آموزش سئو پیشرفته


آیا از قبل مفاهیم اولیه سئو را می‌دانید و به دنبال تکنیک‌های پیشرفته سئو برای افزایش ترافیک جستجوی خود هستید؟ پس این پست عالی برای شماست.
در این راهنما، 4 نکته مهم و پیشرفته سئو را یاد خواهید گرفت که نه تنها پیاده سازی آن آسان است، بلکه می تواند به شما کمک کند تا ترافیک ارگانیک خود را به سرعت دو برابر کنید.


سئوی پیشرفته چیست؟


سئو پیشرفته به تکنیک های سئو اطلاق می شود که به طور گسترده برای متخصصان سئو معمولی شناخته شده نیستند اما به نوعی دانش و تخصص پیشرفته نیاز دارند. این تکنیک ها معمولاً به سئو خارجی و آخرین تغییرات ایجاد شده در الگوریتم رتبه بندی گوگل مربوط می شوند.
چه پیشرفته چه نباشد، هیچ چیز مانع از تسلط شما بر این تکنیک ها و استفاده از آنها برای بهبود دید سئوی شما نمی شود.


1. کلمات کلیدی هدف خود را در پاراگراف ابتدایی و توضیحات متا خود اضافه کنید


برای دانستن اینکه باید از کلمات کلیدی در عناوین و توضیحات خود استفاده کنید، لازم نیست متخصص سئو باشید، این یک سئو اولیه است.
اما چیزی که بسیاری از مردم نمی دانند این است که استفاده از کلمات کلیدی هدف در پاراگراف آغازین و توضیحات متا بسیار مهم است.
از راه های مختلفی به سئوی شما کمک می کند:
محتوای شما را با جستارهای جستجو مرتبط تر می کند و این به معنای رتبه بالاتر است
به موتورهای جستجو کمک می کند محتوای شما را از همان ابتدا با کلمات کلیدی که می خواهید رتبه بندی کنید مرتبط کنند
کلمات کلیدی منطبق در نتایج جستجو برجسته می شوند و بخش های جستجوی شما را برای کاربران جذاب تر می کند.
این یک تکنیک سئو پیشرفته است اما پیاده سازی آن بسیار آسان است. به مثال زیر از یکی از پست های من که در رتبه های برتر گوگل قرار دارد نگاه کنید.
کلمات کلیدی را در پاراگراف ابتدایی خود اضافه کنید.
توجه داشته باشید که چگونه کلمه کلیدی هدف "کارشناس سئو" در توضیحات متا برجسته می شود.


2. محتوای خود را برای قطعه های برجسته با استفاده از لیست ها بهینه کنید


آیا متوجه شده اید که گوگل دوست دارد لیست ها را در نتایج جستجوی خود نشان دهد؟
هر درخواستی را که مربوط به نوع پست «چطور» یا «لیست» است جستجو کنید و متوجه شوید که چگونه قطعه ویژه گوگل برای نمایش لیست‌ها تطبیق داده می‌شود.
در اینجا چند مثال برای درک بهتر این موضوع آورده شده است.
اگر عبارت «چگونه یک متخصص سئو شویم» را جستجو کنید، این را دریافت خواهید کرد:
پست‌ها را در Google Featured Snippet فهرست می‌کند
فهرست‌ها در قطعه ویژه  گوگل
اگر "بهترین شیوه های سئو فنی" را جستجو کنید، این را دریافت می کنید:
چیزی که در این مورد خوب است این است که راهی وجود دارد که می‌توانید لیستتان را به‌عنوان یک قطعه برجسته نشان دهید و CTR (نرخ‌های کلیکی) را به طور چشمگیری افزایش دهید.
این مراحل را با اصول سئو در تولید محتوا دنبال کنید:

مطمئن شوید که لیست خود را در پست خود قرار داده اید – لازم نیست که در بالای صفحه باشد، اما سعی کنید لیست را در محتوا "دفن" نکنید.
یک عنوان H2 یا H3 بهینه شده را به عنوان عنوان لیست اضافه کنید – آن را خاص کنید. اگر لیست مربوط به نکات سئو است، لیست را "بهترین نکات سئو" یا موارد مرتبط نامگذاری کنید، اما آن را کوتاه و دقیق نگه دارید.
اطمینان حاصل کنید که هر مورد فهرست دارای یک h2 یا h3 به عنوان عنوان است.من معمولا عنوان لیست را به عنوان H2 و عنوان آیتم های لیست را به عنوان H3 قالب‌بندی می کنم. عناوین آیتم های فهرست را کوتاه و خاص نگه دارید.
از تگ های <ul> و <li> برای آیتم های لیست استفاده کنید. لیست خود را با استفاده از تگ های <UL><LI> ایجاد کنید. از جداول یا پاراگراف‌ها استفاده نکنید، اما از تگ <ul> HTML استفاده کنید تا به خزنده‌های گوگل کمک کنید بفهمند که این یک لیست است.
قالب بندی لیست را ساده نگه دارید - از فلش ها، گلوله های سفارشی یا استایل دیگری که ممکن است گوگل را گیج کند استفاده نکنید.
هر عنوان مورد لیست را به مورد مربوطه پیوند دهید. اختیاری است اما بسیار توصیه می شود. به این فکر کنید مانند ایجاد فهرست مطالب برای یک کتاب.


3. پست ها/صفحات خود را برای پیوندهای سایت با استفاده از بخش های نامگذاری شده بهینه کنید


اجرای این نکته پیشرفته در سئو داخلی بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بخش هایی با نام در پست های خود ایجاد کنید.
می‌توانید با افزودن ویژگی ID به عنوانی مانند این بخش‌های «نام» ایجاد کنید:

<h2 id="my-named-section"> عنوان عنوان من</h2>
یا با افزودن یک تگ لنگر نام مانند این:

<a name="my-named-achor"></a>
وقتی این کار را انجام می‌دهید، می‌توانید مستقیماً از طریق URL پست به هر بخش «نام‌گذاری‌شده» دسترسی پیدا کنید.
به عنوان مثال، در نکات سئوی خود برای پست های مبتدی، من یک شناسه به هر تگ H3 اضافه کرده ام. با تایپ آدرس پست و نامی که برای بخش گذاشته ام، می توان به هر تگ دسترسی داشت.
چیزی که در مورد این روش عالی است این است که گوگل می تواند بخش "نام" را بخواند و آنها را به عنوان پیوندهای سایت در قطعه جستجوی شما نشان دهد، مانند این:
لینک های سایت را در نتایج جستجوی گوگل ارسال کنید
این باعث می شود قطعه جستجوی شما جالب تر شود و کلیک های بیشتری را جذب کند.


4. از طرح FAQPage برای افزایش املاک و مستغلات قطعات جستجوی خود استفاده کنید


یکی دیگر از راه‌های بهبود نمایان شدن قطعات جستجو، استفاده از نشانه‌گذاری داده‌های ساخت‌یافته در سئو تکنیکال است.
احتمالاً در مورد نشانه‌گذاری طرح‌واره و SEO و اینکه چگونه می‌تواند به شما کمک کند تا قطعه‌های غنی در نتایج جستجوی Google دریافت کنید، خوانده‌اید، اما یک تکنیک نه چندان شناخته شده اطمینان از طرحواره FAQPage است.
طرح FAQPage برای صفحاتی است که محتوایی به سبک سؤالات متداول (فهرست سؤالات و پاسخ‌ها برای یک موضوع خاص) دارند که توسط کاربر ایجاد نشده است.

در حالی که در ابتدا، به نظر می رسد چیزی است که نمی توانید از آن استفاده کنید، با کمی تلاش می توانید از طرح FAQPage تقریباً در هر نوع محتوا مطمئن شوید.
چرا باید این کار را انجام دهید؟
زیرا می تواند فضایی را که قطعه شما در نتایج جستجو اشغال می کند افزایش داده و افزایش دهد و این به معنای کلیک و ترافیک بیشتر به وب سایت شما است.