آموزش سئو

شاید تا به حال شنیده باشید که برای برای انجام سئو سایت همین حالا اقدام کن! در چند دهه اخیر، روشی که کسب‌وکارها محصولات خود را بازاریابی می‌کنند و خدمات خود را تبلیغ می‌کنند، به سرعت تکامل یافته است. همه به لطف ظهور اینترنت و بیش از میلیاردها کاربر آن، برندها از بازاریابی سنتی خارج شده‌اند، و جذابیت به سمت بازاریابی دیجیتال قبلاً دیوانه‌کننده‌تر نبوده است . ارائه نقش‌های شغلی جدید و پتانسیل‌های شغلی. از بازاریابی محتوا گرفته تا PPC، و بازاریابی رسانه های اجتماعی تا سئو، هر جنبه ای به همان اندازه نقش مهمی ایفا می کند. با این حال، یایگری سئو جنبه های زیادی از درون صفحه تا خارج از صفحه و بک لینک دادن به پیوندهای درونی دارد. خوب، اجازه دهید ابتدا با اصول اولیه آموزش سئو شروع کنیم.
به احتمال زیاد قبلاً این اصطلاح را شنیده اید اما ممکن است این سوال را نپرسیده باشید سئو و آنالیز سئو چیست؟ 

سئو چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، عمل افزایش ترافیک ارگانیک در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) است. همچنین به عنوان جستجو یا فهرست های ارگانیک شناخته می شود. اگر می خواهید برای همه کلمات کلیدی رتبه اول را کسب کنید، باید برای افزایش رتبه خود از سئو استفاده کنید.
فرض کنید یک وبلاگ برای دستور العمل های بستنی راه اندازی کرده اید، اما وب سایت شما در نتایج جستجوی ارگانیک رتبه بالایی ندارد. چندین دلیل وجود دارد که چرا این اتفاق می افتد.
1.رقبای شما محتوای بهتری دارند
2.شما از کلمات کلیدی ضعیف استفاده می کنید
3.شما از شیوه های لینک سازی ضعیف استفاده می کنید
4.زمان بارگذاری صفحه وب شما کند است
5.وب سایت شما تجربه کاربری خوبی ندارد
6.وب سایت شما به اشتباه از فهرست خارج شده است
برای کسب رتبه بالا در SERP، باید بدانید که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند. در این مقاله با نحوه رتبه بندی گوگل وب سایت ها، انواع مختلف سئو و تکنیک های مختلف سئو و آموزش سئو که می توانید برای بهبود رتبه خود از آنها استفاده کنید، آشنا خواهید شد.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه به اقداماتی اشاره دارد که شرایط خدمات موتورهای جستجو را نقض می کند. به احتمال زیاد رتبه یک صفحه را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) برای مدتی افزایش می دهد، اما می تواند منجر به ممنوع شدن از موتورهای جستجو یا سایت های وابسته شود زیرا با شرایط خدمات موتور جستجو مخالف است. برخی از تکنیک ها یا شیوه های سئو کلاه سیاه عبارتند از:
1.کلید واژه پر کردن
2.دستکاری لینک
3.ایجاد مقالات، صفحات یا صفحات فرود سایت با محتوای تکراری
هشدار: ممکن است موفقیت کوتاه مدتی را تجربه کنید. ترافیک سایت شما ممکن است به سرعت افزایش یابد، اما جریمه‌های گوگل هر روز پیچیده‌تر می‌شوند و می‌توانند اثرات مخربی هم بر ترافیک و هم بر رتبه شما داشته باشند.

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید معمولاً به تاکتیک‌های سئو اشاره دارد که با شرایط و ضوابط موتورهای جستجو همخوانی دارند. و درست همانطور که از نامش پیداست، سئو کلاه سفید متضاد سئو کلاه سیاه است. یک تمرین سئو کلاه سفید مانند:
1.ایجاد محتوا و خدمات با کیفیت اصلی
2.وب سایت سازگار با موبایل
3.استفاده از متا تگ های واضح و غنی از کلمات کلیدی
این رتبه بندی جستجوی شما را در SERP بهبود می بخشد و همچنین یکپارچگی وب سایت شما را حفظ می کند.

انواع سئو

اگر می خواهید برای یک کلمه کلیدی خاص در گوگل رتبه بندی کنید، باید آموزش سئو خود را روی سایت تان اعمال کنید. برای این کار دو استراتژی وجود دارد:
سئو روی صفحه یا سئو داخلی
سئوی خارج از صفحه یا سئو خارجی
سئو درون صفحه فرآیند بهینه سازی عناصر وب سایت است. هنگام انجام این کار، عوامل خاصی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. همه این عناصر چیزی
است که شما می توانید به عنوان یک کاربر نهایی کنترل کنید. جنبه های سئو داخلی عبارتند از:

تحقیق کلمات کلیدی

قبل از اینکه کاری با وب سایت خود انجام دهید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بدانید برای چه کلمات کلیدی می خواهید رتبه بندی کنید. برای این کار باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. در این فرآیند، کلمات کلیدی اولیه و ثانویه را انتخاب می‌کنید که بر اساس آن‌ها متا تگ‌ها و محتوا می‌سازید.
مولفه های اولیه برای تحقیق کلمات کلیدی عبارتند از:
1.حجم جستجو
2.رقابت
3.ارتباط
همچنین می توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner و Ahrefs برای جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید. هنگامی که کلمات کلیدی را انتخاب کردید، می توانید ادامه دهید و شروع به بهینه سازی صفحات خود برای آن کلمات کلیدی کنید.

برچسب عنوان

تگ عنوان یک عنصر عنوان هدر است که خلاصه ای از محتوای وب سایت شما را در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش می دهد. همچنین بر نرخ کلیک تأثیر می گذارد و مهم ترین عامل سئوی درون صفحه است. موتورهای جستجو 50 تا 60 کاراکتر اول تگ عنوان را نمایش می دهند.

 

توضیحات متا

توضیحات متا شرح مختصری است که محتوای یک صفحه وب را خلاصه می کند. آنها همچنین در نتایج صفحه موتور جستجو نمایش داده می شوند. در مقایسه با تگ عنوان، توضیحات متا به کاربران درک بیشتری از موضوع صفحه وب شما می دهد. توضیحات متا نیز بر نرخ کلیک تأثیر می گذارد.

ساختار URL

URL  مخفف Uniform Resource Locator است. بهترین روش، استفاده از URL های سئو تکنیکال دوستانه است، زیرا به درک موضوع صفحه وب کمک می کنند. ساختار ضعیف URL یک مشکل بزرگ در سئو است، که ممکن است منجر به کسب رتبه های پایین تر وب سایت شما شود.

برچسب های سربرگ

تگ های هدر به شناسایی عناوین و زیرعنوان های محتوای شما کمک می کنند. سلسله مراتب تگ های هدر از H1 به H6 می رود. H1 عنوان اصلی یک صفحه است، تگ H2 زیر عنوان H1 و غیره است. این برچسب ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا مطالب را بهتر بخوانند و درک کنند.