5 کاربرد کلیدی سئو برای مشاغل کوچک

سئو (SEO) به صاحبان مشاغل کوچک کمک می کند تا وب سایت هایی سریع، قوی و کاربرپسند ایجاد کنند که در موتورهای جستجو رتبه بالاتری دارند، که به نوبه خود کمک می کند تا مشتریان بالقوه بیشتری را به سایت های خود بیاورند و در نهایت نرخ تبدیل را افزایش دهند.
سئو همچنین به ایجاد آگاهی از برند برای کسب و کار شما کمک می کند زیرا کاربران موتورهای جستجو به احتمال بیشتری به سایتی که در صفحه اول صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) هستند اعتماد می کنند تا برندهایی که اینطور نیستند.
اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، باید از سئو برای ایجاد یک حضور قوی در وب و دور زدن رقبای خود برای به دست آوردن مشتریان جدید برای کسب و کار خود استفاده کنید و آن را به سطح بعدی ببرید.
در اینجا 5 کاربرد اصلی سئو برای مشاغل کوچک آورده شده است:

1. وب سایت های کاربر پسند

سئو به صاحبان مشاغل کوچک کمک می کند تا وب سایتی سریع تر، روان تر و کاربر پسندتر ایجاد کنند. اگرچه اکثر مردم هنوز به تعریف قدیمی سئو پایبند هستند و فکر می کنند که این فقط در مورد بهینه سازی برای موتورهای جستجو است، اما امروزه سئو به بهبود تجربه کاربری نیز می پردازد.
وب‌سایت‌های با ساختار، تمیز و نامرتب، یک بازدیدکننده معمولی را وادار می‌کند تا مدت بیشتری بماند، در نتیجه نرخ پرش را کاهش می‌دهد و بازدید صفحه را افزایش می‌دهد. به طور مشابه، محتوای بسیار مرتبط در سئو داخلی (صفحات فروش و مقالات وبلاگ) خوانندگان را راضی نگه می دارد، زیرا احتمال بیشتری دارد که به سؤالات آنها پاسخ دهند، مشکلات مبرم خود را حل کنند و به آنها کمک می کند دقیقاً آنچه را که در سایت شما به دنبال آن هستند پیدا کنند.
سئوی داخلی، اگر به درستی انجام شود، کاربران شما را خوشحال می کند، که موتورهای جستجو را نیز خوشحال می کند، زیرا آنها دوست دارند اطلاعات با کیفیت بالا را به کاربران خود ارائه دهند.

2. مشتریان بیشتری را وارد کنید

بیایید با آن روبرو شویم، یکی از دلایل اصلی داشتن یک وب سایت این است که از رقبای خود متمایز شوید و پایگاه مشتریان خود را افزایش دهید. در غیر این صورت، 100 میلون تومان روی بازاریابی سرمایه گذاری کنید، درست است؟ کسب‌وکارهایی که دارای یک وب‌سایت بهینه‌شده سئو هستند، مشتریان بیشتری به ارمغان می‌آورند و دوبرابر سریع‌تر از کسب‌وکارهایی که وب‌سایت ندارند، رشد می‌کنند.
سئو احتمالاً کارآمدترین و مقرون به صرفه ترین استراتژی بازاریابی است که امروزه وجود دارد. علاوه بر این، فقط مشتریانی را به همراه خواهد داشت که فعالانه به دنبال یافتن محصول یا خدمات شما هستند!
اگر مایل هستید چند ساعت وقت، انرژی و مقدار کمی پول صرف کنید، سئو به شما کمک می‌کند تا ترافیک هدفمندی را به وب‌سایت شما وارد کند و در نهایت مشتریان بیشتری را نسبت به سایر تاکتیک‌های بازاریابی که تا به حال استفاده کرده‌اید به کسب‌وکارتان بیاورد.

3. نرخ تبدیل بهتر

وب‌سایت‌های بهینه‌شده با سئو سریع‌تر بارگیری می‌شوند، خواندن و گشت و گذار آسان‌تر هستند و تقریباً در همه انواع دستگاه‌ها، از جمله موبایل و تبلت، به‌درستی نمایش داده می‌شوند. وب‌سایت‌هایی که خواندن و پیمایش آن‌ها آسان است، احتمالاً توجه خوانندگان یا بازدیدکنندگان شما را جلب می‌کنند و در نهایت افزایش نرخ تبدیل را در سایت خود مشاهده خواهید کرد. یعنی به احتمال زیاد به مشتریان وفادار، مشترکان و بازدیدکنندگان بازگشتی شما تبدیل می‌شوند.

4. ایجاد آگاهی از برند

یکی از مزایای کسب رتبه های بالاتر در SERP ها ایجاد آگاهی از برند است. هنگامی که سایت های شما در صفحه اول موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، یاهو و بینگ ظاهر می شوند، مشتریان بالقوه شما در جستجوی یک عبارت خاص به جای سایر برندهایی که وب قوی ندارند، به احتمال زیاد به برند شما اعتماد خواهند کرد. 
به همین دلیل است که کسب‌وکارهای کوچکی که می‌خواهند آگاهی بهتری از برند ایجاد کنند (چه در سطح محلی و چه در سطح ملی) باید در سئو خارجی سرمایه‌گذاری کنند و شروع به کسب رتبه‌های برتر برای شرایط کلیدی مرتبط با تجارت خود کنند. ما دیگر در دهه 90 نیستیم. موتورهای جستجو در حال حاضر نقش مهمی در ساخت یا شکستن برند شما دارند.

5. دور زدن رقابت

بیایید نمونه ای از دو کسب و کار را در نظر بگیریم که در یک صنعت هستند و محصولات مشابه را با قیمت های مشابه می فروشند. یکی از آنها دارای یک وب سایت بهینه شده است در حالی که دیگری دارای یک وب سایت غیر بهینه است. با توجه به اینکه همه چیز برابر است، به نظر شما کدام شرکت از جستجوهای محلی مشتریان بیشتری را به وب سایت خود جذب می کند؟ کدام شرکت احتمالا سریعتر رشد می کند و موفق تر خواهد شد؟
موتورهای جستجو و سئو بسیار قدرتمند هستند. اگر رقبای شما در حال انجام بازاریابی سئو هستند، به سادگی باید از خود بپرسید که چرا هنوز روی چنین استراتژی سرمایه گذاری نکرده اید.