نکات مهم سئو تکنیکال

آیا نمی دانید چرا محتوای مفید، مرتبط و ارزشمند شما رتبه خوبی ندارد؟ اگر سئو تکنیکال را برای وب سایت خود انجام نداده اید، به مبارزه ادامه خواهید داد. سئو تکنیکال با زیرساخت وب سایت شما سروکار دارد.
به طور خلاصه، اگر می خواهید نتایج جستجوی خوب و ارگانیک را در موتور جستجوی گوگل بدست آورید، 7 مرحله اساسی برای سئو تکنیکال سایت شما وجود دارد.
1.گزارش گیری از سایت
2.افزایش زمان پاسخگویی سرور
3.از سازگاری تلفن همراه اطمینان حاصل کنید.
4.بهینه سازی فایل متنی  Robots.txt 
5.استفاده از ساختار URL متمرکز و هدفمند.
6.ساختار پیوندهای داخلی به طور موثر
7.هرس و نگهداری لینک ها و صفحات شکسته.
هنگامی که بهینه سازی سئو به درستی انجام شود، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا به راحتی سایت شما را بخزند، دسترسی پیدا کنند، فهرست بندی و تفسیر کنند. از افزایش سرعت وب سایت تا حفظ کدنویسی بدون خطا، این استراتژی ها نه تنها گوگل را تحت تاثیر قرار می دهند، بلکه انتظارات کاربران را نیز برآورده می کنند.
استراتژی هایی که در ادامه می آیند جامع نیستند. یک منطقه کامل از بهینه سازی محتوا و ساختار صفحه نیز وجود دارد. در اینجا، ما فقط به اصول اساسی می پردازیم.

 

1.  یک حسابرسی انجام دهید

قبل از اینکه بتوانید سئو تکنیکال را انجام دهید، باید بدانید که سایت شما به چه بهبودهایی نیاز دارد و مشکلات بالقوه در کجا وجود دارد.

به همین دلیل است که باید یک ممیزی فنی سئو انجام دهید. هنگامی که آن را کامل کردید، می‌توانید فهرستی عملی از کارهایی که باید انجام دهید را جمع آوری کنید.
چندین ابزار فنی ممیزی SEO وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، مانند Screaming Frog SEO Spider  و Google Search Console . 

 

2. بهبود زمان پاسخ سرور

زمان پاسخگویی سرور با مدت زمانی که طول می کشد تا یک صفحه وب بارگذاری شود، تعریف می شود.
گوگل وب سایت شما را به دنبال ناکارآمدی های کدنویسی که سرعت صفحه شما را کاهش می دهد می خزند. آنها توصیه می کنند زمان پاسخگویی سرور کمتر از 200 میلی ثانیه را هدف قرار دهید.
چندین ابزار رایگان وجود دارد که می توانید از آنها برای تعیین زمان بارگذاری صفحات وب خود مانند GTmetrix، Google PageSpeed Insights و Pingdom Speed Test استفاده کنید. شما همچنین باید از یک راهنمای سرعت صفحه استفاده کنید که هر مرحله از ممیزی سرعت صفحه را برای سایت شما برجسته می کند و راه حل هایی را توصیه می کند.

نه تنها صفحات آهسته بارگذاری روی رتبه شما تأثیر می گذارند، بلکه تأثیر منفی بر تجربه کاربر نیز دارند. این منجر به نرخ پرش بالاتر، زمان کمتر صرف شده در یک صفحه و تبدیل کمتر می شود.
در زیر چند راه برای افزایش زمان پاسخگویی سرور آورده شده است:
کوچک کردن CSS، جاوا اسکریپت و HTML: داده های اضافی یا غیر ضروری مانند کاما، فاصله، قالب بندی، نظرات کد و سایر کاراکترها را حذف کنید. اگر از وردپرس استفاده می کنید، WP Rocket افزونه ای است که روند کار را ساده می کند.
فایل های خود را فشرده کنید: از برنامه ای مانند Gzip برای کاهش اندازه فایل های جاوا اسکریپت، CSS و HTML خود استفاده کنید.
از کش مرورگر استفاده کنید: فایل‌های جاوا اسکریپت، شیت‌ها و تصاویر باید در حافظه پنهان ذخیره شوند تا مجبور نباشند کل صفحه شما هر بار که همان کاربر روی آن قرار می‌گیرد، دوباره بارگیری شود.
به حداقل رساندن تغییر مسیر صفحه: هنگامی که صفحه وب شما به صفحه دیگری هدایت می شود، بازدیدکننده باید مدت بیشتری منتظر بماند تا صفحه بارگذاری شود.
تصاویر خود را بهینه کنید: با ابزارهایی مانند JPEG Optimizer، Compress Now و TinyPNG، حجم فایل های تصویری خود را بدون کاهش کیفیت کاهش دهید.

 

3.آماده موبایل باشید

از سال 2015، گوگل به سایت های سازگار با موبایل و پاسخگوی تلفن همراه ترجیح داده است. اگر سایت شما نباشد، در نتایج جستجو افت می کند و در نهایت رتبه پایین تری دارد.
برای مشاهده اینکه آیا وب سایت شما با معیارهای گوگل مطابقت دارد یا خیر، از تست موبایل فرندلی گوگل استفاده کنید.
URL خود را در کادر جستجو وارد کنید و روی Test URL کلیک کنید. این ابزار آن صفحه را تجزیه و تحلیل می کند و نتایج آزمایش را برمی گرداند. شما می خواهید نتیجه ای مانند تصویر زیر را ببینید.
اگر نتایج شما مطلوب نیست، سئوی موبایل: راهنمای قطعی را در مقالات سئو تکنیکال و برای نکاتی در مورد چگونگی بهبود امتیاز خود بخوانید.

 

4.فایل Robots.txt خود را بهینه کنید

یک فایل robots.txt در فهرست اصلی وب سایت شما قرار دارد. به موتورهای جستجو می گوید که کدام صفحات سایت شما را بخزند و به فهرست خود اضافه کنند.

با اطمینان از اینکه فقط دایرکتوری ها یا فایل هایی را مسدود می کنید که نمی خواهید موتورهای جستجو خزیده شوند، آن را به درستی قالب بندی کنید.
همچنین فایل robots.txt خود را در نقشه سایت خود قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر، مشخصات Robots.txt از Google را بخوانید.


5.از URL های SEO-Friendly استفاده کنید


URL های مناسب برای موتورهای جستجو حاوی کلمات کلیدی مرتبط با موضوع صفحه هستند. همچنین از استفاده از زیرخط، خط تیره، فاصله و سایر کاراکترها خودداری کنید.
URL های شما باید منطقی و سازماندهی شده باشند. کلمات قابل خواندن بر شناسه ها و اعداد محصول ترجیح داده می شوند زیرا نشان دهنده چیزی هستند که بازدیدکنندگان انتظار دارند در صفحه شما ببینند.
برای اینکه ببینید آیا URL های شما برای سئو مناسب هستند یا خیر، یک تست URL دوستدار SEO انجام دهید. آدرس صفحه خود را در کادر جستجو وارد کرده و بر روی Checkup کلیک کنید.
اگر نتایج شما خوب نیست، در مورد بهترین استراتژی ها برای بهبود آنها تحقیق کنید.

 

6. لینک های داخلی را بهینه کنید

پیوندهای داخلی به موتورهای جستجو کمک می کند تا معماری سایت شما را درک کنند. آنها محتوای شما را با استفاده از یک پیوندی که از یک صفحه به صفحه دیگر اشاره می کند، به هم متصل می کنند.
گوگل برای تعیین محتوای مرتبط و ارزش آن به لینک های شما نگاه می کند. با استفاده از استراتژی پیوند داخلی صحیح، سلسله مراتبی از پست‌ها و صفحات ایجاد می‌کنید که به موارد مهم‌تر اولویت می‌دهد.

زمانی که از طریق بهینه سازی سئو به درستی استفاده شود، استراتژی لینک داخلی شما می تواند به رتبه بندی سایت شما در جستجو کمک کند. در زیر برخی از بهترین روش‌های انکر تکست وجود دارد که باید دنبال کنید:
از عبارات دو یا سه کلمه ای استفاده کنید
از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید
از ترکیب تطابق دقیق و تطابق جزئی استفاده کنید
پیوند به صفحات مهم
از یک متن لنگر برای بیش از یک صفحه استفاده نکنید
یکی از راه های بررسی و بهینه سازی لینک های داخلی استفاده از کنسول جستجوی گوگل است.
صفحات با اولویت شما باید بیشترین لینک های داخلی را داشته باشند.

 

7. لینک ها و صفحات شکسته را رفع کنید

تجربه کاربری نقش مهمی در رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو دارد. اگر یکی از صفحات شما خطای 404 را نشان دهد، به این معنی است که شما به صفحه‌ای پیوند می‌دهید که وجود ندارد.
گوگل نمی تواند صفحات شکسته را بخزد و کاربران دوست ندارند به صفحاتی که وجود ندارند فرستاده شوند. اگر صفحه ای را حذف یا لغو انتشار کنید، پیوند را خراب خواهید کرد.
قبل از حذف صفحه، تغییر مسیر 301 را تنظیم کنید. کاربران به صفحه جدید منتقل می شوند و خطای 404 را مشاهده نمی کنند.
اگر از وردپرس استفاده می کنید، چند افزونه ارزشمند سئو وردپرس وجود دارد که می تواند به انجام سریع این وظایف حسابرسی کمک کند.
یا می توانید از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید. وارد حساب کاربری خود شوید و روی Coverage کلیک کنید. اگر خطایی در صفحه شما وجود داشته باشد، آنها را با رنگ قرمز مشاهده خواهید کرد.
هنگامی که لینک های شکسته را شناسایی کردید، می توانید آنها را تعمیر کنید. پس از اتمام کار، نقشه سایت جدیدی را به گوگل ارسال کنید.
سئو تکنیکال خوب یک شبه اتفاق نمی افتد. اغلب به نفع سئو داخلی و ایجاد لینک نادیده گرفته می شود. با این حال، رفع مشکلات فنی در سایت شما به همان اندازه ضروری است. کوشا باشید - وب سایت خود را به طور منظم نظارت، بررسی و بررسی کنید تا در نتایج موتور جستجو بهتر عمل کنید.