آموزش سئو رایگان | معرفی 5 منبع آموزشی رایگان

سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) علم موشکی نیست. حتی اگر مبتدی هستید. کاملاً در دنیای موتورهای جستجو و ترافیک ارگانیک تازه کار هستید – انتخاب اصول اولیه نسبتاً آسان است. دوره های آموزشی رایگان بی شماری به صورت آنلاین وجود دارد که همگی برای بهبود دانش شما طراحی شده اند و چند نکته کلیدی را به شما ارائه می دهند.
اینجا در پارامونت دیجیتال، ما از طرفداران پر و پا قرص این آموزش رایگان SEO هستیم. اگر به دنبال افزایش رتبه کسب و کار خود در گوگل هستید (و از رقبا متمایز شوید)، این مکان عالی برای شروع است.

پنج مورد برتر ما را بررسی کنید، مناسب ترین را برای خود انتخاب کنید و کمی تکلیف خانگی انجام دهید.

1. Yoast SEO برای مبتدیان

Yoast SEO در درجه اول یک افزونه برای وردپرس است. اما ماموریت این شرکت این است که سئو را برای همه امکان پذیر کند - و به همین دلیل، آنها تعدادی دوره آموزشی آنلاین را نیز ارائه می دهند.
محبوب ترین آنها "سئو برای مبتدیان" است. این دوره آموزشی رایگان سئو که مخصوصاً برای کسانی طراحی شده است که هیچ دانش قبلی ندارند، با مقدمه اولیه گوگل و نحوه کار آن شروع می شود. اصول اصلی سئو را به زبانی قابل فهم توضیح می دهد و اصطلاحات را حذف می کند. علاوه بر این، حتی چند "برد سریع" را برای شروع و بهبود رتبه سایت خود پیشنهاد می کند.

 

2. SEO Learning Center توسط Moz

Moz  یک منبع آنلاین قابل اعتماد از دانش سئو است. به‌عنوان یک شرکت نرم‌افزاری بسیار مورد توجه سئو، منصفانه است که بگوییم، آنها چیزهای خود را می‌دانند و مرکز یادگیری سئو آنها مرکز منابع مفید است.
ما به خصوص "راهنمای یک ساعته سئو" را دوست داریم. ارائه شده توسط رند فیشکین - بنیانگذار این شرکت - این مجموعه ای از شش ویدیوی کوتاه است که مفاهیم اصلی SEO را پوشش می دهد، از جمله:

  • استراتژی سئو
  • تحقیق کلمه کلیدی
  • رضایت جستجوگر
  • بهینه سازی در صفحه
  • سئو فنی
  • لینک سازی

از آنجایی که این یک دوره آموزشی رایگان سئو است، نیازی به ثبت نام نیست. فقط 60 دقیقه وقت بگذارید، روی هر ویدیو کلیک کنید تا آن را پخش کنید و شروع به یادگیری SEO به روشی سرگرم کننده و لذت بخش کنید.

 

3. مبانی سئو توسط LinkedIn Learning


لینکدین اخیراً پلتفرم جدیدی را منتشر کرده است که به آموزش آنلاین رایگان اختصاص داده شده است. این "آموزش لینکدین" نامیده می شود و در مجموع دارای بیش از 15000 دوره است که روزانه مطالب جدیدی به آن اضافه می شود.
یکی از دوره‌هایی که ارزش دیدن دارد، «مبانی سئو» است. برای مبتدیان ایده آل است، مبانی سئو را توضیح می دهد و چندین موضوع کلیدی را پوشش می دهد، از جمله درک مخاطبان وب سایت شما، بازاریابی محتوا، و اندازه گیری اثربخشی سئو.
این دوره کمی طولانی است (تقریباً 3 ساعت و نیم). اما بسیار جامع‌تر از سایر دوره‌های رایگان سئو موجود است و می‌توانید هر زمان که بخواهید وارد و خارج شوید.

 

4. HubSpot Academy

این منبع آموزشی رسمی است که توسط HubSpot یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار پیشرو در دنیای بازاریابی ورودی - ارائه شده است و مجموعه‌ای از دوره‌ها و گواهینامه‌ها سئو رایگان را در خود جای داده است.
برای هرکسی که می‌خواهد بر اساس دانش سئوی موجود خود بسازد، «ایجاد ترافیک پایدار برای رشد کسب‌وکار» را توصیه می‌کنیم. این یک دوره مبتدی نیست. برای درک مفاهیم آن، به درک اولیه سئو به خصوص سئو خارجی نیاز دارید. اما تکمیل آن بیش از یک ساعت طول می کشد و می تواند بسیار مفید باشد.
خود این دوره شامل 4 درس، 21 ویدیو و 3 آزمون است که همه آنها بینشی منحصر به فرد از تاکتیک های سئو مورد استفاده توسط خود HubSpot ارائه می دهند و می توانند دانش شما را به میزان قابل توجهی تقویت کنند.

5. سئو داخلی و فنی توسط SEMRush

آکادمی SEMrush مکانی فوق العاده برای کسب مهارت های حیاتی سئو است.
به عنوان مثال دوره رایگان سئو آنها را در نظر بگیرید، "سئو داخلی و سئو تکنیکال". این نه تنها نحوه بهبود و حفظ سلامت وب سایت خود را آموزش می دهد، بلکه راهی عالی برای دستیابی به جعبه ابزار SEMrush - یکی از بهترین ابزارهای SEO در بازار است. حتی می توانید در پایان امتحان بدهید و گواهی رسمی SEMrush را دریافت کنید.
ارائه شده توسط متخصص صنعت، اشلی وارد، این گزینه عالی دیگری برای کسانی است که دارای دانش سئوی موجود هستند. اما مهم است که توجه داشته باشید، آکادمی همچنین دارای طیف وسیعی از دوره‌های رایگان SEO است – و هر سطح مهارت یا الزامات یادگیری شما، مطمئناً چیزی مناسب را پیدا خواهید کرد.