قرارداد سئو

قراردادهای سئو می توانند دلهره آور و پیچیده به نظر برسند.اما آنها نباید باشند.
در واقع، گاهی اوقات ساده نگه داشتن چیزها می تواند بهترین راه حل برای شما و مشتریانتان باشد.
هر آژانس یا شرکت مشاوره ای به شما می گوید که داشتن یک قرارداد خوب با مشتری می تواند شما را از سردردهای زیادی نجات دهد. ممکن است اسناد قانونی بسیار پیچیده به نظر برسند، اما حقیقت این است که لزومی ندارد.
قرارداد مشتری شما در واقع فقط یک طرح کلی از توافقی است که شما و مشتریانتان به آن دست یافته اید. باید کارهایی را که برای آن ها انجام خواهید داد و اینکه آنها برای این خدمات سئو سایت به شما پرداخت خواهند کرد، مستند کند.
تلاش برای ایجاد یک قرارداد سئو می تواند کمی پیچیده تر باشد. بیشتر قراردادها انتظارات، وظایف و نتایج را به وضوح مشخص خواهند کرد. با این حال، هر کسی که در دنیای سئو ارزش دارد به شما بگوید که همه چیز اغلب تغییر می کند، از جمله کارهایی که باید انجام شوند.
اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید با مشتری خود یک توافقنامه سئو واضح و قابل قبول داشته باشید، ما این راهنما را برای کمک به شما نوشتیم.

قرارداد سئو چیست؟

قرارداد سئو که به عنوان توافق نامه سئو نیز شناخته می شود، یک سند قانونی است که شما به عنوان یک آژانس و مشتری خود آن را امضا می کنید. تمام اطلاعات مرتبط در مورد اینکه چه کسی هستید، چه خدماتی را انجام خواهید داد، محصولات تحویلی شما، نحوه پرداخت آنها به شما و غیره فهرست می کند. حتی درمورد استراتژی رپورتاژ آگهی و بودجه مدنظر آن در سئو خارجی نیز توضیح داده می شود.

اینها اصول اولیه هستند، اما باید شامل جزئیات مهم دیگری نیز باشد که به طور کامل روابط تجاری مورد توافق را مشخص می کند. در حالی که لازم نیست بسیار طولانی و بیش از حد جامع باشد، اما باید تمام اطلاعات لازم را پوشش دهد.

چرا به قرارداد  سئو نیاز دارید؟

مهمترین عنصر هر نوع رابطه، داشتن ارتباط شفاف در مورد انتظارات بین هر یک از طرفین است. این یکی از دلایل اصلی برای داشتن قرارداد است، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد.
در اینجا برخی از دلایلی وجود دارد که چرا قرارداد سئو به مشتری شما سود می رساند:
آنها یک طرح کلی برای درک آسان دریافت می کنند.
آنها می توانند قبل از تماس با شما برای پاسخ به سؤالات اساسی به آن مراجعه کنند.
این فرآیند گام به گام سئو داخلی شما را تشریح می کند.
این همه هزینه ها را تجزیه می کند.
این شرایط قرارداد را کوتاه و ساده می کند.
در روی دیگر سکه، دلایلی نیز وجود دارد که یک قرارداد سئو برای شما به عنوان یک آژانس یا مشاور سودمند است:
می‌توانید برای هر مشتری جدید به‌عنوان قالب قرارداد سئو، با تغییرات کوچک در صورت نیاز، دوباره از آن استفاده کنید.
شما به راحتی می توانید اطلاعات شرکت، لوگو و نام تجاری خود را اضافه کنید
شما می توانید یک فرم کارت اعتباری اضافه کنید که در صورت نیاز به راحتی قابل بازگرداندن است.
تیم سئو شما می تواند از آن به عنوان راهنمای گام به گام برای آنچه مشتری در سئو تکنیکال می خواهد استفاده کند.

نکات قرارداد سریع سئو

در حالی که ده نکته بالا در قرارداد سئو ضروری است، موارد کوچکتری وجود دارد که اگر برای آژانس شما مهم هستند، می توانید آنها را در نظر بگیرید. با این حال، آنها همیشه برای همه مشاغل حیاتی نیستند.
در اینجا نکاتی وجود دارد که باید هنگام تنظیم قرارداد خود در نظر بگیرید:
1.به یاد داشته باشید که سئو به طور مداوم تغییر می کند، بنابراین تا جایی که می توانید به وعده ها و موارد قابل تحویل خود عمل کنید.
2.حداقل طول مدت قرارداد را تعیین کنید و مدت زمان قرارداد را به دقت در نظر بگیرید که چه چیزی برای شما و مشتری بهتر است.
3.برای تمدید بالقوه، اضافه کردن چیزی در مورد افزایش خودکار قیمت سالانه را در نظر بگیرید.
4.در مورد هر کار یا خدماتی که قرار است برون سپاری کنید یا از نیروی کار قراردادی فرعی استفاده کنید، 100% شفاف باشید.
5.شامل پیش بینی جریمه هایی که مشتری برای تاخیر در پرداخت در نظر گرفته است.
6.در نظر گرفتن گزینه ای برای مشتری برای پیش پرداخت (برای تخفیف)
7.اگر برای مدل کسب و کار شما کارساز است، یک ماده در مورد دلایل توقف قرارداد برای مدتی اضافه کنید.
8.آخرین اما مهمترین، همیشه از یک وکیل بخواهید پیش نویس قرارداد شما را قبل از استفاده از آن با مشتری بررسی کند!