چگونه درآمد سئو داشته باشیم؟

اگر در سئو مهارت دارید، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای کسب درآمد استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه می توانید این کار را انجام دهید، در اینجا یک پست برای شما وجود دارد. ما به چند روش امیدوارکننده برای کسب درآمد از سئو نگاه می کنیم.


1. فروش خدمات میکرو


هر زیرمجموعه ای از سئو می توانید آن را به عنوان یک میکروسرویس در نظر بگیرید. محبوب ترین نمونه ها عبارتند از:
سئو فنی یا سئو تکنیکال
لینک بیلدینگ
تحقیق کلمات کلیدی در سئو داخلی
ارسال پشت مهمان در وب سایت های معتبر در سئو خارجی
آژانس های سئو تقریبا همیشه با کمبود کارکنان مواجه هستند. به همین دلیل است که هر پیمانکاری که بتواند برخی از کارهای خود را به عهده بگیرد همیشه مورد استقبال قرار می گیرد.
چندین پلتفرم و روش برای کسب درآمد و فروش میکروسرویس ها وجود دارد:

Upwork  و هزاران پلتفرم فریلنسینگ دیگر
Fiverr
آژانس های فروش


2. از SEO Writing به عنوان یک سرویس استفاده کنید


به جای اینکه به یک میکروسرویس خاص سئو اختصاص دهید، می توانید تصمیم بگیرید که خدمات نوشتن سئو را ارائه دهید. انواع نوشت افزار وجود دارد، از جمله نوشتن فنی، خلاقانه، کاغذ سفید و غیره. شما می توانید مورد علاقه خود را انتخاب کنید و با مشتریان مختلف کار کنید.

برای رسیدن به آنها می توانید کارهای زیادی انجام دهید مانند:
تماس با آژانس ها
ارتباط مستقیم با شرکت هایی که به دنبال نویسنده هستند.
یافتن کار از طریق نوشتن تابلوهای شغلی
از بازارهای آزاد مانند Upwork، Fiverr و Guru برای فروش خدمات خود استفاده کنید.
ارتباط با مشتریان بالقوه از طریق بازاریابی لینکدین

3. افیلیت مارکتینگ

اگر این مسیر را دنبال می کنید، بهتر است که یکی از شعبه های آمازون شوید. در اینجا چند دلیل برای منطقی بودن آن وجود دارد:
آمازون بزرگترین موجودی محصول در جهان را حفظ می کند و از هر وب سایت تجارت الکترونیک دیگری پیشی می گیرد.
مردم از سراسر جهان از آمازون اجناس می خرند. بنابراین، اگر بتوانید محصولات آنها را در سایت خود قرار دهید، ممکن است برای هر خرید دیگری که خریداران انجام می دهند اعتبار دریافت کنید. با این حال، بدون قول!
در اینجا یک نمونه از نزدیک شدن به آن وجود دارد - مقاله ای در وب سایت خود بنویسید که محصولات مختلف آمازون را از یک دسته بررسی می کند. برای هر محصولی که کاربر را به آمازون هدایت می کند، از گزینه BUY NOW استفاده کنید.
این مدل به این دلیل کار می‌کند که هر کسی که مقاله مروری درباره یک محصول می‌خواند، از قبل وارد قیف فروش شده است. آنها تنها یک قدم با خرید محصول فاصله دارند. تنها چیزی که آنها نیاز دارند کمی تکان دادن است.
شما همیشه می توانید برای بررسی محصولی که می نویسید و شخصاً دوست دارید کمیسیون دریافت کنید. حتی ماه ها پس از نوشتن، محتوای این ماهیت همچنان درآمدهای کلانی به همراه خواهد داشت.

 علاوه بر Amazon Associates، شبکه های افیلیت دیگری نیز وجود دارد که می توانید به آنها بپیوندید. 

4. از وبلاگ پرترافیک کسب درآمد کنید

وقتی نکات سئو را به خوبی بشناسید، همیشه می توانید یک وبلاگ برای ایجاد ترافیک زیادی ایجاد کنید. پول از تبلیغاتی که در وب سایت قرار می دهید به دست می آید.
در اینجا چند روش برای کسب درآمد سئوکار از وبلاگ آورده شده است:
تبلیغات بنری سفارشی
تبلیغات شبکه نمایش گوگل
بسته تبلیغاتی
محتوای حمایت شده
برای اینکه این نوع مدل کار کند، نوشتن بر روی جایگاه های پرترافیک با رقبای کم اهمیت دارد. بسیاری از عمودهای نوظهور که هنوز از نظر سئو سرمایه‌گذاری نشده‌اند، امیدوارکننده‌ترین جایگاه‌ها هستند، مانند:
هواپیماهای بدون سرنشین
لباس های قدیمی
SARM ها
فرهنگ لباس خیابانی

5. فروش خدمات سئو به آژانس ها

بسیاری از شرکت های توسعه دهنده وب که شروع به ارائه خدمات سئو به مشتریان خود می کنند، فاقد آن تجربه اولیه هستند. بنابراین، به جای رسیدگی به کار، معمولا خدمات را به یک متخصص خارجی برون سپاری می کنند.
در حالی که فریلنسر تمام کارهای سنگین را انجام می دهد، آژانس سئوی SaaS کسی است که رابطه را در باطن با مشتریان حفظ می کند.

اما برای اینکه این نوع رابطه به نتیجه برسد، باید خطوط مشخصی در تعهدات ترسیم شود. حتماً تصمیم بگیرید که چه کسی مسئول است:
ارتباط با مشتری
مدیریت پروژه
گزارش نویسی
بیشتر این روابط به دلیل خطوط نامشخص ارتباط و خراب شدن چیزها با شکست مواجه می شوند.

6. هزینه های مشاوره را از مشتریان پرداخت کنید

قبل از اینکه هر کسی بتواند یک آژانس دیجیتال تشکیل دهد، معمولاً با مشاوره با مشتریان به صورت یک به یک شروع می کند. این ترتیب بسیار ساده است که در آن متخصص SEO مهارت ها و دانش خود را در ازای نرخ از پیش تعیین شده (معمولا ساعتی) به مشتری ارائه می دهد.
چندین عامل تعیین کننده نرخ ساعتی هستند:
نوع تجربه و نتایج شما
نیازهای مشتریان شما و محدوده پروژه
سابقه و شهرت شما
اگر می خواهید یک مشاور سئو موفق باشید – بهتر است بر روی یک جایگاه متمرکز شوید تا بتوانید در طول سال ها خود را به عنوان یک متخصص معرفی کنید.