نحوه نوشتن پروپوزال و پروپوزال نویسی

دوره پروپوزال نویسی درواقع به نحوه‌ی نوشتن یک متن اشاره دارد. پروپوزال به برآورده کردن یک نیاز می‌پردازد. درواقع پروپوزال، یک طرح یا پیشنهاد است که به افراد یا گروه خاصی، به صورت کتبی و رسمی ارائه می‌شود.
نوشتن پروپوزال برای دانشجویان کارشناسی، ارشد و دکتری بسیار مهم است؛ زیرا مسیر ارائه مقاله و پایان‌نامه را هموارتر می‌کند. آموزش پروپوزال نویسی در این صفحه از وب‌سایت آرکاساینس موجود است که برترین مزیت آن، مدت کوتاه و ارائه گواهی پایان دوره است. همچنین این دوره به صورت ویدیوهای ضبط شده در اختیارتان قرار می‌گیرد تا در هر زمان و مکانی، بتوانید پروپوزال نویسی را یاد بگیرید.

اهمیت دوره پروپوزال نویسی

اهمیت پروپوزال نویسی و نگارش پروپوزال زمان ارائه‌ی موضوع پایان‌نامه به استاد راهنما مشخص می‌شود. آموزش پروپوزال نویسی نقش مهمی را در این مسیر ایفا می‌کند؛ زیرا یک دوره پروپوزال نویسی خوب، می‌تواند نحوه‌ی نوشتن و اهمیت این موضوع را به شما آموزش دهد. اگر پروپوزالتان را به شیوه‌ی درستی ننویسید و نتوانید استاد راهنما را متقاعد کنید، باید زمان زیادی بگذارید و آن را تصحیح کنید. درواقع دوره پروپوزال نویسی آرکاساینس به بررسی نحوه نوشتن پروپوزال مناسب می‌پردازد تا استاد راهنما را متقاعد کنید که پروپوزال شما مناسب و قابل مدیریت است. آموزش پروپوزال نویسی آرکاساینس، از هدر رفتن زمانتان جلوگیری کرده و در همان ابتدا، شیوه‌ی صحیح پروپوزال نویسی را آموزش می‌دهد تا با اصول و استانداردهای کافی پیش بروید.

اصول پروپوزال نویسی

برای نوشتن پروپوزال یا آموزش نحوه نوشتن پروپوزال رعایت برخی اصول از واجبات است که باید آن‌ها را رعایت کنید. حال در ادامه، به بررسی اصول نگارش پروپوزال خواهیم پرداخت.

  • استفاده از فونت و اندازه‌ی قلم مناسب
  • استفاده از افعال آینده
  • عدم استفاده از افعال احساس‌برانگیز مانند متاسفانه، خوشبختانه و...
  • استفاده از حداکثر 10 سطر برای هر پاراگراف
  • رعایت ترتیب‌ موارد و استفاده از شماره یا حرف
  • استفاده درست از اعداد و ارقام فارسی و انگلیسی، متناسب با متن
  • رعایت اصول نگارشی و املایی

در دوره‌ پروپوزال نویسی آرکاساینس، مدرس به تمام موارد مذکور می‌پردازد. همچنین برخی از اصول نوشتن پروپوزال نیز در این دوره مطرح می‌شوند که مسیر را برای شما هموارتر می‌کنند.