آنالیز سئو سایت

در این راهنما، ما به این سوال پاسخ خواهیم داد که آنالیز سئو سایت چیست؟
ما همچنین مراحل مهم نحوه انجام تجزیه و تحلیل سئو برای یک وب سایت را پوشش خواهیم داد تا بتوانید برای بهبود رتبه بندی و ترافیک محتوا تلاش کنید.
اگر می خواهید دید وب سایت خود را در گوگل، یاهو و بینگ به حداکثر برسانید، تمرین تجزیه و تحلیل یک سایت برای سئو مهارت خوبی است.
بنابراین برای بالا بردن همه چیز، فهرستی از ابزارهایی را که می‌توانید برای این نوع تحلیل بهینه‌سازی موتور جستجو استفاده کنید، در پایین این صفحه پیدا خواهید کرد تا به شما در سرعت بخشیدن به فرآیند کمک کند.

آنالیز سئو سایت چیست؟

تجزیه و تحلیل سئو فرآیند بررسی یک وب سایت برای درک میزان بهینه سازی آن است. انجام تجزیه و تحلیل سئو داخلی به شما کمک می کند فرصت هایی را برای بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو شناسایی کنید تا ترافیک ارگانیک بیشتری را جذب کنید. تجزیه و تحلیل خوب بهینه سازی موتور جستجو، عوامل سئو داخلی و فنی را تجزیه و تحلیل می کند.

چرا تجزیه و تحلیل سئو مهم است؟

تجزیه و تحلیل سئو خارجی نیز مهم است زیرا به شما کمک می کند تا تصمیمات استراتژیک برای بهبود رتبه وب سایت خود در صفحات نتایج موتورهای جستجو بگیرید. اهمیت تجزیه و تحلیل سئو برای ایجاد یک کمپین سئو موثر برای رتبه بندی بالاتر، دریافت ترافیک بیشتر و کسب تبدیل بیشتر برای جستجوهای مرتبط ضروری است.
همانطور که سئو را در یک وب سایت تجزیه و تحلیل می کنید، به دنبال مناطق مهمی هستید که می توانید استراتژی های سئو خود را بهبود بخشید.
هدف از تجزیه و تحلیل سئو شناسایی ضعیف ترین صفحات در سایت و ایجاد بهبود در بهینه سازی درون صفحه و عوامل فنی سئو است.
با تجزیه و تحلیل سئو در کل وب‌سایت خود، اطلاعاتی را که می‌توانید برای بهبود محتوای موجود خود برای خزیدن و فهرست‌بندی بالاتر برای جست‌وجوهای جستجوی هدفتان توسط الگوریتم های گوگل ، به آن نیاز دارید، کشف خواهید کرد.


چگونه برای یک وب سایت آنالیز سئو انجام دهیم

1.مشاهده وب سایت خود را در گوگل تجزیه و تحلیل کنید


اولین قدم برای نحوه انجام تجزیه و تحلیل سئو برای یک وب سایت، تجزیه و تحلیل نمایان بودن سایت شما در گوگل است.
این مهم است زیرا شما باید دریابید که چه تعداد از صفحات شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) در مقایسه با تعداد پست های منتشر شده در سایت شما ایندکس می شوند.
واقعیت این است که گوگل همیشه تک تک صفحات شما را ایندکس نمی کند. بنابراین قبل از اینکه به تجزیه و تحلیل و آنالیز سئو در بقیه سایت خود بپردازید، خوب است بدانید کدام صفحات در حال سرکوب هستند.
ساده ترین راه برای تجزیه و تحلیل نمایان بودن سئو در گوگل با تایپ این اپراتور جستجو با دامنه خود در موتور جستجو است:
site:example.com
این اپراتور جستجو لیستی از تمام صفحات شما را که در حال حاضر در جستجوی گوگل فهرست شده اند، برمی گرداند.
اگر بیش از 10 صفحه ایندکس شده است، روی دکمه «بعدی» در پایین صفحه جستجو کلیک کنید تا به آخرین صفحه SERP برای سایت خود برسید.
شما فوراً خواهید فهمید که با استفاده از این روش تجزیه و تحلیل سئو، چه تعداد از صفحات شما در گوگل خزیده و ایندکس می شوند.
اگر تعداد صفحاتی که در گوگل ایندکس شده اند کمتر از تعداد صفحات منتشر شده در وب سایت خود می بینید، بلافاصله متوجه می شوید که مشکلی در محتوا یا جنبه های فنی سایت شما وجود دارد و باید سئو تکنیکال را بیشتر تجزیه و تحلیل کنید.

اگر تعداد صفحات ایندکس شده دقیقاً با تعداد صفحات منتشر شده مطابقت داشته باشد، در این صورت از دید کلی جستجوی خود در وضعیت خوبی هستید. با این حال، هنوز هم می توان با دنبال کردن مراحل بعدی در فرآیند تجزیه و تحلیل سئو در یک وب سایت، بهبودهایی را برای افزایش این دید ایجاد کرد.

 

2. رتبه بندی وب سایت خود را بررسی کنید


بررسی رتبه‌بندی وب‌سایت‌تان چیزی است که باید آنالیز کنید.
شما می توانید این تحلیل را با تعدادی ابزار مختلف سئو انجام دهید. هم پولی و هم رایگان
ابزار مورد علاقه من برای بررسی سریع رتبه بندی کلمات کلیدی KWFinder توسط Mangools است (آن را به صورت رایگان امتحان کنید). این یکی از تنها ابزارهای سئو است که من به عنوان یک شرکت وابسته توصیه می‌کنم، زیرا ارزان و در عین حال قدرتمند برای تحقیقات کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل سئوی رقبا است.

در داخل ابزار، می توانید URL وب سایت خود را در قسمت «جستجو بر اساس دامنه» وارد کنید و لیستی از کلمات کلیدی را برای کل دامنه یا صفحات شخصی خود دریافت کنید. همچنین وضعیت رتبه بندی فعلی را گزارش می دهد.