قابلیت شمارش افراد در دوربین مداربسته داهوا

 این روزها با تولید ورژن‌های جدیدی از دوربین‌های مداربسته، شاهد ظهور قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی در آنها هستیم. ویژگی‌هایی مانند ردیاب هوشمند، تشخیص چهره، پلاک خودرو، فنس مجازی و …ویژگی‌ تکنولوژی شمارش افراد که معادل انگلیسی آن  people counting است، نوعی قابلیت در سیستم دوربین‌های مداربسته مدرن است که با هدف سهولت در امر آمارگیری در موارد مختلف اجتماعی، در دوربین‌های مدار بسته تعبیه شده است. قابلیت شمارش افراد در دوربین مداربسته می‌تواند با ایجاد سیستم مدیریتی بهینه، باعث رونق و گسترش یک کسب‌وکار و  حفظ امنیت در آن زمینه شود.

هدف آن کنترل و ارائه آمار دقیق و عاری از خطا، از تردد جمعیت انسان‌ها، اشیاء و یا مواردی از این‌ قبیل در یک مکان و موقعیت اجتماعی به ‌خصوص است. این سیستم کاربرد فراوانی در مجتمع‌های تجاری، رفاهی، خدماتی از قبیل اماکن گردشگری، موزه‌ها، زندان‌ها، استادیوم‌های ورزشی، هایپرمارکت‌ها، دانشگاه‌ها، بانک‌ها، فرودگاه‌ها، مترو، پایانه اتوبوس‌رانی، کلیساها و … دارد.

 دوربین داهوا با بهره‌گیری از قابلیت شمارش افراد می‌تواند به صاحبان کسب‌وکار در جهت کنترل و مدیریت پرسنل، مشتریان، مسافران و یا مراجعه‌کنندگان یک مجموعه کمک شایانی بکند.

 

مزایا و کاربرد شمارش افراد در دوربین مداربسته

 این قابلیت در دوربین‌های مداربسته مزایایی به همراه دارد که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با وجود این تکنولوژی، میزان تردد افراد در ساعات مختلف روز مشخص است و گزارش دقیقی از ترددها ارائه می‌شود. با توجه ‌به آن می‌توان توزیع نیروی کار را مدیریت نمود. طوری که در ساعات پرتردد نیروی کارافزایش یابد و در اوقاتی که تردد جمعیت کم است، کارفرما توزیع نیروی کار را کاهش دهد.
  • سیستم شمارش افراد در دوربین مداربسته باعث ارتقا روش‌های بازاریابی می‌شود و هدفمندسازی را در آنها افزایش می‌دهد.
  • این روش باعث می‌شود اطلاعات را با سرعت بالاتری جمع‌آوری کنیم و انرژی کمتری صرف انجام این کار شود.
  • با توجه ‌به اینکه در هر فناوری میزانی از خطا وجود دارد، امکان وجود درصد ناچیزی از خطا در این تکنولوژِی است. دقت و حساسیت این دوربین‌ها 98 درصد است که درصد دقت و صحت بر درصد خطای آن غالب است.
  • با توجه ‌به میزان تردد و رفت‌وآمد افراد، تصمیم‌گیری کارفرما و صاحبان کسب‌وکار بهتر صورت می‌پذیرد.
  • با دستورالعمل‌ها و قوانین سازگاری دارد.
  • در اماکنی مانند فروشگاه‌ها باعث بهبود روند فروش می‌شود.
  • در اماکنی مانند موزه یا پارکینگ مدیریت فعالیت کارمندان و پرسنل در یک مجموعه باکیفیت افزون‌تری صورت می‌پذیرد.
  • بهبود ارائه خدمات بانکی.
  • حفظ امنیت و ایمنی

دیجی داهوا ارائه دهنده انواع دوربین های مداربسته داهوا میباشد که محصولات خود را با بالاترین کیفیت و قیمتی مناسب در اختیار مشتریان عزیز قرار داده است.قیمت دوربین داهوا با توجه به کارایی و کیفیت هر کدام میتواند متفاوت از هم باشد.