تعریف سئو چیست؟


احتمالاً صدها بار شنیده اید که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک ابزار اساسی برای بازاریابی دیجیتال است. اما آیا واقعا می دانید سئو چیست و چگونه کار می کند؟ در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که سئو چیست و چه عناصری برای بهینه سازی موقعیت وب سایت خود در موتورهای جستجو ضروری است.
سئو (بهینه سازی موتور جستجو) بر روی ترافیک ارگانیک به یک پورتال وب عمل می کند، به عبارت دیگر، ترافیک ناشی از نتایج جستجوی طبیعی و بدون حمایت موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ و سایر موارد است. بنابراین، SEO vs SEM (تبلیغات موتور جستجو) مشابه هستند، اگرچه مورد دوم یک مفهوم پولی است. اما بیایید به آنچه به ما مربوط می شود برگردیم: SEO.

تعریف سئو

به عنوان مثال، گوگل از 200 معیار برای رتبه بندی و موقعیت وب سایت در SERP خود استفاده می کند و دانستن اینکه این پورتال ها چیست و چگونه کار می کنند، کلید درک نحوه عملکرد آنهاست. شناسایی معیارها و نحوه استفاده از آنها برای درک اینکه چرا سئو بسیار مهم است، ارزشمند است.
سئو چیست؟ به طور خلاصه، سئو امری اساسی است زیرا سایت شما را قابل مشاهده تر می کند، که منجر به ترافیک بیشتر و فرصت های بیشتری برای جذب مشتریان جدید می شود. بنابراین، لازم است در مورد برخی از ارکان و عناصر اصلی دخیل در موقعیت یابی سئو پورتال های وب صحبت شود.


ارکان اصلی سئو


سئو بر چهار رکن اساسی استوار است: فنی، تجربه کاربر، محتوا و توصیه‌ها.
 

1. جنبه فنی سئو

طراحان گرافیک خواهند گفت که مهمترین چیز طراحی وب است، متخصصان فناوری اطلاعات سئو تکنیکال را انتخاب می کنند و متخصصان بازاریابی نتایج آماری (بازدید، فروش و غیره) را ترجیح می دهند. با این حال، برای متخصصان سئو، تعریف یک طراحی خوب فراتر از این است و گوگل به ما دستورالعمل های خاصی را در مورد اینکه طراحی سایت ایده آل باید چگونه باشد تا موثر باشد و در جایگاه های برتر نتایج جستجو ظاهر شود، به ما می دهد.


– قابلیت دسترسی 


به نظر اساسی می رسد، اما اغلب وب سایت ها برای مثال، «خطای 404» معروف را در نقطه ای ایجاد می کنند.

 

– نمایه سازی


 برای اینکه گوگل یک وب سایت را در نتایج خود نمایش دهد، باید توسط روبات های موتور جستجو ایندکس شود.

 

– ساختار

 از سرفصل ها و زیر عنوان ها برای سازماندهی و اولویت بندی محتوای پورتال استفاده کنید.

 

– عمق 

هرچه کاربر برای دسترسی به یک صفحه به کلیک بیشتری نیاز داشته باشد، دسترسی به آن به دلیل عدم فعالیت یا مشکل دشوارتر خواهد بود. این نکته در تجربه کاربری نیز لحاظ می شود.

 

– لینک های خارجی

 برخلاف تصور رایج، لینک های خارجی در سئو بسیار مهم هستند (و همچنین لینک هایی که از سایر صفحات وب به سایت شما می آید).


2. تجربه کاربری


تجربه کاربری در سال های اخیر به یکی از مهمترین جنبه های موتورهای جستجو (به ویژه گوگل) تبدیل شده است. با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از کاربران اینترنت از دستگاه های تلفن همراه خود برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند، راه برای بهبود مستقیم این تجربه کاربری این است که وب سایت را به گونه ای تطبیق دهیم که طراحی به دستگاه های مختلفی که از آن ها دسترسی دارد پاسخ دهد.
به طور خلاصه، تجربه کاربر به صورت زیر ترجمه می شود:
- سایتی که به سرعت بارگیری می شود، چه از طریق رایانه، تلفن هوشمند یا تبلت (علاوه بر محتوا، بهینه سازی تصاویر را نیز فراموش نکنید).
- رابط کاربری ساده، واضح و ارگونومیک برای تسهیل ناوبری کاربر.
– وب سایتی سازگار با تمامی رسانه های دیجیتال.
آنچه گوگل در درجه اول می خواهد، ارائه پاسخ به کاربران اینترنت است. اگر پورتال به خوبی کار کند تا آن پاسخ را سریع و با اطلاعات با کیفیت بالا دریافت کند، سئو به میزان قابل توجهی بهبود خواهد یافت.


3. محتوای مفید


محتوا یکی از مهم ترین ترین عناصر سئو داخلی در اکثر وب سایت ها است. در واقع، یک وب سایت که محتوای کافی ندارد، به سختی می تواند به جایگاه برتر در نتایج موتورهای جستجو دست یابد.

 

4. توصیه های کاربر


ما اغلب متوجه می شویم که پیدا کردن کار آسان تر است، برای مثال، اگر شخصی نمایه ما را توصیه کند. همین اتفاق در پورتال های وب از طریق آنچه که ما "بک لینک" در سئو خارجی می نامیم، پیوندهایی در سایر وب سایت ها که کاربران را به پورتال شما می فرستند، اتفاق می افتد. آیا بدون این توصیه ها می توان به مقام های برتر در نتایج رسید؟ بله، اما پیچیده تر است.