استراتژی سئو چیست؟

75 درصد از کاربران فراتر از صفحه اول نتایج جستجوی آنلاین نگاه نمی کنند. این بدان معناست که اگر در بالای نتایج جستجو قرار نگیرید، ترافیک ارزشمند، سرنخ ها و درآمد کسب و کار خود را از دست خواهید داد.
خوشبختانه، یک استراتژی بازاریابی قوی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به شما کمک می کند تا در صدر نتایج برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود قرار بگیرید. و عناصر استراتژی بازاریابی سئو مناسب به شما این امکان را می دهد که ترافیک ارزشمندتری را به سایت خود هدایت کنید.
در این صفحه تعدادی عنصر از یک استراتژی بازاریابی موفق سئو و همچنین نکاتی برای ایجاد استراتژی سئوی سفارشی خود را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

استراتژی بازاریابی سئو چیست؟

استراتژی بازاریابی سئو که به آن استراتژی سئو مارکتینگ نیز می گویند، طرحی است برای بهینه سازی سایت شما برای بهینه سازی موتورهای جستجو. ایجاد، پیاده سازی و حفظ استراتژی سئو می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا رتبه بندی جستجو، ترافیک ارگانیک و حتی تبدیل های ارگانیک خود را بهبود بخشد.
عناصر برتر برای افزودن به استراتژی بازاریابی سئو
هنگام ایجاد استراتژی بازاریابی سئوی سفارشی خود، باید بر روی این عناصر تمرکز کنید تا بهترین نتایج را بدست آورید.

 کلمات کلیدی مرتبط و دم بلند

اولین عنصری که باید به چک لیست استراتژی بازاریابی سئوی خود اضافه کنید بر روی کلمات کلیدی تمرکز دارد که از بخش سئو داخلی می باشد.
اگر می خواهید در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط با شرکت خود نشان داده شوید، باید آن کلمات کلیدی را در محتوای سایت، عنوان صفحات، توضیحات متا و موارد دیگر مورد هدف قرار دهید.
برای اینکه بیشترین بهره را از استراتژی بازاریابی سئوی خود ببرید، باید روی هدف قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط و طولانی تمرکز کنید.
کلمات کلیدی دم بلند شامل سه یا چند کلمه مانند "خرید گوشی سامسونگ a50، هستند. وقتی افراد کلمات کلیدی طولانی را جستجو می کنند، بهتر می توانید هدف جستجوی آنها را تشخیص دهید. دقیقاً همان چیزی که آنها در تلاش هستند پیدا کنند.
اگر کسی یک کلمه کلیدی کوتاه مانند "لوله کش" را جستجو کند، ممکن است به دنبال چیزهای زیادی باشد . لیستی از بهترین لوله کش های نزدیک خود، خدمات لوله کشی یا حتی مشاغل لوله کشی.
با این حال، اگر کسی عبارت دم دراز "بهترین لوله کش در تهران  را جستجو کند، واضح است که می خواهد با یک لوله کش برتر در منطقه تهران کار کند.
با هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی، با سرنخ های واجد شرایطی که به احتمال زیاد مشتری می‌شوند، ارتباط برقرار می کنید.
هنگامی که کلمات کلیدی دم بلند خود را انتخاب کردید، آنها را به مکان های کلیدی سایت خود اضافه خواهید کرد. این ادغام به شما کمک می کند تا در نتایج جستجوی مرتبط برای آن کلمات کلیدی رتبه بندی کنید.
با انتخاب کلمات کلیدی دم بلند مناسب، به سایت خود کمک می کنید در نتایج جستجوی مرتبط تری ظاهر شود و سرنخ های علاقه مند بیشتری را به سایت خود هدایت کنید. هنگامی که چک لیست استراتژی سئو خود را تهیه می کنید، مطمئن شوید که تحقیقات کلیدواژه طولانی را در لیست کارهای خود قرار دهید و سئو خارجی را نیز درنظر بگیرید.


محتوای سایت با کیفیت و عمیق


یکی دیگر از عناصر کلیدی استراتژی بازاریابی سئو ، محتوای سایت سفارشی برای رتبه بندی در نتایج جستجو و کمک به سرنخ ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجارت شما ضروری است.
بازاریابی محتوا به شما این امکان را می دهد که دانش و تخصص خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. این یک روش عالی برای کمک به شما برای ایجاد کسب و کار خود به عنوان یک مرجع است، در حالی که ترافیک ارزشمندی را به سایت خود هدایت می کنید.
برای شروع تولید محتوا، باید موضوعات و ایده هایی را ارائه دهید. شما می خواهید به موضوعات مرتبط با صنعت خود پایبند باشید و از تحقیقات کلمات کلیدی استفاده کنید تا مطمئن شوید که ترافیک مناسبی را به سایت خود هدایت می کنید.
اگر یک نانوا هستید که در مورد نحوه درست کردن پیتزا می نویسید، می توانید ترافیک علاقه‌مند به پیتزافروشی ها را به سمت نانوایی ها هدایت کنید.

تحقیقات کلمات کلیدی شما به شما کمک می کند موضوعات جدیدی را برای پوشش پیدا کنید. این کلمات کلیدی به شما نقطه شروعی برای ایجاد محتوای ارزشمندی که مخاطبان شما به دنبال آن هستند می دهد.
هنگامی که موضوعات خود را انتخاب کردید، قالب های محتوایی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب می‌کنید. محتوا در اشکال مختلفی از جمله ویدئو، وبلاگ، اینفوگرافیک، مقاله و کتاب الکترونیکی موجود است. شما می خواهید از انواع این قالب ها استفاده کنید تا مطمئن شوید که محتوای شما همیشه تازه و هیجان انگیز است.
پس از انتخاب قالب خود، شروع به نوشتن محتوای خود خواهید کرد. در بحث سئو تکنیکال به سرعت قالب هم توجه داشته باشد.
همچنین می‌توانید به بخش «افراد نیز می‌پرسند» نگاه کنید تا ببینید مردم درباره موضوع چه سؤالاتی می‌پرسند. این یک راه عالی برای الهام گرفتن برای شکل دادن به محتوای خود است.