بهبود سئو سایت

با استراتژی سئو، مهم است که به طور کلی در مورد وب سایت خود فکر کنید. شما به محتوای باکیفیت نیاز دارید و به دامنه های با کیفیتی نیاز دارید که به صفحات وب شما اشاره می کنند.
با این حال، ابتدا باید مطمئن شوید که شالوده ساختاری و فنی شما محکم است. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

 1. معماری وب سایت خود را سازماندهی کنید

آیا وب سایت شما به راحتی قابل پیمایش است؟ آیا ساختار سلسله مراتبی منطقی است؟ ساختار URL مهم است. هر پوشه و زیرپوشه در URL شما زمینه بیشتری را در مورد آنچه در صفحه وجود دارد و نحوه ارتباط URL با وب سایت کلی به موتورهای جستجو ارائه می دهد.
هنگام سازماندهی سایت خود، به معماری اطلاعات توجه کنید و به بازدیدکنندگان سایت اجازه دهید به راحتی آنچه را که می خواهند پیدا کنند. اگر کاربران بتوانند صفحات را با سه کلیک پیدا کنند، در حین اسکن وب سایت شما، به اطمینان از راندمان خزیدن سالم توسط گوگل کمک خواهید کرد. درباره نحوه ایجاد معماری ایده آل وب سایت بیشتر بخوانید.

2.زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهید

در سال 2010، گوگل برای ثبت اختراع مربوط به سرعت سایت به عنوان یک عامل رتبه بندی جستجوی ارگانیک درخواست داد. این پتنت در نهایت در 4 فوریه 2014 اعطا شد (اختراع ایالات متحده 8,645,362).
نمایندگان گوگل آشکارا از ارزش بارگذاری سریع صفحات وب صحبت می کنند. و این تمرکز را می توان در بسیاری از ابتکارات Google  مشاهده کرد، از Google DNS گرفته تا Google Hosted Libraries، Google Fiber، PageSpeed Tools، AMP Project، Core Web Vitals، و کمک های Google به آخرین استانداردها و پروتکل های عملکرد وب.
وقتی به سرعت سایت خود نگاه می کنید، به موبایل توجه ویژه ای داشته باشید. کاربران تلفن همراه اغلب از اتصالات اینترنتی کندتری استفاده می کنند، با این حال، کاربران تلفن همراه معمولا انتظار دارند صفحات حداقل به همان سرعتی که روی دسکتاپ بارگذاری می شوند، بارگذاری شوند.
کاهش زمان بارگذاری صفحه فقط برای تجربه کاربر خوب نیست. همچنین به معنای نتایج کسب و کار بهتر است. بر اساس گفته‌های گوگل و دیلویت، بهبود زمان بارگذاری موبایل شما تنها با 0.1 ثانیه می‌تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد، به عنوان مثال، 8.4 درصد برای خرده‌فروشی و 10.1 درصد برای سفر، و همچنین نرخ پرش را کاهش می‌دهد.
برای شروع پرداختن به زمان بارگذاری صفحه خود، رتبه بندی موتورهای جستجوی پایه را در نظر بگیرید و با استفاده از ابزارهای زیر ببینید کجا باید به کاهش سرعت حمله کنید.
Google PageSpeed Insights
Mobile Speed Test
Pingdom Website Speed Test

3.مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است

با گسترش اخیر دستگاه های تلفن همراه، امروزه جستجوهای بیشتری در تلفن های هوشمند نسبت به رایانه های رومیزی انجام می شود. بسیاری از شرکت‌ها، مانند خرده‌ فروشانی که مخاطبان جوان‌تر را هدف قرار می‌دهند، بیشتر ترافیک خود را از موبایل می‌گیرند.

با توجه به ترافیک زیاد تلفن همراه، گوگل تمرکز خود را بر روی موبایل به عنوان آینده معطوف کرده است. به عنوان مثال، گوگل تغییری به سمت نمایه سازی موبایل اول اعلام کرد که در حال حاضر اعلام می کند که تا اوایل سال 2021 برای همه وب سایت های سراسر جهان تکمیل خواهد شد.
این بدان معنی است که وب سایت شما باید سازگار با موبایل باشد و همچنین باید در موبایل سریع باشد. اگر در درجه اول بر روی نسخه دسکتاپ وب سایت خود تمرکز می کنید، زمان آن رسیده است که تمرکز خود را برگردانید و موبایل را محور تلاش های سئو تکنیکال خود قرار دهید.
آیا می خواهید دوباره بررسی کنید که وب سایت شما سازگار با موبایل است؟ این ابزارها را امتحان کنید:
تست  Google Mobile Friendly Test  
ابزار تست سرعت وب سایت  Google Mobile

4.به مشکلات نمایه سازی رسیدگی کنید

برای اینکه در رتبه بندی جستجوی ارگانیک قابل مشاهده باشید، صفحات شما باید توسط گوگل ایندکس شوند. اگر موانع فنی بر سر راه باشند، دید موتور جستجوی شما به طور بالقوه می تواند به صفر برسد.
فایل robots.txt خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ دستورالعملی وجود ندارد که به Google spider دستور دهد بخش های مهم وب سایت شما را نخزد.
برخی از شرکت‌ها بیش از ۴۰۰۰ یا ۵۰۰۰ خط کد HTML قبل از نمایش اولین نمونه کپی در صفحه دارند. این به سادگی کار گوگل را در تشخیص اینکه صفحه شما درباره چه چیزی است و چرا آنها در این موضوع معتبر هستند، سخت تر می کند. کد خود را ساده کنید.

5.صفحات 404 و پیوندهای خراب را برطرف کنید

مطمئن شوید که تمام صفحات وب شما در دسترس هستند. گاهی اوقات، بازدیدکنندگان سایت شما ممکن است هنگام تلاش برای رسیدن به صفحه ای از سایت شما با خطای 404 مواجه شوند. "صفحه 404" به عنوان "صفحه خطا" یا "صفحه یافت نشد" نیز شناخته می شود. این نشان می دهد که بازدید کننده سایت در یک دامنه معتبر است اما مسیر URL خاصی وجود ندارد.
اگر هر صفحه 404 دارید، آنها را با تغییر مسیر 301 به صفحه مقصد مناسب اصلاح کنید.
گوگل صفحات 404 را دوست ندارد، زیرا منجر به تجربه کاربری ضعیف می شود. اگر در مورد مقصد یک پیوند از صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) صحبت می کنید، پس بد است، زیرا جستجوگر اقدامی انجام داده و نه تنها نمی تواند هیچ پاسخ یا اطلاعاتی دریافت کند، بلکه باید به عقب برمی گردد. به SERP برای یک بار دیگر کلیک کنید تا آنچه را که به دنبال آن بودند بیابید.
بسیاری از خرده فروشان یا دیگرانی که دارای موجودی زیادی از محصولات هستند، اغلب با چالش همگام شدن با جریان بی پایان محصولات در حال تغییر روبرو هستند. در این فرآیند، متأسفانه آنها می توانند تعداد 404 صفحه را به عنوان محصولات از وب سایت تولید کنند.
اگر از تاثیر ریدایرکت در سئو نمی دانید بهتر است بدانید که هر صفحه ای را که غیرفعال می شود به روز نگه دارید، به طوری که گوگل از عملکرد و قابل اعتماد بودن سایت شما آگاه باشد.

6.   URL  ها را استاندارد کنید

هر یک از صفحات وب شما باید یک URL واحد و منحصر به فرد داشته باشد.
زمانی که هر صفحه وب به طور بالقوه دارای چندین URL باشد، شرکت ها با مشکلات سئو داخلی مواجه می شوند. برای مثال، فرض کنید صفحه اصلی شما www.domain.com است. ممکن است این صفحه برای تغییرات URL زیر ظاهر شود:

https://www.domain.com
https://www.domain.com/index.htm
https://www.domain.com/home.asp
https://domain.com
https://domain.com/index.htm
https://domain.com/home.asp
http://www.domain.com
http://www.domain.com/index.htm
http://www.domain.com/home.asp
http://domain.com
http://domain.com/index.htm
http://domain.com/home.asp
domain.com
domain.com/index.htm
چگونه به سئو شما آسیب می رساند؟ 

خزنده های موتورهای جستجو هر یک از آن URL ها را به عنوان صفحات جداگانه مشاهده می کنند، اما محتوا یکسان است. این نه تنها گوگل را گیج می‌کند، بلکه اگر وب‌سایت‌ها به نسخه‌های مختلف URL لینک دهند، نمایه بک لینک شما را نیز کمرنگ می‌کند. در کنار همه این موارد حتما سئو خارجی را نیز در نظر بگیرید.