سئو مارکتینگ چیست؟

سئو مارکتینگ زیرمجموعه ای از بازاریابی دیجیتال است که شامل بهینه سازی وب سایت ها و صفحات وب برای موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل است. از آنجایی که این موتورهای جستجو به روشی غالب برای یافتن تقریباً هر چیزی تبدیل شدند، روش‌های مختلفی برای کمک به سازمان‌ها برای بهبود دیده شدن دارایی‌های دیجیتال خود پدید آمده‌اند.اما قیمت سئو وب سایت به ان روش مارکتینگ می‌ارزد؟
اصطلاح "بهینه سازی موتور جستجو (SEO)" به ترکیبی از تاکتیک های داخلی و خارجی اشاره دارد. موتورهای جستجوی اصلی هر کدام فرمول مخفی" خود را برای رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو دارند. این فرمول‌ها که از نظر فنی به عنوان الگوریتم‌ها نامیده می‌شوند، روش‌هایی هستند که موتورهای جستجوی اصلی به عنوان اسرار تجاری از آن‌ها محافظت می‌کنند.
از طریق آزمون و خطا در طول زمان، کارشناسان سئو مارکتینگ به طور موثر جنبه‌های مهندسی این الگوریتم‌ها را معکوس می‌کنند تا بهترین شیوه‌ها را برای بازاریابی موتورهای جستجو جدا کنند. با به کارگیری تاکتیک های آزمایش شده و واقعی سئو، سازمان ها می توانند دیده شدن و رتبه خود را در موتورهای جستجوی اصلی بهبود بخشند.

چرا سئو مارکتینگ مهم است؟

در دنیای مدرن، فناوری بخشی ضروری از زندگی است و موتورهای جستجو نقش مهمی در این واقعیت دارند. هزاران کاربر تقریباً در هر ثانیه در هر روز سؤالات موتورهای جستجو را انجام می دهند. این یک مخاطب بسیار بزرگ است که دائماً دوباره پر می شود تا از دیدگاه بازاریابی به آن دسترسی پیدا کنید.

کمی عمیق تر در داده ها کاوش می کنیم، مشخص می شود که سئو مارکتینگ (SEO Marketing) یک ابزار فوق العاده قدرتمند است. آمار زیر ارقام تقریبی را برای نشان دادن تأثیر بازاریابی موتورهای جستجو (سئو مارکتینگ) نشان می دهد:

  • هر روز 67000 کاربر هر ثانیه در گوگل جستجو می کنند.
  • 93 درصد از تلاش های آنلاین با پرس و جو موتور جستجو شروع می شود.
  • 80 درصد از جستجوگران تبلیغات پولی در نتایج جستجو را نادیده می گیرند.
  • 58 درصد از جستجوهای آنلاین از دستگاه های تلفن همراه انجام می شود.
  • 46 درصد از جستجوهای گوگل به صورت محلی و جغرافیایی متمرکز هستند.
  • 39 درصد از ترافیک جهانی به وب سایت های تجارت الکترونیک از موتورهای جستجو سرچشمه می گیرد.

در مجموع، موتورهای جستجو نشان دهنده خط عظیمی از مشتریان بالقوه برای اهداف بازاریابی هستند. علاوه بر این، استراتژی های سئو مارکتینگ تمایل به نرخ تبدیل بسیار بالاتری نسبت به بازاریابی سنتی یا تلاش های تبلیغاتی دارند. بنابراین، سازمان هایی که بازاریابی موتورهای جستجو را نادیده می گیرند، این کار را با خطر خود انجام می دهند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی به حداکثر رساندن مزایای سئوی بازاریابی، لازم است عملکرد درونی دو دسته اصلی سئو داخلی و سئو خارج از صفحه را درک کنید و اگر به دنبال بهترین مشاور سئو هستید،باید در این زمینه حتما با او صحبت کنید.

اجزای سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی که گاهی اوقات به عنوان "سئوی درون سایت" نامیده می شود، به بهینه سازی وب سایت ها و صفحات برای بهبود رتبه بندی در موتورهای جستجوی اصلی مربوط می شود. سازمان‌ها کنترل بالایی بر عناصر سئوی داخلی دارند که بهینه‌سازی این عوامل و بهبود رتبه‌بندی جستجو را نسبتاً ساده می‌کند.
چندین جنبه مهم سئو داخلی شامل (1) محتوا، (2) کلمات کلیدی، (3) HTML و (4) معماری است.

عناصر سئو خارجی چیست؟

در حالی که سازمان ها کنترل گسترده ای در مورد سئو داخلی دارند، برای سئو خارجی می تواند کمی متفاوت باشد. در یک سطح بزرگتر، سئو خارجی به شهرت و محبوبیت وب سایت ها و صفحات وب مربوط می شود. به عنوان مثال، ارجاعات خارجی به یک سایت یا صفحه  که اغلب به آنها "بک لینک" گفته می شود ، برای به حداکثر رساندن تأثیر سئو مارکتینگ حیاتی هستند.
چندین جنبه مهم سئوی داخلی شامل (1) پیوندها، (2) اعتبار، (3) جغرافیا و (4) شبکه های اجتماعی است.

چگونه سازمان ها می توانند نتایج سئو مارکتینگ را افزایش دهند؟

به طور خلاصه، بهترین راه برای تقویت تلاش‌های سئو مارکتینگ، استفاده از یک استراتژی اختصاصی برای سئو داخلی، خارجی و همچنین سئو تکنیکال است. از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اینکه محتوا به سمت بالا می‌رود. بدون تولید محتوای با کیفیت به طور منظم، به دست آوردن محبوبیت و ایجاد لینک های گسترده دشوار است. در پایان روز، کارآمدترین و بهینه ترین صفحه بدون محتوای عالی برای افزایش ترافیک کاربرد چندانی ندارد.
همانطور که گفته شد، سازمان هایی که به دنبال به حداکثر رساندن مزایای سئو مارکتینگ خود هستند باید به توصیه های زیر پایبند باشند:

  1. برای ارائه اطلاعات ارزشمند و هدایت ترافیک آنلاین به طور مداوم محتوای سطح بالا ایجاد کنید.
  2. برای جداسازی عبارات جستجوی مناسب و متوازن رقابتی، تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید.
  3. عناصر HTML را برای برچسب گذاری، تقسیم و سازماندهی محتوای دیجیتال بهینه کنید.
  4. اطمینان حاصل کنید که معماری سایت و صفحه ایمن، کارآمد و قابل دسترسی در چندین دستگاه است.
  5. پیوندهای با کیفیت و اعتبار در طول زمان ایجاد کنید تا اعتبار و اعتماد را در چشم موتورهای جستجوی اصلی به دست آورید.
  6. وب‌سایت‌ها و صفحات وب را با مناطق جغرافیایی خاص، به صورت محلی، ملی و بین‌المللی هدف قرار دهید.
  7. یک پایه محکم در شبکه های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید تا کیفیت و کمیت اشتراک گذاری محتوای دیجیتال را افزایش دهید.
  8. همانطور که قبلا ذکر شد، موتورهای جستجو عرصه بسیار حیاتی و دائما در حال گسترش برای فرصت های بازاریابی را نشان می دهند. سازمان‌هایی که از تاکتیک‌های سئو داخلی و خارجی استفاده می‌کنند، از مزایای قابل توجهی بهره می‌برند.