سئو محتوا چیست؟


سئو محتوا بخشی از هر استراتژی بازاریابی محتوای موفق است. هنگامی که سئو محتوا را در سئو داخلی درست انجام می دهید، کل عملکرد بازاریابی محتوای شما موفقیت آمیز است.همه انواع بازاریابی محتوا، از مقاله های مبتنی بر متن (مانند این مقاله) گرفته تا کمپین های بازاریابی محتوای ویدیویی می توانند و باید بهینه شوند.
مهم نیست که برای آگاهی از برند محتوا تولید می کنید یا KPI های بازاریابی عملکرد، راه های مختلفی برای مقابله با بهینه سازی محتوا وجود دارد. مهمترین آنها بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که به عنوان سئو شناخته می شود.


تعریف سئو محتوا


سئو محتوا فرآیندی است که طی آن اطمینان حاصل می‌شود که محتوا نوشته، منتشر شده و از نظر فنی ساخته شده است تا به بیشترین مخاطب ممکن برسد. این فرآیند شامل گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط، تگ‌های متا و عنوان، لینک‌ها، سرصفحه‌ها و سرفصل‌های فرعی، سرعت در سایت، فراخوان‌ها برای اقدام (CTA)، اندازه تصویر و بسیاری عوامل دیگر است.


چرا بهینه سازی محتوا مهم است؟


سئو بازاریابی محتوا مهم است زیرا بدون آن، بعید است که محتوای شما توسط مخاطبان شما پیدا شود. در مورد آن فکر کنید.پرس و جوهای مبتنی بر جستجو تنها راهی نیستند که افراد محتوا را پیدا کنند، بلکه قدرتمندترین روشی هستند که افراد می توانند محتوای شما را بدون اینکه مستقیماً برای آنها ارسال کنید، پیدا کنند، مانند آنچه در رسانه های اجتماعی یا با تبلیغات انجام می دهید. هنگامی که محتوای خود را برای موتورهای جستجو، افراد و مشتریان بالقوه بهینه می کنید، خود به خود شما را پیدا می کنند.


شما باید محتوا را برای موارد زیر بهینه کنید:

  • رتبه در صفحات نتایج موتورهای جستجو  (SERP
  • کسب لینک
  • به مخاطب آموزش دهد
  • مشارکت اجتماعی را تحریک کنید
  • افزایش تولید لید
  • بالای سرنخ های قیف را افزایش دهید
     

تفاوت بین ایجاد محتوا و سئو محتوا چیست؟

محتوا برای خوانندگان است، بهینه سازی محتوا برای ماشین ها است.
هنگامی که در حال تولید محتوا هستید، مخاطبان شما باید در ذهن خود باشند و ارائه اطلاعات ارزشمند به آنها باید ستاره شمالی شما باشد.
نحوه ارائه آن اطلاعات باید برای الگوریتم هایی جذاب باشد که محتوا را در وهله اول به مخاطب نشان می دهد. الگوریتم‌های جستجو محتوایی را که بسیار بهینه‌سازی شده است در یک صفحه جستجو بالاتر از صفحه‌ای که بهینه نشده است رتبه‌بندی می‌کند.

چگونه بهینه سازی محتوا کار می کند

بهینه سازی محتوا با ایجاد تغییراتی در کپی، ساختار و ابرداده محتوای شما کار می کند تا موتورهای جستجو سیگنال های قوی مبنی بر مفید بودن آن را دریافت کنند.

به عنوان مثال، برای جدا کردن یک مقاله به بخش‌های مختلف، می‌توانید عناوین بخش‌ها را پررنگ کنید. به طور متناوب، برچسب زدن آنها به عنوان و هدر واقعیh2 ، h3، h4، و غیره) سیگنال های قوی تری را به موتور جستجو ارائه می دهد و آن را در رتبه های بالاتر می برد.)
نمونه های فنی زیادی مانند این وجود دارد، اما هر یک از این ترفندهای کوچک بر روی دید محتوای شما تأثیر می گذارد.


نحوه بهینه سازی محتوا

هنگام بهینه سازی محتوای خود باید چندین فاکتور را در نظر داشته باشید، از جمله ترفندهایی برای متن، تصاویر و اشتراک گذاری اجتماعی، و استراتژی های جدید، که به تفصیل در مورد آنها توضیح خواهیم داد.
اما اولین و مهمترین مراحل، تعریف هدف و تحقیق در مورد آنچه برای رسیدن به آن هدف نیاز است.
به عنوان مثال، یک شرکت غذای حیوانات خانگی ممکن است به دنبال رتبه‌بندی برای عبارت «غذای سگ سالم» باشد که طبق Google Keyword Planner به طور میانگین 10 تا 100 هزار جستجو در ماه دریافت می‌کند. قبل از شروع نوشتن، باید از خود بپرسید:
هدف جستجو برای این کلمه کلیدی چیست؟ خودتان آن را جستجو کنید و مقالات رقیب را بررسی کنید تا ببینید افراد قبلاً چه مواردی را مرتبط می دانند.
آیا می‌توانید محتوایی را که قبلاً برای این اصطلاح رتبه‌بندی شده است، بهبود ببخشید؟ آیا اطلاعات بهتر، چشم اندازی منحصر به فرد یا داده های دیده نشده برای به اشتراک گذاشتن دارید؟
چه نوع محتوایی وجود دارد؟ آیا آنها فیلم ها، گالری های عکس، اینفوگرافیک ها یا مقالات مبتنی بر متن هستند؟ کدام را باید ایجاد کنید؟
این سه سوال اساسی باید قبل از شروع تولید، یک طرح کلی برای محتوای شما ارائه دهد. هنگامی که قطعه اولیه خود را تهیه کردید، می توانید برای بهینه سازی آن به لیست زیر شیرجه بزنید.
بهینه سازی متن
کپی در خود صفحه هنگام ارائه سیگنال به موتورهای جستجو برای بهبود رتبه شما برای یک کلمه کلیدی خاص، بسیار مفید است.


1. محتوای عالی بنویسید

هیچ میانبری برای رتبه بالا در موتورهای جستجو وجود ندارد. حتی استفاده از تکنیک های سئو خارجی! برای اینکه به آنجا برسید محتوای شما باید خوب باشد. من در اینجا نحوه نوشتن محتوای خوب را توضیح می دهم، اما بهترین راه برای نشان دادن نحوه انجام این کار این است که نشان دهید چگونه این کار را انجام ندهید.
به عنوان مثال، شرکتی که لوازم آشپزخانه می فروشد ممکن است به دنبال رتبه بندی برای کلمه کلیدی "بهترین ماشین ظرفشویی" باشد. برای این کار، آنها تصمیم می گیرند مقاله ای با عنوان "بهترین ماشین ظرفشویی 2020" در وبلاگ خود منتشر کنند. پاراگراف اول آنها به این صورت است:
بهترین ماشین های ظرفشویی 2020 همه در اینجا فهرست شده اند. ما بهترین ماشین های ظرفشویی را انتخاب کرده ایم تا فرآیند انتخاب شما را ساده کنیم. بهترین ماشین‌های ظرفشویی همگی توسط متخصصانی انتخاب می‌شوند که بهترین ماشین‌های ظرفشویی را در داخل و خارج می‌شناسند -رتبه‌بندی شده بر اساس قیمت و عملکرد - تا مطمئن شوند بهترین ماشین ظرفشویی را برای نیازهای خود دریافت می‌کنید.

در دو جمله پنج بار از کلمه کلیدی هدف آنها استفاده کردم. این یکی از نمونه‌های عمل بدی است که به عنوان پر کردن کلمات کلیدی شناخته می‌شود و باید از آن اجتناب کرد.
مقاله‌ای که در واقع برای این کلمه کلیدی رتبه‌بندی می‌شود، مقاله را با تحقیقات جدید معرفی می‌کند و به وضوح انتخاب‌های برتر آنها را نشان می‌دهد، که همه آنها در مورد فروش خود شفاف هستند.

 

2. محتوای جدید را حفظ کنید

موتورهای جستجو محتوای جدید را دوست دارند . هر چه تازه تر باشد بهتر است. اگر به طور مداوم محتوای جدید منتشر می کنید، احتمال اینکه سایت شما به رتبه های جستجوی بهتری دست یابد بیشتر است.
راه دیگر برای انجام این کار، به‌روزرسانی محتوای قدیمی‌تر است، به طوری که مرتبط و تازه بماند.فقط به موتورهای جستجو بگویید که آن را به‌روزرسانی کرده‌اید.


3. برچسب عنوان بهینه شده

تگ ها که بطور کلی جزو سئو تکنیکال هستند از اهمیت بالایی برخوردارند. این همان چیزی است که به عنوان قابل کلیک برای هر نتیجه جستجو نمایش داده می شود.
عنوان مثال به این صورت کدگذاری شده است:  <head><title> </title></head>
به گفته Moz، یک مرجع جستجوی شناخته شده، باید بین 50 تا 60 کاراکتر طول داشته باشد و به این صورت نوشته شود: کلیدواژه اصلی – کلیدواژه ثانویه | نام تجاری.
مهم است که توجه داشته باشید که برچسب عنوان نباید با عنوان مقاله یا صفحه وب شما مطابقت داشته باشد. این به عنوان تگ H1 شناخته می شود.

 

4. تگ H1 بهینه شده

یک تگ H1 عنوان صفحات وب شما را نشان می دهد و به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند چه محتوایی در آن صفحه وجود دارد.
به این صورت کدگذاری شده است:   <h1>TITLE</h1>  
تگ های هدر همگی تکه هایی از کد هستند که به وب سایت شما می گویند چگونه محتوا را نمایش دهد. سرصفحه ها همان سلسله مراتبی را دارند که یک طرح کلی اصلی دارند . سرصفحه ها با کوچکتر شدن زیر یکدیگر لانه می کنند. تگ H1 برای موتورهای جستجو مهم‌ترین تگ است تا مشخص کنند محتوای شما چیست.
یک تگ H1 خوب باید از این قوانین پیروی کند:
با عنوان صفحه یکسان باشد یا فقط کمی متفاوت باشد
کلمه کلیدی مورد نظر خود را درج کنید
فقط یک بار در هر صفحه استفاده شده است


5. تگ H2 بهینه شده

تگ H2 عنوان سطح بعدی بعد از تگ H1 است و معمولاً به عنوان سربرگ بخش اصلی مقاله یا صفحه وب ظاهر می شود.
به این صورت کدگذاری شده است:  <h2>SUBTITLE</h2>
تقریباً همه چیزهایی که برای تگ H1 اعمال می شود، به جز یک مورد، در مورد تگ H2 نیز صدق می کند - از آنها بیش از حد استفاده نکنید. هر بار که ظاهر می شوند، باید ارزشمند باشند و اطلاعات مرتبط را به وضوح به مخاطبان شما منتقل کنند.

 

6. توضیحات متا بهینه شده

توضیحات متا قطعه کوتاهی از متن است که در موتورهای جستجو در زیر برچسب عنوان ظاهر می شود.
Moz  بیان می کند که آنها باید بین 155-160 کاراکتر باشند و به اندازه کافی صفحه وب را که به آن منتهی می شوند توصیف کنند.
شما باید به توضیحات متا خود مانند کپی تبلیغات فکر کنید - این باید افراد را وادار کند که روی لیست شما کلیک کنند و از سایت شما بازدید کنند. حتی می‌توانید ایموجی‌ها را هم اضافه کنید.


7. کلمه کلیدی را در پاراگراف اول هدف قرار دهید


کلمه کلیدی هدف اصلی برای محتوای شما باید در پاراگراف اول مقاله شما به شکلی مرتبط و طبیعی ظاهر شود.