سئوکار کیست؟

سئوکار بخش اصلی هر تیم بازاریابی است و مسئول آنالیز سئو سایت و اطمینان از این است که وب سایت و محتوای یک شرکت در رتبه بالایی در نتایج جستجوی ارگانیک قرار دارند.
گیج کننده به نظر می رسد؟ نگران نباشید در این راهنما، دقیقاً توضیح خواهیم داد که سئو چیست و یک متخصص سئو واقعاً چه کاری انجام می دهد و چه خدمات سئو را ارائه می دهد. سپس همه چیزهایی را که در مورد شروع یک حرفه در این زمینه هیجان انگیز باید بدانید را پوشش خواهیم داد.


سئو چیست و سئوکار چه کاری انجام می دهد؟

اگر امروز در فضای بازاریابی یا تبلیغات هستید، احتمالاً در برخی موارد اصطلاح سئو را شنیده اید (مخصوصاً اگر در بازاریابی دیجیتال کار می کنید!) اما سئو چیست و چگونه می توانید از آن برای کمک به دستیابی به موفقیت استفاده کنید. اهداف شما؟


بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چیست؟ یک تعریف مختصر

میلیون ها نفر هر روز از موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای یافتن پاسخ سوالات خود در صفحه اول گوگل و بینگ  و دیگر موتورها به نسبت کمتر استفاده می کنند. از این رو، جستجوی ارگانیک یکی از کانال های برتر برای هدایت مشتریان به وب سایت شما است. همچنین «رایگان» است (اگرچه اکثر شرکت‌های دارای وب‌سایت‌های با رتبه بالا مبالغ قابل‌توجهی را برای تولید محتوا صرف می‌کنند)، بنابراین ظاهر شدن در صفحه اول برای اصطلاحات محبوب بسیار رقابتی است.
بهینه‌سازی موتور جستجو مستلزم اطمینان از این است که محتوای دیجیتال شما تا حد ممکن معیارهایی را دارد که توسط الگوریتم‌های موتور جستجو برای تمایز بین محتوای «با کیفیت بالا» و «کیفیت پایین» مورد استفاده قرار می‌گیرد. انجام این کار آسان نیست، به خصوص با توجه به اینکه شرکت های موتور جستجو مکانیک الگوریتم های رتبه بندی خود را کاملاً محرمانه نگه می دارند.
با این حال، اصل اساسی به شرح زیر است: محتوایی ایجاد کنید که:

الف) به سؤالات جستجوگران پاسخ مناسب دهد.

 ب) برای انسان نوشته شده باشد (بدون پر کردن کلمات کلیدی!)، و تجربه کاربری بهینه ای را ارائه دهد (مثلاً زمان بارگذاری پایینی داشته باشد، از هدرهای مناسب استفاده کند. ، شامل متن جایگزین برای تصاویر است، هیچ لینک شکسته یا خطای 404 و غیره ندارد.


متخصص سئو چه کاری انجام می دهد؟

هدف اصلی یک متخصص سئو کمک به وب سایت سازمانش برای رتبه بندی عبارات کلیدی است که از اهداف تجاری پشتیبانی می کند. درک این نکته ضروری است که صرفاً رتبه بندی مناسب برای کلمات و عبارات کلیدی و آوردن ترافیک به یک وب سایت ممکن است در واقع به هدف مورد نظر یعنی تولید سرنخ یا فروش عمل نکند.
متخصصان سئو معمولاً به عنوان بخشی از یک تیم بازاریابی داخلی یا در یک آژانس بازاریابی کار می کنند. در یک تیم داخلی کوچکتر، آنها معمولاً به مدیر بازاریابی گزارش می دهند. در بخش های بزرگتر بازاریابی، ممکن است به مدیر SEO یا بازاریابی دیجیتال گزارش دهند. آنها با سایر اعضای تیم خود همکاری می کنند، که بسته به نحوه ساختار سازمان، می تواند شامل متخصصان جستجوی پولی، مدیران بازاریابی دیجیتال، متخصصان رسانه های اجتماعی، تحلیلگران بازاریابی دیجیتال و سایر متخصصان سئو باشد.
در حالی که هدف آنها ساده است، متخصصان سئو باید کارهای مختلفی حتی سئو تکنیکال را انجام دهند تا موفق شوند.

پیشنهاد می کنم برای اینکه با هزینه های یک سئوکار برای  اقدامات سئو بیشتر آشنا شوید صفحه تعرفه سئو را مطاله کنید.


وظایف و مسئولیت های یک  سئوکار

ما اینترنت را برای شرح شغل متخصص سئو واقعی جست و جو کرده ایم. بر اساس تحقیقات ما، وظایف و مسئولیت‌هایی که عموماً از یک متخصص سئو انتظار می‌رود به عهده بگیرد در اینجا آمده است:
تحقیقات کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقابتی را برای بهینه سازی محتوای موجود و کشف فرصت های جدید انجام دهید.
اجرای توصیه هایی برای توسعه محتوا در هماهنگی با اهداف سئو داخلی.
ارائه پشتیبانی فنی سئو و نظارت بر خزیدن، نمایه سازی، تولید و پیاده سازی نقشه سایت XML، نشانه گذاری طرحواره و غیره.
در کمپین های ایجاد پیوند با سایر ذینفعان در بخش کمک کنید.
از داده های تجزیه و تحلیل وب از چندین منبع Google Analytics ،CrazyEgg برای ارزیابی اثربخشی طرح های ایجاد ترافیک و ارائه توصیه هایی برای بهبود محتوا، تجربه کاربر و تبدیل استفاده کنید.
گزارش عملکرد فعلی و ارائه توصیه‌هایی برای بهینه‌سازی، از جمله، اما نه محدود به نمایش‌ها، کلیک‌ها، تبدیل‌ها، ترافیک ارگانیک در مقابل پولی، و عملکرد کانال. هر دو هفته یکبار این معیارها را پیگیری و گزارش دهید.
از تجزیه و تحلیل وب برای ایجاد گزارش های عملکرد جستجوی ارگانیک استفاده کنید که اولویت های محتوا را برای تیم بازاریابی ورودی مشخص می کند.
بررسی و تجزیه و تحلیل داده های عملکرد SEO به منظور ارائه توصیه های تاکتیکی در سئو خارجی برای افزایش ترافیک و ایجاد تأثیر مثبت ARR
متخصصان سئو برای ایجاد و اجرای استراتژی های سئو به مهارت های تجزیه و تحلیل درجه یک و دانش فنی نیاز دارند. در حالی که می تواند چالش برانگیز باشد، چنین نقشی نیز تقاضای زیادی دارد.

در نهایت تمام این اقدامات برای افزایش ترافیک سایت شما و افزایش فروش خدمات تان است.


متخصصان سئو کجا کار می کنند؟

یک سئوکار یا متخصص سئو می تواند برای هر شرکتی که وب سایت دارد، در یک آژانس یا حتی به عنوان یک مشاور مستقل کار کند. از آنجایی که این یک زمینه تخصصی است، مشاغل کوچک و متوسط ممکن است نتوانند از عهده یک متخصص سئوی تمام وقت برآیند، در عوض با یک آژانس همکاری کنند یا یک پیمانکار استخدام کنند. معمولاً متخصصان سئو را در سازمان‌های بزرگ‌تر، آژانس‌های بازاریابی یا شرکت‌هایی پیدا می‌کنید که به‌ویژه مشتاق هستند فروش خود را از طریق جستجوی ارگانیک افزایش دهند.