سئو کلاه سیاه چیست و چرا از آن دوری کنیم؟

وقتی صحبت از بازاریابی جستجو می شود، به طور کلی دو راه برای انجام کارها وجود دارد. سئو کلاه سفید و کلاه سیاه.
سئو کلاه سفید نامی است که به آن دسته از بازاریابان داده می شود که به "قوانین" بازاریابی آنلاین با استفاده از بهترین روش ها و استراتژی ها پایبند هستند. سئوی کلاه سیاه به آن دسته از بازاریابان اطلاق می‌شود که بهترین تکنیک‌ها را در سئو خارجی دستکاری می‌کنند تا اساساً سیستم را «تقلب» کنند. یکی از علائمی که باید به آن به عنوان هشدار توجه کنید تعرفه خدمات سئو پایین است و احتمالا آن شخص یا شرکت از روش های سیاه استفاده می کند.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه آن روشی از سئو است که برخلاف دستورالعمل‌های موتورهای جستجو برای دستکاری SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) برای رتبه‌بندی بالاتر عمل می‌کند. بازاریابان که از روش‌های سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنند می‌توانند جریمه‌های گوگل صادر کنند، از موتورهای جستجو پاک شوند یا معیارها به طور کامل کاهش یابد. 

تکنیک های سئو کلاه سیاه چیست؟

تمام هدف الگوریتم های موتورهای جستجو این است که بهترین نتایج ممکن را برای درخواست های خود در اختیار کاربران قرار می دهند. با استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه، بازاریابان به طور موثر موقعیت های بالاتر SERP را از کسانی که از روش های کلاه سفید به خوبی تثبیت شده و ارگانیک استفاده می کنند، ربوده اند. در اینجا چند تکنیک رایج سئو کلاه سیاه آورده شده است:


پر کردن کلمات کلیدی

پر کردن کلمات کلیدی دقیقاً به نظر می رسد در سئو داخلی باشد اما به این منظور است که محتوای خود را با کلمات کلیدی پر کنید. همه ما اهمیت کلمات کلیدی برای رتبه بندی و ترافیک را می دانیم، به همین دلیل است که سئوکاران کلاه سیاه تا آنجا که می توانند در یک قطعه محتوا جمع می کنند. تصور می شود که هر چه تعداد کلمات کلیدی بیشتر باشد، شانس بهتری برای رتبه بندی محتوا بهتر است. به گفته گوگل، پر کردن کلمات کلیدی به این صورت است:
لیست شماره تلفن های بدون ارزش افزوده.
بلوک‌های متنی فهرست شهرها و مکان‌هایی که یک صفحه وب سعی در رتبه‌بندی آنها دارد.
تکرار کلمات یا عبارات یکسان آنقدر زیاد که غیرطبیعی به نظر برسد.
گوگل فقط هوشمندتر می شود و می تواند تشخیص دهد که چه زمانی یک قطعه از محتوا با کلمات کلیدی دستکاری شده است. در عوض، باید محتوای خود را با هدف و هدف جستجو ایجاد کنید. محتوایی که برای افراد نوشته شده است بهتر از محتوای نوشته شده برای ربات ها است.

محتوای با کیفیت پایین

قبل از آپدیت گوگل پاندا در سال 2011، موتورهای جستجو برای تشخیص محتوای تکراری یا بد مشکل داشتند. حالا، در این خیلی بهتر است.
محتوای با کیفیت پایین می تواند یک مقاله موجود باشد که توسط یک نویسنده یا رایانه ترجمه شده است. این قطعات محتوا معمولاً به سرعت نوشته می‌شوند و به عنوان بخشی از کمپین‌های توسعه یا لینک‌سازی استفاده می‌شوند. این نوع محتوا برای خواننده ارزشی ندارد و صرفاً برای لینک سازی استفاده می شود . چیزی که بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد.
به طور مشابه، برخی از صاحبان سایت از متنی همرنگ با پس زمینه خود استفاده می کنند تا بتوانند کلمات کلیدی را در صفحات خود پنهان کنند. این به سایت اجازه می دهد تا برای کلمات کلیدی که به ظاهر نامرئی هستند رتبه بندی کند. این می تواند ترافیک را از طریق کلمات کلیدی نامربوط به یک سایت هدایت کند که باعث افزایش ترافیک آنها می شود. 

خرید بک لینک

اهمیت بک لینک در استراتژی سئو امری اجتناب ناپذیر است. هر چه یک سایت بک لینک (سایت های خارجی که به سایت شما لینک می دهند) بیشتر باشد، گوگل آن را قابل اعتماد و معتبرتر می داند.
گرفتن لینک به سایتی که نسبتاً جدید است می تواند مشکل باشد. به هر حال، چرا کسی باید به سایتی پیوند دهد که خودش هیچ ترافیک یا مجوزی ندارد؟ به همین دلیل است که بسیاری از سئوکاران برای لینک ها هزینه می پردازند. سایت ها و وبلاگ های بی شماری از بازاریابان سئو برای قرار دادن محتوا و لینک ها در سایت خود پول دریافت می کنند.
پرداخت برای لینک ها برخلاف دستورالعمل های گوگل است. قبلاً به آن اشاره کردیم، اما پرداخت برای پیوندها تنها راه دیگری برای دستکاری موتورهای جستجو است. هرچه برای لینک‌های بیشتری پرداخت شود، یک سایت بک لینک بیشتری دارد و به نوبه خود سایت و صفحات پیوند داده شده آن در SERP بالاتر می‌روند. حتی ممکن است این محتوای مناسب یا مناسب برای هدف جستجوی کاربران نباشد، اما از آنجایی که بک لینک بالایی دارد، به عنوان یک نتیجه برتر ظاهر می شود.

 

مشکل لینک های پولی

پرداخت برای پیوندها شاید در کوتاه مدت خوب است. ممکن است نتایج کوتاه مدتی را مشاهده کنید، اما در صورت کشف، ممکن است به شدت جریمه شوید. این همه کار شما را خنثی می کند و به این معنی است که پول زیادی را هدر داده اید.
به جای پرداخت هزینه برای پیوندها، باید روی ایجاد محتوای با کیفیت بالا و مرتبط با صنعت خود تمرکز کنید. آن را به صورت ارگانیک در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید و این پست ها را برای قرار گرفتن در معرض بیشتر تقویت کنید. زمان زیادی طول می کشد تا مزایا را ببینید، اما وقتی این کار را انجام می دهید، آنها اصیل و واقعی هستند و هرگز در خطر «گرفتن» از شما قرار نخواهند داشت. اینطور نیست که اگر از طریق روش های کلاه سیاه انجام می شد.