کاشت میلگرد با استفاده از چسب هیلتی

کاشت میلگرد برای مقاوم سازی ساختمان در برابر بلاهای طبیعی ضروری است. در حالت کلی میلگردها را بعد از اجرای طرح بتن سازی، در داخل بتن‌ها جایگذاری می کنند تا ساختمان موردنظر را در اثر زلزله یا بازسازی دوباره دیوار و سقف، حفظ کند.

هزینه‌های ساخت و ساز در روش کاشت میلگرد با چسب هیلتی، کم تر از هزینه های تخریب است. در نظر داشته باشید که مهندسان در حین کاشت میلگرد، چسب هیلتی را برای متصل کردن مصالح ساختمانی به یکدیگر یا چسباندن میلگرد به بتن موردنظر در دیوار یا سقف ساختمان، استفاده می کنند.

نحوه کاشت میلگرد با چسب هیلتی

قبل از هر کاری، باید عمق و سایز سوراخ ها را اندازه گیری کنید و سپس با کمک مهندسان و کارگران باتجربه، طبق سایز به دست آمده از عمق و سایز سوراخ ها، قطر میلگرد و بتن ها را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در کاشت میلگرد با چسب هیلتی، نباید قطر میلگرد ها از 5 میلی متر بیش تر باشند؛ در غیر این صورت میلگردهای موجود، به سوراخ ها وارد نخواهند شد.

سپس بعد از انتخاب کردن سایز میلگردها، سوراخ های موجود را با دستگاه مکنده یا برس سیمی کاملا تمیز کنید تا گردوغبار در داخل و لبه های سوراخ وجود نداشته باشد تا میلگردها به راحتی بتوانند به داخل سوراخ های ایجاد شده، وارد شوند. در نظر داشته باشید که تمیزکاری این محل را می توان به صورت سنتی یا با کمک کرگیر نیز انجام داد.

بعد از تمیزکاری، چسب هیلتی را در گان مخصوص کاشت قرار داده و مقدار کمی از چسب را بر روی قسمت سطح خارجی سوراخ زده و سپس چسب موردنظر را به آرامی به داخل سوراخ برده و به صورت یکنواخت حفره ایجاد شده را با چسب هیلتی آغشته می کنیم و در آخر میلگردهای انتخاب شده با سایزهای استاندارد را به صورت پیچشی به داخل سوراخ وارد می کنیم. البته در نظر داشته باشید که با ورود میلگرد به سوراخ ها، چسب هیلتی به محیط بیرون می ریزد و بایستی در آخر کار کاشت میلگرد با چسب هیلتی، آن ها را تمیز کنید تا با مواد دیگر ترکیب نشوند.