایت خود پیروی می‌کنند و سایت‌هایی را که از تاکتیک‌های دستکاری برای رتبه‌بندی در رتبه‌های برتر استفاده می‌کنند حذف کند.
ما در بخش بعدی به جزئیات نحوه انجام سئو کلاه سفید خواهیم پرداخت، اما در حال حاضر، فقط متوجه شوید که مزیت اصلی سئو کلاه سفید این است که رتبه‌بندی‌های طولانی مدتی را ارائه می‌کند که کمتر در معرض افت رتبه‌های آینده هستند.


سئو کلاه سفید باعث ایجاد اعتماد و اقتدار می شود

اگر سئو کلاه سفید را تمرین می کنید، می توانید اعتماد و اعتبار بیشتری برای وب سایت خود ایجاد کنید.
وب‌سایت‌هایی که بر اساس روش‌های بهینه‌سازی کلاه سفید رتبه‌های بالایی کسب می‌کنند، به دلیل پیروی از دستورالعمل‌های کیفیت مدیر وب‌سایت، اعتماد بیشتری در گوگل کسب می‌کنند. و همراه با این اعتماد، اقتدار بیشتری در یک سایت ایجاد می شود، که رتبه بندی کلمات کلیدی هدف را آسان تر می کند.
اگر متوجه شده‌اید که وب‌سایت‌ها و برندهای خاصی برای کلمات کلیدی مختلف در SERP رتبه‌بندی می‌شوند، و متعجب هستید که چگونه در این موقعیت‌ها قفل می‌کنند، احتمالاً به این دلیل است که آنها اعتماد و اقتدار گوگل را از سال‌ها کار سخت با استفاده از استراتژی‌های سئو کلاه سفید به دست آورده‌اند. .

سئو کلاه سفید به زمان و پول شما کمک می کند

سئوی کلاه سفید نسبت به روش های سئو کلاه سیاه در زمان و هزینه شما بسیار صرفه جویی می کند (یعنی تاکتیک های دستکاری که برای فریب الگوریتم برای رتبه بندی صفحه بالاتر از آنچه باید استفاده می شود).
با سئو کلاه سفید، از قوانین موتورهای جستجو پیروی می‌کنید و کاری که امروز انجام می‌دهید می‌تواند یک عمر بدون تنظیمات بسیار دوام بیاورد.
با این حال، با سئو کلاه سیاه که اکثرا در سئو خارجی هستند، قوانین را زیر پا می گذارید و آنچه امروز کار می کند ممکن است فردا کار نکند. بنابراین، باید دائماً برای تنظیم مجدد استراتژی خود زمان و هزینه صرف کنید.
با رعایت روش های سئو کلاه سفید، هرگز نگران اتلاف وقت یا هزینه نخواهید بود زیرا تکنیک های بهینه سازی جریمه ندارند.

سئو کلاه سفید آسان است

یکی دیگر از مزایای خوب سئو کلاه سفید این است که انجام آن آسان است و هر کسی می تواند استراتژی های بهینه سازی را برای به دست آوردن نتیجه دنبال کند.
سئو کلاه سفید شامل تاکتیک هایی است که هر صاحب وب سایتی می تواند بدون دانش یا نرم افزار خاصی از آنها استفاده کند. و بسیاری از آن به تکنیک های سئو داخلی مربوط می شود.
اما سئو کلاه سیاه، شما باید روش‌های پیچیده‌ای را بیاموزید که اغلب به ابزارهای خاصی نیاز دارند تا تاکتیک‌ها را عملی کنید. و اینها اغلب به روشهای سئوی خارج از صفحه نیاز دارند.
بنابراین، اگر می‌خواهید ساده‌ترین راه برای بهینه‌سازی سایت خود برای رتبه‌بندی و ترافیک بالاتر باشد، سئو کلاه سفید راهی است که باید طی کنید.