سئو اینستاگرام چگونه است؟

حضور اجتماعی یک برند همه چیز است، جایی که سئوی اینستاگرام وارد می شود. بازاریابی پروفایل اینستاگرام شما باید فراتر از خود اینستاگرام باشد. ثابت شده است که رتبه بندی حساب اینستاگرام شما در نتایج صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) بسیار دشوار است. چرا؟ زیرا اینستاگرام در واقع موتورهای جستجو را از ایندکس کردن تصاویر اینستاگرام مسدود می کند. خود نمایه ها را می توان ایندکس کرد، اما تصاویر نمی توانند. در حالی که این ممکن است مانعی در استراتژی بازاریابی شما برای دریافت ترافیک اضافی به حساب خود از موتورهای جستجو باشد، سئو اینستاگرام غیرممکن نیست. در اینجا چیزی است که  معتقد است باید به خاطر بسپارید:

مهمترین کلمه کلیدی باید در @handle شما گنجانده شود

برچسب عنوان شما به طور خودکار با استفاده از اطلاعات پروفایل اینستاگرام شما ایجاد می شود، مانند:
نام شما (@username) عکس‌ها و ویدیوهای اینستاگرام
مطمئن شوید که کلمه کلیدی هدف اصلی خود را در نام نمایه خود قرار دهید. این راه اصلی برای وارد کردن مهمترین کلمه کلیدی در تگ عنوان اینستاگرام است. اگر این کار را انجام نداده اید، مطمئن شوید که آن را در بیو خود قرار دهید.

از یک بیوگرافی غنی از کلمات کلیدی بهره مند شوید

بهینه سازی بیوگرافی حساب اینستاگرام خود برای موتورهای جستجو یکی از حیاتی ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. در حالی که محدودیت 150 کاراکتر وجود دارد، این محدودیت مشابه محدودیت پویای گوگل در توضیحات متا است. همچنین می‌توانید هشتگ‌ها را در بیو خود پیاده‌سازی کنید، که به‌عنوان لینک‌های قابل کلیک عمل می‌کنند که کاربران را به پست‌های مختلفی با همان هشتگ می‌برد. بیوگرافی شما به صورت html ارائه می شود و توسط موتورهای جستجو قابل خزیدن است. این اساساً تنها متن روی نمایه شما و جایی است که با انتخاب کلمه کلیدی، بهینه سازی اینستا انجام می شود. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید یک بیوگرافی جذاب با تعداد محدودی هشتگ داشته باشید. مطمئن شوید که مستقیماً به این نکته می رسید که نام تجاری شما چیست و کسب و کار شما چیست.

تشخیص تصویر

اینستاگرام همیشه یک پلتفرم بصری بوده و هست. موفقیت شما در سئو با نوع عکس هایی که پست می کنید و کیفیت آنها سنجیده می شود. تمایز محتوا باید اولین قدم باشد: آیا این یک محصول، یک چهره یا یک منظره است؟ اینستاگرام از "تشخیص تصویر" استفاده می کند، نوعی فناوری که تصاویر را بر اساس محتوای آنها طبقه بندی می کند. این فناوری با نمایش عکس‌ها به کاربرانی که به محتوای مشابه علاقه دارند، اما هنوز به حساب کاربری شما برخورد نکرده‌اند، به رشد حساب اینستاگرام شما کمک می‌کند.

شرح تصاویر خود را به عنوان برچسب عنوان در نظر بگیرید

وقتی اینستاگرام صفحه ای برای پست شما ایجاد می کند، برچسب عنوان شامل کپشن تصویر می شود. نام نمایه  شما نه @handle !) و عنوان در نتایج موتور جستجو نشان داده می شود. همیشه قبل از پست کردن اطمینان حاصل کنید که کپشن شما با تصویر شما مناسب است و ماهیت نام تجاری یا کسب و کار شما را به تصویر می کشد. به یاد داشته باشید که تگ عنوان شما قطع خواهد شد و تمام اطلاعات ارزشمند در ابتدای عنوان درج شده است.

چرا قابلیت Alt Text برای سئو اینستاگرام بسیار مهم است؟

در ابتدای سال، اینستاگرام یک ویژگی مفید جدید اضافه کرد که به کاربران اجازه می‌داد متنی را پشت عکس‌ها و ویدیوهای شما اضافه کنند: متن یا برچسب  ALT  با محدودیت 100 کاراکتر در این متن، این متن برای کمک به رتبه بندی سئو طراحی شده است و به جای کپی/پیست کردن عنوان عکس در توضیحات، مردم را به فکر وادار می کند. متن ALT به کاربرانی که اتصال اینترنت آهسته دارند یا ناتوانایی های بینایی دارند اجازه می دهد تصاویر را در فید خود مشاهده کنند. همچنین به الگوریتم اینستاگرام برای سازماندهی محتوا کمک می کند. با استفاده از این ویژگی، عکس‌های شما در جستجوی تصاویر گوگل رتبه‌بندی می‌شوند.
پست خود را همانطور که معمولاً انجام می دهید تنظیم کنید و روی «تنظیمات پیشرفته» در پایین صفحه ضربه بزنید.
در ستون «دسترسی» روی «نوشتن متن جایگزین» ضربه بزنید
شرح دقیق تصویر خود را تایپ کنید
روی «انجام شد» در گوشه سمت راست بالای صفحه‌نمایش ضربه بزنید

استفاده اینستاگرام از لینک های نوفالو

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که اینستاگرام از لینک های نوفالو استفاده می کند. مهم نیست چه محتوایی را در حساب خود ارسال می کنید، پیوندهای نوفالو تأثیر مستقیمی بر رتبه صفحه شما ندارند. این بدان معنی است که آنها بر نتایج رتبه بندی جستجوی شما تأثیر نمی گذارند.
از اینستاگرام برای افزایش ترافیک خود استفاده کنید
در حالی که رتبه صفحه برای سئو مهم است، اما این تنها هدف نیست. استفاده از سئو برای هدایت ترافیک به وب سایت شما یک پیروزی بزرگ است. می توانید این کار را با پیوند دادن حساب اینستاگرام خود به وب سایت و/یا فروشگاه خود و همچنین سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین و توییتر انجام دهید. پیوندهای به هم پیوسته هنوز پیوندهایی بدون دنبال کردن هستند، اما به ارائه ترافیک اضافی کمک می کنند. باید به خاطر داشته باشید که اینستاگرام لینک‌های ورودی، جهش کمتر و خوانندگان تکراری ایجاد می‌کند.همه سیگنال‌های سئو  که بر موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارند.


اینستاگرام به خودی خود یک موتور جستجو است


در حالی که گوگل مستقیماً از رسانه‌های اجتماعی برای رتبه‌بندی استفاده نمی‌کند، یا همینطور می‌گوید، همانطور که نام شرکت‌ها و افراد مشهور را جستجو می‌کنید، حساب‌ها و وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مربوطه آنها در بالای جستجو گوگل شما ظاهر می‌شوند. چیزی که نشان می دهد این است که حتی اگر اینستاگرام مستقیماً بر رتبه وب سایت شما تأثیری نداشته باشد.هر چه تعداد فالوورها و ترافیک بیشتری داشته باشید، نقاط بیشتری در صفحه یک خواهید داشت.